Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 این مطالعه با استفاده از پیش‌بینی‌های مدل آب و هوایی جهانی انجام شده است. این پیش بینی‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های وابسته به زمان غلظت گاز‌های گلخانه‌ای اتمسفر در سه سناریو کاهش کم، متوسط و زیاد تا سال ۲۵۰۰ انجام شده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که تا آن سال زمین برای انسان بیگانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا "کریستوفر لیون" (Christopher Lyon) محقق مقطع فوق دکتری دانشگاه مک گیل کانادا گفت: این پیش‌بینی‌ها به تحول فاحش تغییرات آب و هوایی در مقیاس‌های طولانی مدت اشاره دارد.

در سناریو‌های کاهش گاز‌های گلخانه‌ای کم و متوسط، پوشش گیاهی و بهترین مناطق کشت محصول ممکن است به سمت قطب‌ها تغییر جهت دهد. تعداد زمین‌های قابل کشت نیز کاهش می‌یابد. مکان‌هایی دارای اکوسیستم غنی و متنوع مانند حوضه آمازون نیز ممکن است خشک و بی‌حاصل شوند. علاوه بر این مدل یاد شده نشان می‌دهد که میزان استرس گرمایی برای انسان‌های ساکن مناطق پرجمعیت گرمسیری نیز به میزان کشنده خواهد رسید.

حتی در سناریو‌های کاهش متوسط، سطح دریا به دلیل انبساط و حضور آب‌های مخلوط در اقیانوس‌های گرم، همچنان بالا خواهد رفت.

دانشمندان می‌گویند، اگرچه در بسیاری از گزارش‌های مبتنی بر تحقیقات علمی در مورد تاثیرات طولانی مدت گرمایش جهانی (مانند افزایش سطح گاز‌های گلخانه ای، دما و سطح دریا) صحبت می‌شود، اما اکثر این مطالعات درباره تحولی که پس از سال ۲۱۰۰ در زمین رخ خواهد داد، چیزی نمی‌گویند. برای درک کامل و برنامه‌ریزی برای تغییرات آب و هوایی تحت هر سناریویی، محققان و سیاست‌گذاران باید به سال‌های پس از سال ۲۱۰۰ نیز توجه کنند.

لیون گفت: توافق پاریس، سازمان ملل متحد و گزارش‌های ارزیابی علمی هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم همه به ما نشان می‌دهند که برای رسیدن به اهداف‌مان باید قبل از سال ۲۱۰۰ چه کاری انجام دهیم و اگر تا آن سال کاری نکنیم چه اتفاقی خواهد افتاد. اما این معیار (۲۱۰۰) که بیش از ۳۰ سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد، کوته بینانه است، زیرا افرادی که اخیرا متولد شده‌اند تا سال ۲۱۰۰ در دهه ۷۰ سالگی خواهند بود.

توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کره زمین آمازون دی اکسید کربن آینده زمین صراط گاز های گلخانه ای پیش بینی ها سال ۲۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر

استاندار بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری بوشهر و سازمان راهداری کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری استان بوشهر تخصیص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده  صبح امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری بوشهر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با ارزش 2 هزار و 500 میلیارد تومان به منظور تأمین منابع مالی طرح‌های دارای اولویت راهداری استان و رفع نقاط حادثه‌خیز بین استانداری و سازمان راهداری کشور منعقد شده است.

وی بیان کرد: رفع نقاط پرحادثه، لکه‌گیری روکش راه‌های شریانی و کریدوری، لکه‌گیری و روکش راه‌های اصلی و فرعی و روستایی، بهسازی و نگهداری ابنیه فنی و پل‌های بزرگ، احداث و نگهداری واحدهای راهداری، ماشین‌آلات و تجهیزات و تأمین تجهیزات ایمنی راه‌های استان ازجمله مهمترین مواردی است که با این اعتبار، اجرا می‌شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 16 طرح و پروژه راهداری مشمول این تفاهم‌نامه هستند، خاطر نشان کرد: بهسازی محور نمازگاه به تنگ‌ارم، لکه گیری و روکش محور دیلم به بهبهان و تکمیل واریانت گردنه عامری، فاز اول بهسازی و تعریض محور شیف به گناوه به طول 20 کیلومتر، احداث و بهسازی پل دورودگاه و بهسازی و تعریض محور دلوار به محمدعامری از جمله این طرح‌ها هستند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: رفع 5 نقطه پرتردد و حادثه خیز استان، احداث پل‌ «گشویی» گناوه، لکه‌گیری و روکش راه‌های اصلی و تأمین قیر راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی و تعریض محور بندر ریگ به گناوه به طول 12 کیلومتر، بهسازی محور جم به سیراف و بهسازی و تعریض محور شُنبه به ناصری نیز از دیگر پروژه‌های این تفاهم‌نامه هستند.

وی بیان کرد: 40 درصد اعتبار لازم توسط استانداری بوشهر در دوره یک‌ساله و 60 درصد اعتبار دیگر نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دوره یک‌ساله امسال تأمین و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • نگاهی به آخرین اخبار ورزشی سیزدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • همراه با چند خبر ورزشی سیزدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟