Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه ایرنا، نادر نقیلی در نشست برنامه توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه باید کاهش خطرات و مدیریت بلایا تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیری از کشاورزی مدرن شود، افزود: در سال زراعی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ در بخش‌های سرمازدگی، سیل و بارندگی، تگرگ، باد و طوفان، خشک‌سالی و آتش‌سوزی خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموعه گستردهای از تهدیدات شامل خشک‌سالی، سیل، آفات نباتی و دامی، شیوع بیماری‌های دام و طیور، ضایعات شیمیایی و دیگر بلایا سالیانه میلیاردها ریال به کشاورزان استان خسارت وارد می‌کند ادامه داد: زیربخش‌های مختلف کشاورزی شامل تولیدات زراعی و دامی، جنگلداری، شیلات و آبزی‌پروری با خطرات بسیاری به‌ویژه تغییرات اقلیمی و نوسانات بازار، آفت‌ها و بیماری‌ها، رویدادهای جوی شدید و حتی تعداد فزاینده بحران‌ها و مناقشات طولانی، مواجه است.

نقیلی ضمن تشکر از همراهی صداوسیمای آذربایجان شرقی با بخش کشاورزی و انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات این بخش، تهیه گزارش‌های هفتگی توصیه‌های هواشناسی کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با مشارکت معاونت خبر صداوسیمای آذربایجان شرقی و اداره کل هواشناسی را به نفع بهره‌برداران و کشاورزی آذربایجان شرقی دانست و افزود: اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی برای تولید محصولات کشاورزی بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه اطلاعات جوی و ارائه توصیه‌های هواشناسی کشاورزی باعث آمادگی بیشتر کشاورزان برای مواجهه با مخاطرات گوناگون طبیعی همچون سیل، طوفان، خشک‌سالی، تگرگ و سایر تهدیدات میشود ادامه داد: این اطلاعات باعث اخذ تصمیمات آگاهانه‌تر آن‌ها در زمینه‌هایی مانند انتخاب ارقام مختلف بذور، تنظیم زمان کاشت، کشت گیاهان زودرس، کاربرد کود، ذخیره محصول، ذخیره آب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، استفاده از سموم شده است.

در این نشست از کارشناسان جهاد کشاورزی استان که در برنامه توصیه‌های هواشناسی کشاورزی آذربایجان شرقی همکاری داشتند، تجلیل شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز حوادث غیرطبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز حوادث غیرطبیعی کشاورزی آذربایجان شرقی هواشناسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • معمای «مثلث برمودا»
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه