Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یکی از موضوعات مورد تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب، تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در سطح جامعه بوده و در همین راستا نیاز است تشکل‌های دانشجویی به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ را جز اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

سید هادی انوری با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی در شرایط فعلی جامعه اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی و خصوصاً تشکل‌های دانشجویی انقلابی در حال حاضر یکی از فعال‌ترین، در صحنه‌ترین و مؤثرترین تشکل‌های انقلاب اسلامی هستند که در صحنه‌های مختلف نظام ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: نکته قابل توجه این است که چون مسیر انقلاب اسلامی مسیری رو به جلو و در حال پیشرفت است و در شرایط فعلی در فاصله گذار بین نظام اسلامی تا تحقق دولت اسلامی هستیم و در حال پیمودن این مسیر با سرعت هستیم، نیاز است که در این مسیر الزامات تشکل‌های دانشجویی تقویت ‌شود و سرعت بیش‌تری بگیرد و تغییر رویکردهایی نیز در این مرحله داشته باشیم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که سال‌های گذشته با دانشجویان داشتند به نکات مهمی اشاره کرده‌اند؛ یکی از سؤالات پر تکرار جوانان از رهبر انقلاب این است که در شرایط زمانی فعلی نقش جوانان و تشکل‌های دانشجویی در انقلاب اسلامی چیست و ایشان بیان می‌کنند که تشکل‌های دانشجویی باید نقش حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم را ایفا کنند.

نقش مؤثر حلقه‌های میانی در انقلاب اسلامی

انوری در خصوص نقش حلقه‌های میانی جوانان توضیح داد: نقش حلقه‌های میانی در انقلاب اسلامی نقش مؤثری است؛ به نظرم تشکل‌های دانشجویی باید با رویکرد و جدیت بیش‌تری به این موضوع توجه کنند و نیاز است برای ایفای نقش در این حلقه‌ها فعالیت‌هایشان نسبت به گذشته عمیق‌تر، گسترده‌تر و دارای اثرگذاری بیش‌تر شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: نکته مهم بعدی در بحث حلقه‌های میانی این است که باید مطابق با نیازهای نظام مسائل مردم و جامعه باشد، این موضوع می‌تواند نقش حلقه‌های میانی را به خوبی ایفا کند؛ اگر تشکل‌های دانشجویی بتوانند بر نظام مسائل جامعه تمرکز کنند و   نقش پل ارتباطی خودشان بین مسؤولان و مردم را به خوبی ایفا کنند می توانند کمک مؤثری به پیشبرد اهداف انقلاب کنند.

نگاه تشکل‌ها به حلقه‌های میانی چگونه باشد؟

وی توضیح داد: اگر نگاه تشکل‌های دانشجویی به موضوع حلقه‌های میانی نگاهی حرفه‌ای باشد و برای تحقق وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب بر دوش آن‌ها گذاشتند ورود جدی داشته باشند می‌توانند نقش خودشان را مؤثرتر و ویژه‌تر پیش ببرند.

انوری با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی خود را مخاطب خاص فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌دانند عنوان کرد: برای این صحبت ۲ دلیل دارم؛ دلیل اول اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب توجه جدی به جوانان داشته‌اند و دانشجویان جز گروه‌های جوان کشور حساب می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: نکته دوم اینکه در طول سال رهبر معظم انقلاب ۲ زمان طلایی را برای جوانان و دانشجویان اختصاص می دهند؛ ایشان هرساله یک دیدار رمضانی با تشکل‌های دانشجویی دارند و می‌توان گفت بسیاری از نکاتی که استراتژی‌های نظام است و قرار است برای پیشبرد اهداف انقلاب به جوانان سپرده شود را مطرح می‌کنند و موضوع بعدی دیدار اربعینی با هیأت‌های دانشجویی است که نکات طلایی در آن مطرح می‌شود.

مسیر تشکل‌های دانشجویی توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده است

وی تأکید کرد: الگوی مسیر حرکت تشکل‌های اسلامی و دانشجویی توسط رهبر انقلاب مشخص شده و اگر مطالعه و تمرکز بیش‌تری بر این موضوع داشته باشیم می‌توانیم طوری که شایسته است نکات مد نظر ایشان را پیاده سازی کنیم.

انوری اظهار داشت: طبق فرموده شهید بهشتی که بیان کردند دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود، باید توجه کنیم که نقش مؤذن بودنمان را در جامعه ایفا کنیم و در این راستا حلقه‌های میانی می‌تواند به مؤذن بودن در سطح جامعه کمک کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در خصوص مزیت‌های قشر دانشجو توضیح داد: دانشجو، جدای از تشکل‌های دانشجویی ۲ بال و مزیت بزرگ دارد؛ یکی از بال‌های دانشجویان این است که از روحیه جوانی، شور و نشاط، انگیزه، شجاعت و خلاقیت برخوردار هستند و بال دیگر که باعث ایجاد تفاوت با دیگر گروه‌ها می‌شود، اتصال دانشجو به معدن علم است؛ ترکیب این ۲ بال می‌تواند ایفای نقش بسیار زیادی داشته باشد.

وی در خصوص ارتباط بین دولت و تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد: اگر دولت‌ها تمرکز ویژه‌ای بر دانشجو و تشکل‌های دانشجویی داشته باشند و بتوانند در برنامه‌ریزی‌های خودشان به تشکل‌های دانشجویی هویت بدهند و حتی اگه جایی تشکل‌های دانشجویی سراغ آن‌ها نرفتند، خودشان به سراغ آن‌ها بروند و برای حل نظام مسائل از آنان دعوت کنند اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انوری افزود: تشکل‌های دانشجویی و قشر دانشجو ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند در تقویت مبانی دینی، خدمت‌رسانی اجتماعی، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی کمک کنند؛ همچنین این قشر همیشه در تحقق هویت دینی و ملی کشور ایفای نقش کرده‌اند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی به خوبی ثابت کرده‌اند هر کجا که نظام نیاز داشته در صحنه بوده‌اند؛ برای نمونه در شرایط کرونایی از همان روز اول در صحنه آمدند و پای کار ایستادند و در شرایط فعلی هم که به مرحله واکسیناسیون رسیده‌ایم بسیاری از مراکز واکسیناسیون توسط گروه‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی هدایت و کمک رسانی می‌شود.

وی گفت: در عرصه‌های جهادی و عمرانی نیز، گروه‌های جهادی دانشجویی به دولت کمک می‌کنند و اگر حمایت‌های بیش‌تری از آن‌ها بشود می‌توانند ایفای نقش مؤثرتری داشته باشند؛ دانشجویان در خدمات علمی و آموزشی نیز همیشه سرآمد بوده‌اند و با کمک کردن به پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

تشکل‌های دانشجویی توانسته‌اند به حل مشکلات صنایع بزرگ کشور کمک کنند

انوری در خصوص دیگر نقش‌های تشکل‌های دانشجویی افزود: تشکل‌های دانشجویی در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری، پیگیری حقوق مردم و گفتمان سازی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همیشه در صحنه بوده‌اند و چه بسا در مباحث خصوصی‌سازی و امثالهم ورود عالمانه و حاکم حکیمانه داشتند و توانستند به حل مشکلات صنایع بزرگ کشور کمک کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان تأکید کرد: اگر تشکل‌های دانشجویی خودشان اهتمام داشته باشند، به آن‌ها هویت داده شود و در برنامه‌ریزی‌ها به آن‌ها توجه خاصی شود می‌توانند در عرصه‌های مختلف کشور ایفای نقش کنند به تحقق دولت اسلامی کمک کنند.

خانه اصلی تشکل‌ها دانشگاه‌ است

وی در خصوص ارتباط بین تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها توضیح داد: خانه اصلی تشکل‌های دانشجویی محیط دانشگاه است؛ در گام اول نیاز است که هویت و اعتماد به نفس دادن به تشکل‌های دانشجویی در خود دانشگاه‌ها شکل بگیرد؛ بنا به فرمایش امام خمینی(ره) اگر می‌خواهیم دانشگاه مبدا تحولات در کشور باشد، نیاز است که به نقش دانشجو و تشکل‌های دانشجویی کمک ویژه‌ای شود.

انوری افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار است دانشجو حلقه میانی بین حاکمیت مردم باشد؛ در دانشگاه نیز نیاز است تشکل‌های دانشجویی بتوانند این هویت را داشته باشند و به چند حلقه میانی بین رؤسای دانشگاه و دانشجو برای پیشبرد اهداف عالی تربیت نیروی کارآمد و نیروی تراز انقلاب اسلامی تبدیل شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان بیان داشت: اگر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آموزش ببینند، پخته و کارآمد شوند می‌توانند در انتظاراتی که در جامعه از آن‌ها وجود دارد به خوبی ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: تا به الآن در خود دانشگاه تشکل‌های دانشجویی منشأ خیرات بودند اما اگر به تقویت تشکل‌های دانشجویی و خصوصاً  تشکل‌های دانشجویی که دلسوز نظام و انقلاب هستند و در مسائل مختلف دانشگاه، پیگیری نظام مسائل صنفی دانشگاه، ارتباط دانشگاه با صنعت، رشد مسائل علمی و پژوهشی دانشگاه، پیگیری نظام مسائل اجتماعی و حتی اسلامی سازی دانشگاه‌ها بوده‌اند فکر کنیم، می‌توانند کمک بزرگی کنند و این ظرفیت را به مسائل مختلف اجتماع بسط دهند.

انوری یادآور شد: برای تشکل‌های دانشجویی رهنمودهای خوبی از سمت رهبر انقلاب وجود دارد و ایشان عنایت ویژه‌ای به قشر جوان و تشکل‌های دانشجویی دارند و در اربعین امسال از دانشجویان خواستند که به بحث جهاد تبیین ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: امیدوارم به‌عنوان تشکل‌های دانشجویی تراز انقلاب اسلامی بتوانیم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث جهاد تبیین که خود خیلی از نکات را در بر دارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا در ادامه کمک شایانی به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کنیم تا بتوانیم زمینه‌ساز تحقق دولت اسلامی باشیم.

گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری مهمترین نقش تشکل‌های دانشجویی است

سید علی موسوی نیز در خصوص نقش و جایگاه تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی تشکل‌های دانشجویی توانستند خودشان را نشان دهند هر چند قبل از انقلاب هم خصوصاً در دهه ۳۰ چنین اتفاقی رخ داد.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی درچهار جنبه نقش مهمی دارند توضیح داد: اول بحث گفتمان‌سازی و خصوصا گفتمان‌سازی آرمان‌های انقلاب است؛ اگر دانشجو که مؤذن جامعه است حاضر نباشد و این موارد را فریاد نزند کم‌تر افرادی هستند که به این موارد توجه داشته باشند‌.

وی ادامه داد: نقش دوم تشکل‌های دانشجویی مطالبه‌گری، مبارزه با تبعیض و فساد است؛ معمولاً جریان دانشجویی در این مورد جلودار و پیشران است و کم‌تر شاهد بودیم که دیگر جریان‌ها در این زمینه از خود وقت و هزینه بگذارند.

موسوی خاطرنشان کرد:محور سوم نیز نیروسازی برای انقلاب است که در این مورد هم تشکل‌ها کارساز بوده‌اند؛ در دولت جدید و یا حتی دولت‌های قبلی بسیاری از کسانی که بهترین عملکرد را داشته‌اند کسانی بودند که قبلا سابقه دانشجویی را هم داشته‌اند؛ حتی الان در مجلس نیز به همین صورت است و زمانی که سابقه نمایندگان شاخص را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها سابقه کار تشکیلاتی و دانشجویی داشته اند و کسانی که این سابقه را نداشتند معمولاً عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی افزود: موضوع دیگر تعمیق انقلاب در ابعاد فرهنگی، سیاسی و آموزشی است؛ یعنی تشکل‌ها علاوه بر اینکه نیروسازی کلی و تشکیلاتی دارند در ابعاد تخصصی همان مباحث تخصصی را عمق می‌دهند؛ شاهد بودیم افرادی بوده‌اند که قبلاً سابقه تشکیلاتی داشتند و در شرایط فعلی در زمینه‌های تخصصی کارهای عمیقی انجام داده‌اند.

وی در خصوص ارتباط بین دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد: در دانشگاه مهم‌ترین اتفاقی که نیاز است رخ دهد این است که مسؤولان به دانشجو، جوان و تشکل‌ها باور داشته باشند.

بسیاری از مسؤولان اعتقادی به نسل جوان ندارند

موسوی تأکید کرد: اتفاقی که رخ می‌دهد این است که بسیاری از مسؤولان اعتقادی به نسل جوان و توانایی آن‌ها ندارند؛ مانند اتفاقی که در دهه هفتاد رخ داد و افرادی که بعضاً به‌صورت صوری توجهی به جوانان داشتند، بیش‌تر آن‌ها را به عنوان یک ابزار سیاسی می‌خواستند.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی با اشاره به سخنرانی از رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر انقلاب نیز در یکی از سخنرانی‌های خود تعبیر لعنت را برای کسانی که به جریان دانشجویی اینگونه نگاه می‌کنند و اعتقاد جدی به آن‌ها ندارند به‌کار بردند.

وی تأکید کرد: وقتی اعتقاد به جوانان باشد، خود به خود زمینه‌های مختلف پیش می‌آید و توجه مسؤولان چه از نظر امکانات مادی و چه کمک گرفتن از ظرفیت آنان در حل مسائل خود دانشگاه اتفاق می‌افتد لذا به نظرم مهم‌ترین موضوع نوع نگاه مسؤولان و رویکرد آنان به نقش و جایگاه جوان است.

موسوی یادآور شد: به مسؤولی نیاز داریم که جوانان را به عنوان یک فرصت بزرگ ببیند و باید به این نکته توجه داشت که شاید در تاریخ ما به این زودی اتفاق نیفتد که میانگین سنی کشور ۳۰ سال است.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی در خصوص تهدیدهای موجود در فضای تشکل‌ها توضیح داد: برخی آفت‌ها بیرونی و برخی درونی است؛ یکی از مهم‌ترین آفت‌های بیرونی که برای تشکل‌ها وجود دارد و نیاز است که مراقب باشند بحث نسبت تشکل‌ها با احزاب است.

تشکل‌های دانشجویی مراقب لانه کردن احزاب باشند!

وی گفت:  رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تأکید داشتند که  تشکل‌ها مراقب باشند که احزاب در آن‌ها نفوذ و لانه نکنند یا آن‌ها را در اهداف خود به کار نگیرند .

موسوی با اشاره به اینکه احزاب از سه جهت به‌دنبال تشکل‌ها هستند گفت: اول اینکه تشکل‌ها جوان هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای نیروهای پیر و فرسوده ای باشند که در احزاب وجود دارند؛ دوم اینکه تشکل‌ها در ایام انتخابات جایگاه مستقل و اعتمادی که مردم نسبت به خود را دارند و اگر احزاب بتواند در این‌ها نفوذ کند آن‌ها می‌توانند در انتخابات خود را نشان دهند و در واقع رأی بگیرند.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی تصریح کرد: محور سوم هم جدا از انتخابات در  اتفاقات مهم کشور و سیاست گذاری‌های کشور است؛ احزاب تلاش می‌کنند حرف خود را از زبان تشکل‌ها بزنند چون حرف آن‌ها برخلاف حرف خودشان نفوذ زیادی دارد و مثال این موضوع قضایای  سال ۷۸ و اتفاقات کوی دانشگاه تهران بوده که با بصیرت مردم تهران و راهپیمایی که اتفاق افتاد خنثی شد.

وی یادآور شد: خود تشکل‌ها هم گاهی سرد گران می‌شوند و آرمان‌ها را فراموش می‌کنند؛ گاهی اوقات منافع سیاسی و کشوری وسط می‌آید و فضای تشکل‌ها را می‌گیرد؛ نمونه‌هایی داشته ایم که برخی از تشکل‌ها در نزدیک انتخابات تشکیل می‌شوند؛ به تعبیر رهبری برخی‌ مثل یک دستمال کاغذی می‌آیند و استفاده‌های انتخاباتی را از تشکل می‌کنند و سپس آن را دور می‌اندازند.

موسوی عنوان کرد: گاهی اوقات برخی از افراد با انگیزه‌های غیر دینی و ایمانی وارد تشکل‌ها می‌شوند و آن را صرفا بهانه‌ای می‌کنند تا به پست‌ و مقام‌های بالاتر برسند هرچند که این اتفاقات زیاد افتاده و باعث شده برخی تشکل زمین بخورند و سال‌های بعد هم بلند نشوند.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاطرنشان کرد:ضعف آموزشی هم یکی از مواردی است که تشکل‌ها به مرور زمان ممکن است در آن به مشکل بر بخورند؛ آموزش مثل سوخت یک جت است و تا وقتی این جت سوخت دارد می‌تواند به سمت بالا حرکت کند و هنگامی که این سوخت تمام می‌شود، حتی ممکن است جت بر سر خودی ها فرود بیاید. 

وی توضیح داد: سطح آموزش و مقدار اموزشی که افراد و اعضای هر تشکل و توجه آنان به بحث آموزش در عملکرد آن‌ها بسیار مؤثر است.

موسوی در انتها تأکید کرد: عمیق ترین حرکت‌ها را معمولاً تشکل‌هایی صورت داده‌اند که سطح آموزش بالایی داشته‌اند و سطحی‌ترین حرکات را تشکل‌هایی انجام دادند که سطح آموزش قوی نداشتند و بیش‌تر بازیچه دست این طرف و آن طرف قرار گرفته‌اند.

با روی کار آمدن دولت جدید امید تازه‌ای میان مردم ایجاد شد

امیر کوهی در خصوص نقش تشکل‌های دانشجویی در شرایط امروز جامعه اظهار داشت: در خصوص تبیین نقش تشکل‌های دانشجویی در جامعه فعلی نیاز است که ۲ مورد بررسی شود؛ مورد اول از دید مردم، ولی نعمتان انقلاب و دیگری از حیث مسؤولان.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ادامه داد: از حیث مردم در چند سال اخیر شرایط سختی حاکم است و مردم فشار شدیدی را تحمل کردند و نگرانی‌هایی که برخی دلسوزان قبل از انتخابات نسبت به مشارکت داشتند ناشی از همین موضوع بود؛ یعنی فشار شدید و مسائل مختلف مخصوصاً مسائل اقتصادی مردم را خسته کرده بود.

وی در خصوص نقش مسؤولان توضیح داد: از طرف مسؤولان نیز انتخابات برگزار شد و افرادی با نگاه جدید و متفاوت از دولت قبل رأی آوردند و همین مردم سختی کشیده در انتخابات شرکت کردند و این دولت را روی کار آوردند و امید تازه‌ای میان مردم ایجاد شد.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی تأکید کرد: مشکلات سر جای خودش است و در مقابل امید مردم به مسؤولان فعلی نیز سر جای خودش است؛ نکته قابل توجه این است مسؤولانی که در سه قوه حضور دارند و همچنین مجموعه‌های اجرایی شهر ظاهراً اکثرا همه با شعارهای انقلابی در مسند قدرت قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی مشکلاتی که با آن‌ها درگیر هستیم با راهکارهای ساده و معمولی حل نخواهد شد و در این مسیر نیاز به تحول داریم؛ تحول اساسی برای تقویت انقلاب.

کوهی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی مردم سالاری اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و در شرایط فعلی همین مردم تحت فشار و مشکلات قرار گرفتند، اذیت می‌شوند و برای این مورد نیاز به راهکار تحولی برای حل مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، عدالت، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی،‌عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و.. داریم.

مشکلات مردم با ساختارهای موجود حل نمی‌شود

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ادامه داد: با توجه به مشکلات مذکور نیاز است که تحولات را انجام دهیم؛ به‌نظر می‌آید با انتخابات، تحول در آدم‌ها اتفاق افتاده است اما این حدأقل کار است؛ در بحث تحول موضوعی جدی‌تر به‌نام تحول ساختاری داریم، مشکلات مردم با ساختارهای موجود حل نشده و نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بحث مهم تحول، امسال در دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان مطرح شد و باید متوجه شویم که علت بیان کردن آن در این جمع چه بود؛ متولی اصلی تحول مسؤولان قوا هستند و باید توجه کنیم که چرا در دیدار دانشجویی این موضوع با اهمیت مطرح شده است؟

کوهی تأکید کرد: اگر به این سؤال پاسخ دهیم نقش دانشجویان مشخص می‌شود؛ ما باید از ۲ جهت به دانشجو نگاه کنیم و بخواهیم؛ جهت اول اینکه اصل موضوع تحول نیاز است تبیین شود که در سخنرانی رهبر معظم انقلاب نیز خودشان مصداق‌هایی برای تحول بیان کردند و نیاز است این موارد مشخص شود که در چه مواردی پیشرفت داشتیم.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی یادآور شد: در برخی مسائل مشکلاتی داریم و اتفاقاً در همان مسائل بر ولی نعمتان انقلاب فشار ایجاد می‌‌شود؛ نیاز است این موارد مشخص و تبیین شود، راهکار برای تحول آن‌ها بیان شود و توسط دانشجویان از مسؤولان مطالبه شود.

جریان دانشجویی با مطالبه‌گری به کمک دولت برود

وی عنوان کرد: ممکن است بیان شود که در شرایط فعلی دولت انقلابی بر سر کار آمد و باید نقش مطالبه‌گری کم‌رنگ شود این در صورتی است که در دولت قبل امید زیادی به اصلاح نداشتیم و مطالبه‌گری جریان دانشجویی کم‌تر شده بود و تشکل‌های دانشجویی می‌دانستند هر مطالبه‌ای کنند فایده‌ای ندارد اما در شرایط فعلی اینطور نیست و مسؤولان فعلی در شعارهایشان از دانشجویان استمداد کردند و نیاز است جریان دانشجویی در این حوزه به‌طور فعال وارد شود.

کوهی در خصوص سه نقش اساسی تشکل‌های دانشجویی توضیح داد: در ابتدا تبیین مصادیق تحول، پس از آن بررسی و ارائه راهکار و مرحله سوم مطالبه از مسؤولان؛ معتقدیم هرچه که افراد انقلابی‌تر باشند خودشان را بیش‌تر نیازمند به امر به معروف و نهی از منکر و نظارت می‌دانند و این مسؤولان هم همین‌طور هستند و باید به آن‌ها کمک کرد؛ کمک کردن جریان دانشجویی مطالبه است.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های آخر دولت احمدی‌نژاد به جریان دانشجویی هشداری دادند که در این سال‌ها جریان دانشجویی گرفتار پست و مقام شد؛ جریان دانشجویی باید مراقب این موضوع باشد، گاهی ممکن است ارتباطاتی با جریان دانشجویی شکل بگیرد و نیاز است که دانشجویان مراقب باشند تا رسالت مطالبه‌گری‌شان تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

وی با اشاره به حکمتی از نهج‌البلاغه مطرح کرد: حاکمان دینی بیش از سایر مردم نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند که در شرایط فعلی تحت عنوان مطالبه‌گری بیان می‌شود که هویت جریان دانشجویی است؛ در این مسیر نیاز است نقش خودمان را با دولت انقلابی پیدا کنیم و مراقبت کنیم که در بازی‌های قدرت هضم نشویم.

دانشگاه‌ها مدیران دولت در استان‌ها هستند

کوهی در خصوص ارتباط بین دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: دانشگاه‌ها به نوعی مدیران دولت در استان‌ها هستند و نسبتی که بین دانشجویان و مسؤولان کشور وجود دارد مصداق کوچک‌تر آن مسؤولان دانشگاه هستند، باید مصادیق تحول داخل دانشگاه استخراج شود و راهکار برای این تحول داده شود.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی با بیان اینکه پس از راهکار باید از مسؤولان مطالبه‌گری کرد گفت: دانشگاه‌ و حوزه داخل کشور ما سه رسالت اصلی تولید علم، آموزش علم و تبدیل علم یه عمل و خروجی گرفتن از علم را دارد.

وی تصریح کرد: حدأقل کاری که در محیط آموزشی باید انجام شود علم آموزی است که در دانشگاه‌ها با شدت و ضعف متفاوت انجام می‌شود؛ مسأله دوم تولید علم است که در این حوزه هم کشورمان زمان پهلوی بسیار عقب مانده بود و چنین جایگاهی برایش قائل نبودند.

کوهی با اشاره به اینکه دانشگاه در زمان پهلوی صرفا مکانی برای آموزش علوم غربی به دانشجو بود گفت: در حال حاضر بسیار در بحث تولید علم پیشرفت کرده‌ایم هرچند جای کار بیش‌تری وجود دارد.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاطر نشان کرد: موضوعی که در مقطع فعلی انقلاب نیاز است و در پازل دولت اسلامی دانشگاه‌ نقش خود را نشان می‌دهد و می‌تواند رضایت عمومی مردم و کاهش فشارهایی که ناشی از چندسال گذشته بوده است را انجام دهد رسالت سوم دانشگاه است یعنی تبدیل علم به عمل.

وی بیان داشت: این تبدیل علم به عمل در رشته‌های متفاوت متناسب با موضوع تغییر می‌کند ولی اصل قضیه ثابت است و باید در همه دانشگاه‌ها و رشته‌ها دنبال شود، نقش دانشگاه این است که دانشجویی که اکنون در حال تحصیل است باید در آینده باری از روی دوش جامعه بردارد.

کوهی عنوان کرد: اینکه در حال حاضر آمار تحصیل کنندگان بیکار بالا رفته است دلایلی دارد که یکی از آن‌ها به دانشگاه‌ها باز می‌گردد، علمی که باید به کف جامعه بخورد و مشکل جامعه را حل کند، یک پایان نامه باید توان ایجاد اشتغال حداقل برای آن دانشجو را داشته باشد.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی با اشاره به اینکه گاها انتظار داریم پایان نامه‌ها بتواند اشتغال زایی جمعی داشته باشد گفت: در فرصت محدودی که جریان انقلاب پیدا کرده است دانشگاه باید نقش خود را تعریف کند البته این موضوع دغدغه‌مندی و جهاد علمی دانشجو را هم می‌طلبد.

وی افزود: البته‌ دانشجویانی هم هستند که با تمام توان تلاش می‌‌کنند و پس از فارغ‌التحصیلی می‌بینند درسی که خوانده‌اند به دردشان نمی‌خورد، کاربردی کردن علوم دانشگاهی و تبدیل عمل به عمل می‌تواند به اشتغال و تولید علم کمک کند و رسالت بزرگ خود را انجام دهد

دانشجویان تربیت‌شدگانِ تربیت‌سازِ نسل آینده هستند

 مهرداد اسدی در خصوص اهمیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی در محیط دانشگاه حیات دارند و متشکل از دانشجویان هستند؛ نیاز است به دور از هرگونه شعار، آرمان‌گرایی و ایده‌آل‌گرایی مفرط به این نتیجه برسیم که جایگاه دانشجو از جهات مختلف چیست.

مسؤول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: از هر منظری که نگاه کنیم شاهدیم قشر دانشجو جایگاه بسیار ارزشمندی دارد؛ اگر بخواهیم از منظر غیر ایدئولوژیک نگاه کنیم، دانشجو ارزشمندترین سرمایه انسانی کشور است زیرا هم از نعمت جوانی و هم دانش برخوردار است.

وی در خصوص جایگاه دانشجویان از منظر دینی و علمی تصریح کرد: اگر بخواهیم به لحاظ دیدگاه‌های اعتقادی و مذهبی به موضوع نگاه کنیم، به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشجویان افسران جوان جنگ نرم هستند و اگر بخواهیم از نظر علمی بررسی کنیم، دانشجویان تربیت‌شدگان تربیت‌ساز نسل آینده کشور هستند و بدون هیچ شکی نیاز است که پیشرفت‌های علمی آینده کشور به عهده آن‌ها قرار بگیرد.

اسدی در خصوص تشکل‌های دانشجویی گفت: در فضای دانشجویی بستری نیاز است که دانشجویان با حقوق و تکالیف متقابل آشنا شوند و معتقدم فضای اصلی برای این آشنایی پس از مطالعه مبانی و تفکر، حضور در جمع‌های همگن است تا افراد با یکدیگر صحبت کنند و چالش‌هایشان را با یکدیگر مطرح کنند؛ تمرین جمع شدن، تعامل کردن و باهم حرکت کردن برای حل مسائل تعریفی برای تشکل‌های دانشجویی است.

دانشجوی دستیاری پزشکی تأکید کرد: باید بپذیریم آینده هر کشوری را دانشمندان و دانشجویان آن کشور در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف رقم می‌زنند، کم و کیف واقع بینی و جهان‌بینی این قشر تعیین کننده تحقق آرمان‌ها است.

وی یادآور شد: زمانی که دانشگاهیان مسأله محوری را آموختند، با مبانی و آرمان‌های یک حرکت انقلابی در تاریخ منسجم مثل ایران عزیزمان آشنا شدند، فرایند حل مسأله را به‌صورت جمعی و گروهی و بدون خودخواهی و حذف رقیب از میدان تمرین کردند، در آن زمان زمینه فراهم می‌شود که در آینده نه‌چندان دور می‌توان به این قضیه که تربیت شدگان این فضا برای حل مسائل بنیادین توانمند خواهند بود امیدوارتر شد.

اسدی با اشاره به فضای حاکم بر تشکل‌های دانشجویی توضیح داد: تشکل‌های دانشجویی مبتی بر مبانی اصیل زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که خود دانشجویان بدون هیچ مداخله، جهت‌دهی و زمینه‌سازی برای سود بردن و استفاده ابزاری مبتنی بر سلایق و علایق مختلف حرف بزنند و حل مسأله جمعی را تمرین کنند و یاد بگیرند.

دانشجوی دستیاری پزشکی ادامه داد: طبیعتاً نیاز است که تشکل‌های دانشجویی در روزگار فعلی بیش از همیشه متوجه جایگاه و اهمیت راهبردی خودشان باشند و بدانند احیا و تداوم حیات واقعی تشکل‌های دانشجویی تا چه اندازه مهم هستند.

وی بیان داشت: ادوار مختلفی در فضای دانشگاه حضور داشتند که به ارگان رسمی برخی جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف تبدیل شدند اما هیچ کدام نتوانستند حرکت پایدار و مانا اعتقادی، مطالبه‌گری و عدالت‌خواهانه رقم بزنند.

اسدی تأکید کرد: تشکلی فارغ از گذشت زمان و گذر نسل‌ها می‌تواند مؤثر باشد که اولاً مبتنی بر اصول و آرمان‌های خود باشد و بداند برای چه چیزی تشکیل شده است؛ برخی مواقع شاهد بودیم که تشکل‌ها از جانب عده‌ای خلق می‌شدند که یک ابزار و کنشگر سیاسی سطحی برای تنش‌آفرینی و انسجام‌بخشی توده‌های دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها باشند و باید بدانیم با این مسیر در تشکل‌های دانشجویی به هیچ‌ کجا نخواهیم رسید.

تکلیف تشکل‌های دانشجویی با خودشان روشن است

این فعال فرهنگی عنوان کرد: اگر نقطه مقابل حرکت مطرح شده را به‌صورت بنیادین ترسیم کنیم و بگوییم تشکل‌های دانشجویی تشکل‌هایی هستند که تکلیف‌شان با خودشان روشن است و می‌خواهند در راستای نیل به اهداف کلان و آرمان‌های اصیل و بنیادین انقلاب اسلامی از انرژی، توانایی‌ها، زیرساخت‌ها، بالقوه‌های موجود در ذهن و جسم یکایک دانشجویان بهره‌برداری کنند و یک حرکت برد-برد شکل دهند.

وی در خصوص رسالت تشکل‌های دانشجویی توضیح داد: در این مسیر نیاز است که هم دانشجو رشد کند و آموخته کارهای سیاسی و اجتماعی شود و از سمت دیگر فضای رشد هرچه بهتر و بیش‌تر در فضای دانشگاه فراهم شود؛ این مورد مهم‌ترین رسالتی است که نیاز است فضای دانشجو و خصوصاً تشکل‌ها دنبال کنند.

اسدی با اشاره به شرایط کرونا و تأثیر آن بر فضای تشکل‌ها خاطرنشان کرد: در روزگار فعلی، حدود ۲ سال است که به تبع بحث کرونا در بحث تشکل‌های دانشجویی  با یک سکون و خلسه تلخی مواجه شده‌ایم؛ با توجه به اینکه واکسیناسیون به لطف خدا و همت مسؤولان مربوطه پیشرفت خوبی پیدا می‌کند روزی که دانشگاه‌ها حیات عملیاتی خود را پیدا کنند دور نخواهد بود و نیاز است در این فضا تلنگرها به‌صورت جدی زده شود و تجربیات بیان شود تا چنین فضایی را قدر بدانیم.

دانشگاه و تشکل دانشجویی ۲ روی یک سکه‌اند

مسؤول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ارتباط بین دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی گفت: دانشگاه و تشکل دانشجویی ۲ جزئی هستند که نمی‌توانند از هم فاصله بگیرند؛ دانشگاه‌ها بستری هستند که تشکل‌های دانشجویی در دل آن‌ها رشد و نمو پیدا می‌کنند و معتقدم نیاز است دانشگاه‌ها بپذیرند که دانشجو با فکر و اندیشه خود می‌تواند مبتنی بر مبانی و با تکیه بر اصول مسیر درست را پیدا کند.

وی ادامه داد: دانشگاه به‌جای اینکه جهت‌دهی جزئی و موردی بکند، به‌عنوان یک حامی و پشتیبان جدی در تمام عرصه‌ها از تشکل‌های دانشجویی حمایت کند؛ نیاز است که این حمایت نه تنها به لحاظ مسائل شعاری و در مصاحبه‌ها بلکه به معنی حقیقی کلمه پشتیبانی باشد.

حمایت دانشگاه‌ها از تشکل‌های دانشجویی چگونه باشد؟

اسدی تأکید کرد: پشتیبانی یعنی اینکه دانشگاه حتی برای اشتباهاتی که با تشخیص و فکر توسط تشکل دانشجویی اتفاق افتاده است بها بپردازد و در تصمیم‌سازی‌ها از تشکل‌های دانشجویی و پتانسیل‌های آن‌ها فارغ از سلیقه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی‌شان استفاده کند.

این فعال فرهنگی افزود: در بسیاری از ادوار نگاه مسؤولین دانشگاهی و حتی مسؤولان وزارتی به تشکل‌ها رابطه والد و فرزندی بوده است؛ بسیاری از اوقات وقتی با مسؤولان دانشگاه صحبت می‌کنیم گویا خودشان عقل کل هستند و نمایندگان تشکل‌ها هیچ چیزی را نمی‌شناسند یعنی تشکل‌های دانشجویی جدی گرفته نشدند.

مسؤولان مسائل‌شان را به تشکل‌های دانشجویی عرضه کنند

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به تأکیدات و توجهاتی که به بحث جوان‌گرایی می‌شود، نیاز است که مسؤولان مسائل‌شان را به تشکل‌های دانشجویی عرضه کنند و جلسات کارشناسانه، کارگروهی و کاملاً چالشی و تخصصی ترتیب دهند و حرف تشکل‌های دانشجویی را بشنوند.

اسدی اظهار کرد: همیشه به مسؤولان تأکید می‌شود که فرصت خدمت را قدر بدانید و این فرصت مانند چشم به هم زدنی تمام می‌شود؛ اعتقادم این است که دانشجویان نیز این نکته را بدانند که فرصت دانشجویی می‌گذرد و پس از مدتی ما می‌مانیم و مرور خاطرات دوران دانشجویی و فرصت‌هایی که به غفلت از دست داده‌ایم.

مسؤول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به موضوع تفاوت بین نسل‌ها بیان داشت: بین قشر دانشجو برخی از تفاوت‌ها و تغییرات نسلی وجود دارد اما برخی مسائل ارتباطی با تفاوت نسلی ندارد؛ بری مثال تأکید و ضرورت اینکه به لحاظ ایدئولوژیک، دیدگاه و تقویت اصول ذهنی نیاز به خودسازی داریم و باید برای آن مطالعه کنیم و تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان عصاره فضائل دانشجو و دانشگاهیان کشور موظف است که این تذکرها را علمداری کند.

تشکل‌های دانشجویی استقلال رای خودشان را حفظ کنند

وی گفت: باید به این نکته توجه کنیم که دولت‌ها و مدیریت‌ها می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که پابرجا می‌ماند، ‌ارتباط اصولی تشکل‌های دانشجویی با نیازهای بنیادین ملت و کشور است و در این باره نیاز است تشکل‌های دانشجویی توجه کنند که خواسته یا ناخواسته ابزار دست برخی مدیران با روکش‌های مختلف نشوند و استقلال رأی خودشان را حفظ کنند.

اسدی با اشاره به نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: دانشجویی دانشجوی گام دوم انقلابی است که از تجربیات نسل‌های قبل که شامل اساتید نیز می‌شود، به نحو احسن استفاده کند، تجربیات آن‌ها را بشنود، با مطالعه دقیق ارزیابی کند و از آن‌ها استفاده کند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که دانشجو و تشکل‌های دانشجویی نباید درون تجربیات حل شوند؛ گام دوم انقلاب اسلامی به شرطی تحقق به خیر پیدا خواهد کرد که دانشجوهایی که مقارن با زمان تحقق آن هستند، بپذیرند خودشان باید بار را بر دوش بکشند و بنا نیست شخص دیگری بیاید و مسائل را حل کند.

وی در انتها مطرح کرد: اگر احساس تکلیف و مسؤولیت به‌صورت کاملاً بنیادین از درون تک تک دانشجویان بجوشد می‌توانیم امیدوار باشیم که نتایج بسیار درخشانی رقم خواهد خورد؛ وقت و انرژی‌مان بسیار محدود است و باید بتوانیم با استفاده از تجربیات گذشته با تکیه بر اصول و آرمان‌ها و تقویت پتانسیل و توانایی‌های بالقوه و بالفعل تک تک‌مان قدم جانانه‌ای به سمت شکوفا شدن ملت و کشورمان و سربلند کردن نام ایران برداریم.

به گزارش فارس، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی نبض تپنده دانشگاه‌ها هستند که اگرمسؤولان و دانشجویان با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب برای انجام وظایف خود تلاش کنند شاهد پویاترشدن و دوری از سیاسی‌بازی‌‌ها در دانشگاه خواهیم بود.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان تشکل های دانشجویی رهبر انقلاب علم دولت سیزدهم جهاد تبیین مهرداد اسدی گام دوم انقلاب اسلامی سید علی موسوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان احزاب دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نقش تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی پیشبرد اهداف انقلاب رهبر معظم انقلاب تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی نقش حلقه های میانی خصوص ارتباط بین انقلاب اسلامی شرایط فعلی جریان دانشجویی دانشگاه و تشکل گام دوم انقلاب تشکل ها یادآور شد دولت اسلامی گفتمان سازی داشته باشند رهبر انقلاب خصوص نقش قشر دانشجو مطالبه گری دانشگاه ها نظام مسائل تشکل ها آرمان ها تشکل ها تشکل ها نگاه کنیم ایفای نقش داشته اند تولید علم تشکل ها مهم ترین بوده اند کمک کنند عرصه ها نقش خود بیش تری گروه ها ویژه ای برای حل بیش تر سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی صحرائیان ظهر دوشنبه در تجمع همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای غربی در جمع دانشگاهیان کازرون با اشاره به پیشقراول بودن دانشجویان در جنبش‌های اجتماعی و سیاسی گفت: دانشجویان انقلابی در سال ۵۸ اولین حرکت را در جهت شکست هیمنه آمریکا شروع کردند در حالی که تا آن زمان کسی جرأت نداشت حتی مرگ بر آمریکا بگوید و امروز اگر جریان بیداری در دانشجویان جهان غرب اتفاق افتاده از ثمره همان مجاهدت‌ها و مبارزاتی است که تا کنون ادامه داشته است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون ضمن اشاره به حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی بیان کرد: چهره دیکتاتور غرب به خوبی برای همگان آشکار شده و خباثت‌ها و ظلم‌ها را در حق بشریت به حد اعلی رسانده‌اند. امروز حمایت آشکار از رژیم تروریستی و کودک‌کش را با ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان به وسیله هجوم به دانشگاه با اسلحه و اسب انجام می‌دهند و دانشگاه‌ها را تبدیل به پادگان کرده‌اند.

این فعال دانشجویی افزود: مدعیان شعار آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در خفه کردن صدای آزادگان و مبارزان و معترضان به جنایات رژیم تروریستی اسرائیل تمام تلاششان را به خرج داده‌اند و مردم خود را با خشونت تمام می‌خواهند سرکوب کنند.

صحرائیان ضمن تشریح وضعیت اخیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل امروز در یک استیصال و سردرگمی عمیقی فرو رفته و نه می‌تواند جنگ را ببرد و نه نمی‌تواند با سازش آبروی از دست رفته‌اش را احیا کند.

وی افزود: این رژیم به حدی دچار جنون شده که قواعد جنگ را زیر پا گذاشته و با بمباران بیمارستانها و کشتار غیرنظامیان می‌خواهد خود را برنده بازی جلوه دهد.

وی افزود: اگر کمک‌های آشکار جهان غرب و برخی از کشورهای عربی نبود امروز این رژیم غاصب حیاتش به پایان رسیده بود، چرا که اختلافات داخلی در رأس حاکمیت و اعتراضات صهیونیست‌ها این رژیم را پوسیده کرده و حماس و جهاد اسلامی برای نابودیش کفایت می‌کرد.

مسؤول بسیج دانشجویی در پایان سخنان خود گفت: امروز اگر مردم غزه ایستاده‌اند و خم به ابرو نیاورده‌اند، برای این است که سال‌ها در محاصره و فشارهای امنیتی بوده‌اند و دیگر صبرشان سرریز شده است. حاضرند کشته شوند اما آزاد باشند و می‌بینید بر علیه طوفان الاقصی حماس، یک تجمع اعتراضی نداشتند در حالی که صهیونیست‌ها بر علیه رژیم سفاکشان چندین ماه است تجمعات و تظاهرات بر پا کرده‌اند.

کد خبر 6092070

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند