Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@16:51:40 GMT

آب سد طالقان و کرج افت کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۹۴۰۴

آب سد طالقان و کرج افت کرد

گروه استان‌ها ـ مدیر عامل آب منطقه ای استان البرز از کاهش ۳۰ درصدی باران‌های پاییزی در البرز و کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میزان ذخیره آب سد طالقان افت محسوسی داشته است. - اخبار استانها -

گودرز نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در کرج  با اشاره به کاهش نزولات جوی و تبعات این کاهش بارندگی در استان البرز اظهار داشت:  کاهش بارندگی محسوسی در استان البرز  در ماه‌های گذشته وجود داشته است؛ این کاهش بارندگی در استان سبب کاهش منابع آبی زیر زمینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز از اعمال محدودیت برای محصولات کشاورزی پر مصرف در بحث آب نیز خبر داد و گفت: حتی ممکن است جلوی کشت دوم این محصولات در استان البرز نیز گرفته شود تا با بحران کم آبی مواجه نشویم. 

حال سد زاینده‌رود خوب نیست/ ذخیره آب سد به 200 میلیون متر مکعب رسید

‌پیدا شدن قبور زیر آب سد آیدوغموش میانه با خشکیدن بخشی از سد + تصاویرگزارش میدانی تسنیم| افت شدید ذخایر آب سد لار / شرق تهران وارد تنش پاییزی آب می‌شود؟ + فیلم

نجفیان در  مورد کاهش آب سدهای استان البرز خاطر‌نشان کرد: متاسفانه شرایط جوی خوبی از لحاظ بارشی در طالقان نداریم و آب سد طالقان افت کرده و علت آن به دلیل کاهش 40 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته و کاهش 50 درصد ورودی سدهاست.

وی در مورد میزان آب سد کرج به نسبت سال گذشته عنوان کرد: آب سد کرج نیز به میزان 25 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته ‌و متاسفانه امسال با خشکسالی مواجه هستیم. 

نجفیان در مورد مقایسه بارش باران در سالجاری و سال قبل تصریح کرد: بارش‌های پاییزی در حال حاضر  30درصد زیر خط نرمال است و در زمستان همچون پارسال بحران کم آبی را شاهد هستیم و متاسفانه کشور و البرز در آستانه خشکسالی است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان