Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: متأسفانه جریان‌های تخریبی در این میان به راه افتاد که مجلس قصد دارد پشت درهای بسته قانونگذاری کند؛ مگر می‌شود پشت درهای بسته یک از اصول قانون اساسی را اجرایی کرد. به گزارش جنوب نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) کمیسیون ویژه طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی، گفت: امروز شاکله اصلی زندگی مردم وارد حوزه فضای مجازی شده است  لذا همه ما باید این دقت و توجه را داشته باشیم که به عنوان نمایندگان مردم این فضا را برای زندگی بهتر فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده حوزه آموزش از فضای مجازی از مقطع مهدکودک تا تحصیلات تکمیلی، اضافه کرد: در حوزه کسب و کار نیز به همین شکل بوده و اولویت کار با فضای مجازی در شرایط کرونایی است به همین دلیل دقت ما در قانونگذاری در این حوزه بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما با هر سلیقه و گرایش، از آن جوانی که در فضای مجازی موسیقی کره‌ای را دنبال می‌کند تا آن جوان و نوجوانی که در همین فضا آموزش قرآن و برنامه‌های دینی و مذهبی را پیگیری می‌کند، همه و همه با فضای مجازی سر و کار دارند و اوقات فراغت خود را در این فضا می‌گذرانند به همین دلیل باید در حوزه قانونگذاری به این مسائل توجه داشته باشیم.

رئیس مجلس با یادآوری اینکه قانون اساسی ظرفیت بسیار خوبی در اصل ۸۵ قانون اساسی پیش‌بینی کرده است، گفت: برای مسائل مهم و حیاتی که نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد، قانون اساسی ظرفیتی را پیش‌بینی کرده تا از این طریق با کار کارشناسی و مطالعات بسیار طرحی بررسی و تصویب شود.

قالیباف افزود: متأسفانه جریان‌های تخریبی در این میان به راه افتاد که مجلس قصد دارد پشت درهای بسته قانونگذاری کند؛ مگر می‌شود پشت درهای بسته یک از اصول قانون اساسی را اجرایی کرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: البته در همین قانون اساسی جلسات غیرعلنی نیز برای مجلس پیش‌بینی شده اما به دلیل این جوسازی‌ها باید عنوان کنم که امروز شاهد حضور بخش‌های مختلف کارشناسی مجلس از حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، صنعتی و آموزشی در این کمیسیون هستیم که هر یک متخصصین حوزه‌های خود بوده و من مطمئنم که این طرح با دقت و توجه شکل خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی و اخبار این کمیسیون مشترک نیز از مجموعه خبرگزاری خانه ملت و سایر رسانه‌ها به صورت علنی منعکس خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: پشت درهای بسته قانون اساسی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده