Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن از مردم السالوادور روز یکشنبه برای شرکت در اعتراضات علیه رئیس جمهور کشورشان به خیابان‌ها آمدند؛ رهبری که به خاطر افزایش مداوم تمرکزش بر قدرت و تغییر پروفایل توییترش به "امپراتور السالوادور"، باعث نگرانی مردم کشورش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های محلی برآورد کردند که دست‌کم چهار هزار تن در اعتراضات روز یکشنبه به خیابان‌های سان سالوادور، پایتخت السالوادور آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان بنرهایی در دست داشتن که بر روی آنها جمله‌هایی در انتقاد از اقدام "نایب بوکله"، رئیس جمهور 40 ساله السالوادور برای برکناری قضات دادگاه عالی، تلاش وی برای به دست آوردن دومین دوره متوالی ریاست جمهوری و تعیین بیت کوین به عنوان ارز قانونی نوشته بودند.

شوخی ظاهری جدید بوکله با پروفایل توییترش به دنبال به‌روز رسانی ماه گذشته صورت گرفت؛ هنگامی که وی پروفایلش را به "دیکتاتور السالوادور" تغییر داد.

معترضان در اعتراضات روز یکشنبه شعارهایی چون "السالوادور چه می‌خواهد؟ از شر این دیکتاتور خلاص شوید" سر دادند. برخی از معترضان در نزدیکی میدان اصلی پایتخت عروسکی شبیه به بوکله را به آتش کشیدند.

اعتراضات روز یکشنبه دست‌کم دومین اعتراض بزرگ تنها در یک ماه گذشته است که به دنبال راهپیمایی‌های گسترده ماه سپتامبر در اعتراض به تعیین بیت کوین به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا صورت گرفت.

در مه سال جاری میلادی کنگره‌ای که برای نخستین بار تحت سلطه اعضای حزب "ایده‌های جدید" بوکله بود، به اخراج قضات هیات قانونی دادگاه عالی السالوادور رای داد. به سرعت افرادی که طرفدار بوکله بودند جایگزین قضات اخراج شده شدند. این امر انتقاد شدید آمریکا و گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی را بر انگیخت.

پس از آنکه قضات جدید دادگاه عالی در حکمی اعلام کردند که بوکله می‌تواند برای دومین دوره متوالی رئیس جمهور شود، آمریکا شدیدا دولت بوکله را به باد انتقاد گرفت و این حکم دادگاه عالی السالوادور را غیرقانونی خواند.

"روزا گرانادوس"، یکی از اعضای اتحادیه کارگری که در این اعتراضات شرکت داشت، گفت: ما به طور کامل در شرف از دست دادن حقوقمان قرار داریم چرا که امروز آنها به قوانین احترام نمی‌گذارند. در این برهه زمانی آنچه انجام شده به خواست نایب بوکله بوده است.

وی افزود: اگر بوکله دستش را بالا بیاورد، تمامی نمایندگان به دنبال او تایید می‌کنند و در حال حاضر هیچ قانون و روند قانونی وجود ندارد که مورد احترام باشد.

این در حالی است که بوکله در توییتی این اعتراضات را به عنوان یک "شکست و ناکامی" رد کرد.

وی گفت: این راهپیمایی یک شکست و ناکامی است و آنها نیز این را می‌دانند. در اینجا دیگر هیچ کس به آنها باور ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: السالوادور دادگاه عالی روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس

شماری از فعالان مدنی و مردم ترکیه اعتراض خود به اظهارات شهردار استانبول علیه مقاومت حماس را در متروی این شهر با انتشار پوستر و پرچم به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها در ترکیه به اظهارات هفته پیش شهردار استانبول اکرم امام‌اوغلو علیه جنبش مقاومت حماس ادامه دارد.

در همین راستا، از دیروز شماری از مردم ترکیه و فعالان مدنی، با انتشار و نصب پوسترها و پرچم‌های ترکیه و فلسطین در متروی استانبول اعتراض خود به اظهارات شهردار را نشان دادند.

روی این پوسترها عباراتی در حمایت از مقاومت فلسطین و حماس و رد اظهارات شهردار استانبول درج شده است.

امام‌اوغلو وابسته به حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق (CHP)، هفته پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که «حماس حمله‌ای را در اسرائیل انجام داد که ما عمیقاً از آن متأسفیم. هر ساختار سازمان‌یافته‌ای که دست به اقدامات تروریستی بزند و مردم را به طور دسته‌جمعی بکشد، از نظر ما یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود».

هرچند که هنوز رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به این اظهارات شهردار استانبول واکنش نشان نداده، اما حزب حاکم ترکیه عدالت و توسعه و متحد ملی‌گرای آن به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • تفاوت بوته با درخت
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا