Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر اقتصاد با اشاره به هدف‌گذاری در خصوص افزایش 50 درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی گفت: این افزایش مشروط به این است که بار مالیاتی بخش‌های تولیدی کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سید احسان خاندوزی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت موضوع فرآیند‌های مالیات ستانی در کشور اظهار داشت: باید تلاش کنیم فرآیند‌های مالیات ستانی ما هوشمندتر شود و از نظامات پرچالش سنتی تا حد ممکن فاصله بگیریم و بدانیم مثلاً در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال و همچنین سال بعد چه گام‌هایی قرار است برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر هم در زمینه هوشمندسازی و هم عدالت مالیاتی از سطح مطلوب فاصله داریم مسئله بازگشت به سوابق پیشین را مهم دانست و افزود: بسیاری از مستندات مالیاتی سال‌های قبل یا توسط فعالان اقتصادی ثبت نشده و یا در حال حاضر قابل اعتماد نیست که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به اهمیت توجه به مالیات عایدی بر سرمایه (CGT) و مالیات بر مجموع درآمد (PIT) اشاره و تاکید کرد: در این زمینه باید سریع عمل کرد، زیرا این برنامه‌ها جزو استراتژی‌های ارائه شده در دولت سیزدهم است.
خاندوزی در ادامه گفت: نمی‌توانیم، میل تاریخی به سوداگری در کشور را کنترل کنیم مگر از طریق مالیات عایدی بر سرمایه (CGT). همچنین از طریق مالیات بر مجموع درآمد (PIT) می‌توان فرار مالیاتی و یا تمایل به معافیت‌ها را در اقتصاد کشور کنترل کرد.
گفتنی است در حکم انتصاب داود منظور رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان شامل هوشمند سازی و عادلانه شدن به عنوان دو رکن مالیات ستانی؛ گسترش فرهنگ مالیاتی و جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی به منظور ارتقاء تمکین داوطلبانه مودیان و افزایش منابع درآمد دولت و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمد‌های نفتی و مقاوم سازی بودجه از سوی وزیر اقتصاد مورد تأکید قرار گرفته است.
همچنین استقرار سامانه مؤدیان مالیاتی و تبادل اطلاعات اقتصادی مودیان به منظور شناسایی درآمد‌های مالیاتی؛ ساده‌سازی و شفاف‌سازی مقررات و فرایند‌های مالیاتی؛ بازنگری در قوانین مالیاتی با رویکرد گسترش پایه مالیاتی و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی و توسعه سلامت سازمانی و مبارزه با فساد اداری از دیگر اولویت‌های برنامه سازمان مالیاتی است که در دوره مدیریتی جدید این سازمان تأکید شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد رئیس جدید سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟