Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت خارج از ضابطه لوازم خانگی باید اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره علت افزایش قیمت اخیر لوازم خانگی ایرانی افزود: در موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی، بررسی‌ها در وزارت صمت در حال انجام است و اگر به این نتیجه برسیم که در افزایش قیمت‌ها، ضوابط رعایت نشده باشد به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که قیمت اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین تکلیف کانتیر‌های لوازم خانگی مانده در گمرک، گفت: ترخیص این کالا‌ها روال خود را طی می‌کند البته این اقلام ثبت سفارش نشده بود ضمن اینکه وقتی کالا در گمرک است نمی‌توان گفت که وارد کشور شده است. در خصوص ترخیص هم قوانینی داریم که اعمال می‌کنیم.

برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی کرده‌ایم
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران، در خصوص برنامه های پیش رو بازار خودرو، گفت: سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی کرده ایم.
طرح قرعه کشی خودرو به منظور دسترسی خودرو با قیمت مصوب به دست مصرف کننده واقعی از حدود 3 سال پیش در دستور کار قرار گرفت، طرحی که از زمان اجرا چالش های بسیاری را در بازار به وجود آورد و موجب شد تا نه تنها خودرو با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نرسد، بلکه بازار با دلالی خرید و فروش حواله نیز روبرو شد و این امر بر مشکلات بازار خودرو افزود. حال پس از سه سال سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی کرده ایم.
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران، در خصوص برنامه های پیش رو بازار خودرو، گفت: سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی کرده ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گرانفروشی لوازم خانگی خودرو جمع خبرنگاران معدن و تجارت افزایش قیمت فاطمی امین وزیر صنعت قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟