Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری باعث صرفه‌جویی حدود ۷۰۰ متر مکعب آب در هر هکتار می‌شود. خبرگزاری میزان - طبق اعلام پاون، محمد ثابتی مقدم با اعلام این خبر که طرح سیستم‌های آبیاری نوین در ۶۰۰ هکتار از اراضی سد سنگر سبزوار اجرا شد، گفت: کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های اخیر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است و باید روند استقرار این تجهیزات شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری باعث صرفه‌جویی حدود ۷۰۰ متر مکعب آب در هر هکتار می‌شود. آبی که با توجه به محدودیت منابع آبی برای پایداری کشاورزی امری ضروری است.
وی افزود: سد سنگر در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی سبزوار قرار دارد و برای بهره‌وری بهتر از آب سد، سیستم‌های نوین آبیاری در بخشی از اراضی شرکت سهامی زراعی سد سنگرد در حال اجرا است.
مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۵ میلیارد تومان سهم آورده شرکت سهامی زراعی سد سنگرد سبب شد که ۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت زیر آبیاری تحت فشار قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه این سیستم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و از نظر بهره‌برداری زارع آسان و نزدیک به روش‌های معمولی آبیاری است، گفت: نصب این تجهیزات در کشت پاییزه و آب شرب در این منطقه امری ضروری و موثر است.
ثابتی مقدم با اشاره به دلایل استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این شهرستان گفت: مهمترین دلایل استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان وجود خرده مالک‌ها، وضعیت چاه‌های کشاورزی در منطقه، اقلیم آب و هوایی و شوری آب است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به سازه زیر کشت شهرستان و پیگیری‌های انجام شده در حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال آب و حدود ۷ هزار هکتار اراضی منطقه تحت سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.
مدیر امور منابع اب شهرستان سبزوار تصریح کرد: تاکنون ۱۸۴ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند که از نظر سطح اجرایی دومین استان موفق در کشور است.   بیشتر بخوانید: هوشمند سازی رایگان کنتور‌های آب در پایتخت   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آب سیستم های نوین آبیاری روش های نوین آبیاری هکتار از اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین