Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، جواد هدایتی اظهار کرد: درمورد ورود گردشگر و مسافر از مرزهای زمینی اخیرا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی داشته و قرار شده پروتکل‌هایی با محوریت پیشنهاد فنی و کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و تصویب و به وزارت امور خارجه ابلاغ شود تا با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته در ایران و سایر کشورهای دنیا، ترددها و سفرهای زمینی با تسهیلاتی رو به رو شده و برای افراد واکسینه شده به حالت عادی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌های گردشگری ایران استفاده شود، افزود: از آنجا که در دوران شیوع کرونا پذیرش گردشگر و مسافر از مرزهای زمینی نداشتیم و ترددهای مرزی محدود به دیپلمات‌ها و برخی گروه‌های خاص بود،  بسیاری از هتل‌ها، موزه‌ها و اماکن گردشگری و زیارتی کشور در دوران شیوع ویروس کرونا تقریبا تعطیل بود و تصمیم‌گیری‌های جدید هم به منظور احیای تدریجی صنعت گردشگری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با این پروتکل‌های جدید مسافران می‌توانند با پروتکل‌های مشخصی و با داشتن کارت واکسن بیایند و ‌می‌توانیم تردد از مرزهای زمینی را نیز مانند مرزهای هوایی فعال کنیم چرا که در این زمینه تناقض‌هایی وجود داشت و مسافران با تست PCR می‌توانستند از مرزهای هوایی وارد کشور شده یا از ایران خارج شوند اما این امکان برای مرزهای زمینی فراهم نبود و مثال آن زائران اربعین امسال است که برای رفتن به عراق تنها از مرزهای هوایی می‌توانستند، استفاده کنند.

هدایتی گفت: امیدواریم این مشکلات به زودی حل و فصل شود و بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت، افراد واکسینه شد بتوانند با تست منفی PCR وارد کشور شوند و برای خروج زمینی مسافران ایرانی هم با کشورهای همسایه و بر اساس نحوه پذیرش کشور مقابل مرزها بازگشایی خواهد شد و امکان عبور و تردد زمینی را فراهم خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1115325 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز مرزهای زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف اله بابایی، در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۸ هزار و۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده است، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴ هزار و۶۲۷ نفر مسافر تردد کرده بودند افزایش ۹۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و۶۰۸ نفر نیز مسافران خارجی است افزود: مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد داشته‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته مسافران ورودی ایرانی را ۱۶۳ نفر برشمرد و اظهار داشت: در مدت یاد شده ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده است.

بابایی از افزایش ۱۰۳ درصدی ورود مسافران خارجی به مرز بیله سوار در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ هزار نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده بود که در یک ماه گذشته این رقم ۴ هزار و۱۰۷ نفر مسافر است.

وی همچنین در یک ماه گذشته افزایش ۹۵ درصدی خروجی مسافران خارجی از مرز بیله سوار را یادآور شد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده‌اند که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۳۰۹ نفر مسافر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در یک ماه گذشته به تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پرو خالی از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 749816

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران