Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:16:03 GMT

توضیح دانشگاه تهران درباره آموزش حضوری دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۵۸۴

توضیح دانشگاه تهران درباره آموزش حضوری دانشگاه

به گزارش «تابناک»، دکتر محمود کمره ای در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به برنامه های دانشگاه تهران مبنی بر آغاز آموزش حضوری دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آموزش تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی برگزار می شود. فقط واحدهای عملی دانشجویان به صورت فشرده و کوتاه مدت حضوری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه تهران به روند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه اشاره و تاکید کرد: متاسفانه تعدادی از دانشجویان خودشان واکسن نزدند و درصد افرادی که واکسن زدند نسبت به درصد کل جامعه بسیار پایین است. برخی از دانشجویان حاضر نیستند واکسن بزنند و برخی نیز منتظر ورود واکسن خاصی هستند در نتیجه جمعیت دانشجویی واکسن زده کمتر از افراد واکسینه شده کل کشور است.

وی اظهار کرد: اگر قرار بر بازگشایی حضوری دانشگاه ها باشد حتما ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی جوانب را خواهند سنجید و سیاست هایی برای افرادی که واکسن نزدند در پیش خواهد گرفت و دستورالعملی صادر خواهند کرد که در آن مشخص می شود می توانیم پذیرای دانشجویانی که واکسینه نشدند، باشیم یا خیر.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فعلا بخشنامه ای برای آغاز آموزش حضوری دانشجویان دریافت نکرده ایم، گفت: اگر این دستورالعمل دریافت شود طبیعتا مطابق آن عمل خواهیم کرد. اما همچنان آماده بازگشایی حضوری دانشگاه هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی دانشگاه تهران آموزش حضوری دانشجویان واکسن کرونا ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد

رئیس دانشگاه تهران در پی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیران علمی و اجرایی و مسئولان کمیته‌های این آیین را که همزمان با نود سالگی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در خرداد ماه ۱۴۰۳ با شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» افتتاح و در طول این سال دنبال می‌شود.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با صدور احکام مسئولان ستاد بزرگداشت این فخر ملی، دکتر مهدی شهبازی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران را به عنوان دبیر شورای علمی ستاد آئین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران در نودمین سالگی تأسیس دانشگاه تهران، محمدحسین حاج ابراهیمی معاون مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران را به عنوان دبیر شورای اجرایی این ستاد و حسین رضایی دبیر نظام پیشنهاد‌های دانشگاه تهران را به عنوان رئیس دبیرخانه و کنترل پروژه این ستاد منصوب کرد.

رئیس دانشگاه تهران در احکام دیگری، روسای کمیته‌های این ستاد را نیز منصوب نمود که بر اساس آن، دکتر الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته امور بین‌الملل، دکتر فرزاد زیویار مشاور رئیس دانشگاه به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و سیاسی، دکتر مهدی قربانی رئیس دانشکده منابع طبیعی به عنوان رئیس کمیته ذی‌نفعان، ابراهیم حسن‌زاده کلیشمی مدیرکل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی، مهدی تجلی معاون ستاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی (سمات) دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته هنری، دکتر ناصر غلامی مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، محمدرضا تقی‌دخت رهقی رئیس اداره روابط عمومی دانشکدگان فنی به عنوان رئیس کمیته تولید محتوا و مدیریت دانش، ابراهیم پاک رئیس اداره تشریفات و مراسم‌های مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته تشریفات و نیما شایان مدیر ارتباطات و رسانه دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته روابط عمومی و رسانه ستاد آئین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران در نودمین سالگی تأسیس دانشگاه تهران منصوب شدند.

دکتر مقیمی همچنین دکتر رقیه قاسم‌پور مدیر اجرایی مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران را به عنوان قائم‌مقام دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران که دومین دوره اعطای این نشان در آیینی ویژه در هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و از برنامه‌های ویژه دانشگاه تهران است، منصوب کرد.

پیشنهاد منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، در سال ۱۴۰۲ از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. در نهایت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۸ این شورا که ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را تصویب کردند.

بررسی سیر تکامل نماد‌های آموزش عالی ایران را می‌توان به پنج دوره شامل تاسیس دانشگاه جندی شاپور در سال ۲۷۱ میلادی، تاسیس نظامیه‌ها در سال ۱۰۶۵ میلادی، تاسیس ربع رشیدی در سال ۱۲۷۵ میلادی، تاسیس دارالفنون در دسامبر سال ۱۸۱۴ میلادی و شکل‌گیری دانشگاه نوین، دانشگاه تهران در سال ۱۹۳۴ میلادی تقسیم‌بندی نمود.

در سی و نهمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو که در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار شد، سابقه طولانی دانش و آموزش در تمدن ایران باستان مورد توجه قرار گرفت. یونسکو در این اجلاس، قدمت تاسیس دانشگاه جندی شاپور را ۱۷۵۰ سال ثبت و آن را کهن‌ترین دانشگاه جهان اعلام کرد. پیش از این رویداد، دانشگاه‌های بزرگ و نام‌آشنایی، چون بولونیا، آکسفورد، کمبریج و سوربون، با قدمت نزدیک به ۱۲۰۰ سال را آغازگر سنت دانشگاهی در جهان می‌دانستند. ثبت پیشینه تاریخی جندی شاپور، بر قدمت آموزش عالی در جهان افزود و کانون آن را از مغرب زمین به مشرق و دیار کهن ایران انتقال داد.

معرفی جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان افتخاری است که نصیب کشور ایران شده است و این امر سابقه طولانی و قدیمی آموزش و علم‌اندوزی در کشور را به همگان اثبات می‌کند لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» ماموریتی خطیر به دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران واگذار کرد.

دیگر خبرها

  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا