Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود فرمانی مدیر کل استاندارد اصفهان گفت: بازرسان و کارشناسان استاندارد به طور مرتب از واحد‌های صنفی بخش‌های مختلف در طول سال بازدید و موارد تخلف را شناسایی می‌کنند که بیشترین تخلف‌های گزارش شده مربوط به مواد غذایی، مصنوعات طلا و واحد‌های زرگری و مصالح ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از جمله تخلف‌های مشاهده شده در زمینه مواد غذایی را تولید بدون نشان استاندارد یا با کیفیت پایین‌تر از سطح استاندارد و استفاده از مواد غیر مجاز عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت کیفیت در مواد غذایی به‌منظور تامین سلامتی مردم، پرونده‌های تخلف در این بخش با حساسیت زیادی پیگیری و با متخلفان برخورد می‌شود.

فرمانی با بیان اینکه تولید غیر مجاز و بدون نشان استاندارد یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد نیز از جمله تخلف‌های ثبت شده در زمینه مصالح ساختمانی است، اضافه کرد: داشتن نشان استاندارد برای مصالح ساختمانی مختلف مانند شن و ماسه، تیرچه و آجر از اهمیت خاصی برخوردارست و از نظارت بر واحد‌های تولیدی فعال در این بخش غفلت نمی‌کنیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه مصنوعات طلا و واحد‌های زرگری نیز عمده تخلف‌های مربوط به عیار پایین‌تر از استاندارد ملی و نداشتن کُد ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه فروش مصنوعات طلای خارجی در طلا فروشی‌ها ممنوع است، تصریح کرد: مصنوعات طلای تولید داخل نیز باید دارای کُد ساخت باشد که در اصفهان با حرف انگلیسی "‌ای " (E) آغاز می‌شود.

فرمانی گفت: پرونده‌های تخلف استاندارد در کمیسیون ماده ۴۲ (حقوقی استاندارد) با حضور مسوولانی از اداره کل استاندارد استان، دادستانی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اصفهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف در زمینه کالای غیر استاندارد، آن را از شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصنوعات طلا مواد غذایی تخلف استاندارد مصنوعات طلا مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی

حسین حاجی بگلو در گفت و گو جام جم، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر فروش انواع پوشاک خارجی و دست دوم در سطح شهر در همین ارتباط طی گشت مشترک برگزار شده بازرسی صمت، پلیس امنیت اقتصادی و اتحادیه پوشاک شهرستان بجنورد از واحد صنفی مورد گزارش تعداد بیش از ۱۰۰ ثوب انواع لباس خارجی به ارزش تقریبی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا موجب تهدید حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا همه تلاش خود را به کار بسته ایم، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود. انجام بیش از ۱۶ هزار بازرسی در سطح بازار استان حاجی بگلو از انجام بیش از ۱۶ هزار و ۲۷ بازرسی در سطح بازار استان طی سال گذشته خبر داد. وی گفت: روند بازرسی و نظارت بر عرضه کالا در بازار محدود به زمان و طرح های ویژه همچون طرح نوروزی نیست و این کار به صورت مستمر انجام و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می شود و شهروندان می توانند شکایت های خود را در این رابطه برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند. وی افزود: طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۷ بازرسی در سطح بازار های استان انجام شده است و ۳۰۳۵ تخلف نیز به ارزش ۲۲۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به ثبت رسید. این مقام مسئول، تعداد کل پرونده های متشکله را ۲۷۶۲ مورد عنوان کرد. به گفته وی، سال گذشته ۳۸۰۱ گشت مشترک انجام شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۹۸ پرونده گشت مشترک به ارزش ۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال به ثبت رسید. مدیر کل صمت خراسان شمالی ادامه داد: از ۱۸۵ پرونده قاچاق ۱۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال پرونده ثبت شده است‌. حاجی بگلو عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران فروشی، عدم صدور صورتحساب، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب را مهم ترین تخلفات صورت گرفته بیان کرد که توسط بازرسان مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی