Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@05:22:11 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۲۶ مهر

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۹۷۸۱

قیمت جهانی طلا امروز ۲۶ مهر

قیمت طلا در معاملات روز قیمت طلا دوشنبه تقریبا تغییری نداشت و برای احیا از ریزشی که روز جمعه تحت تاثیر صعود بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا داشت، درتقلا بود.

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۶۸ دلار و شش سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱.۶ درصد سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۶۷ دلار و ۸۰ سنت قرار گرفت.

صعود بازده اوراق خزانه آمریکا که هفته گذشته به بالاترین رکورد چند ماهه رسید، به جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است، ضربه زد. بازده اوراق خزانه روز جمعه پس از انتشار آماری که رشد چشمگیر خرده فروشی آمریکا در سپتامبر را نشان داد و انتظارات برای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را تقویت کرد، افزایش فوق العاده ای پیدا کرد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets در این باره گفت: فشارهای قیمت در سراسر جهان به اقدام بانکهای مرکزی برای تحکیم سیاست پولی فوریت بخشیده است و این موضوع برای طلا خوب نیست و قیمت آن را به مرور پایینتر می برد.

ارزش دلار هم قوی تر شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

همچنین آماری که نشان داد اقتصاد چین در سه ماهه سوم تحت تاثیر قطعی های برق و محدودیتهای عرضه که به فعالیت کارخانه ها آسیب زد، رشد آهسته تر از حد انتظاری داشته است، واکنش سرمایه گذاران را به دنبال داشت.

به گفته رودا، این نگرانی وجود دارد که محدودیتهای عرضه برای رشد اقتصادی بد بوده و فشارهای صعودی روی تورم را تشدید می کنند اما بازارها نشان می دهند که بانکهای مرکزی ریسکهای تورم را در اولویت قرار می دهند و سیاست پولی را تحکیم می کنند حتی اگر به رشد اقتصادی ملایمتری منتهی شود.

طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی است اما افزایش نرخهای بهره و تعدیل برنامه های محرک مالی بانکهای مرکزی، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن آسیب می زند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، ۰.۳ درصد کاهش یافت و از ۹۸۲.۷۲ تن در روز پنج شنبه به ۹۸۰.۱ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۰۵۰ دلار و ۷۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۰۶۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان قیمت طلا طلا قیمت برای تحویل فوری روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد