Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یوونتوس در یکی از حساس‌ترین بازی های هفته هشتم رقابت های سری‌آ در ورزشگاه آلیانز میزبان رم بود که نهایتاً این مسابقه با نتیجه 1-0 به سود تیم میزبان خاتمه یافت.
به گزارش آریا، دیدار یوونتوس و آاس رم در هفته هشتم سری آ با برتری 1-0 تیم مکس الگری به پایان رسید. مهم ترین صحنه این بازی دقیقاً قبل از پایان نیمه اول اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورساتو در جنجالی ترین صحنه داوری این هفته سری آ تصمیم درستی گرفت اما گل یوونتوس نیز بدون اشکال نبود. دنیله اورساتو، گل تامی آبراهام را مردود کرد و خطای پنالتی روی مخیتاریان را گرفت. 
در حالت عادی طبق مقررات داوران در چنین صحنه هایی باید از سوت زدن زودهنگام خودداری کنند و تا آخرین لحظه منتظر بمانند. با توجه به اینکه در ادامه خطای پنالتی، توپ به آبراهام رسید و او گلزنی کرد، اولویت با گل آبراهام بود و نه خطای پنالتی روی مخیتاریان. با این حال دنیله اورساتو در این صحنه جنجالی تصمیم درستی گرفته است. به نقل از فوتبال ایتالیا؛ فرضیه در آفساید بودن مخیتاریان رد می شود چون توپ با پاس بازیکن یوونتوس به او رسید. در ادامه شزنی با خطای پنالتی، مخیتاریان را متوقف کرد و داور بدون تعلل، سوت زد و نقطه پنالتی را نشان داد. 
گل آبراهام بعد از سوت داور به ثمر رسید. پس از کش و قوس های فراوان، کمک داور ویدیویی نیز به اعلام پنالتی رای داد. حتی اگر داور به جای پنالتی، گل آبراهام را اعلام می کرد، این گل پس از بازبینی VAR مردود می شد چراکه پس از سرنگونی وینگر ارمنی رم، توپ با دست او برخورد کرد و به آبراهام رسید. اگرچه هند مخیتاریان عمدی نبود اما طبق قوانین جدید، برخورد توپ به دست مهاجم در محوطه جریمه تیم مدافع تحت هر شرایطی خطای هند است. اورساتو بین دو نیمه در توضیح این صحنه به کریستانته گفت: من را به خاطر از دست دادن پنالتی سرزنش نکنید. اگر سوت نمی زدم، یک گل مردود وجود داشت. پنالتی که آوانتاژ ندارد!
اما این صحنه تنها اتفاق بحث برانگیز داوری نبود. در صحنه بعد از پنالتی جردن ورتو که توسط شزنی مهار شد، جورجو کیه لینی پیش از زدن ضربه وارد محوطه جریمه شد و در ادامه اولین کسی بود که توپ را دفع کرد. طبق قوانین این پنالتی می توانست تکرار شود. همچنین در صحنه منجر به گل یوونتوس پس از کنترل توپ توسط کوادرادو، او مرتکب خطای هند شد. توپ به دست کوادرادو برخورد کرد سپس او منطقه بازی را عوض کرد و توپ را برای دی شیلیو فرستاد و در نهایت سانتر دی شیلیو به گل تبدیل شد. بازیکنان رم به این موضوع اعتراض کردند اما در نهایت گل بیانکونری تایید شد.
ژوزه مورینیو پس از این بازی گفتگویی با خبرنگاران داشت. مورینیو در مصاحبه با DAZN گفت: امروز یک رم فوق العاده و بزرگ را در زمین دیدم و در رختکن به بازیکنان همین را گفتم. بدیهی است که شکست خوردیم و 0 امتیاز گرفتیم اما تنها چیزی که می توان گفت این است که رم از جنبه های مختلف عالی بود. به بازیکنان خود تبریک می گویم. شجاعت، اعتماد به نفس و ایمان را در بازی بازیکنان خود دیدم. یک باخت همیشه از نظر نتیجه باخت محسوب می شود اما اگر به پروژه رم نگاه کنیم، روند پیشرفت تیم محسوس است. امشب تیمی که شایسته برد بود، شکست خورد. در فوتبال این چیزها پیش می آید.
نمی خواهم روی صحنه رد شدن گل آبراهام و اعلام پنالتی صحبت کنم چون همه اطلاعات را در دست ندارم و باید فیلم را بازبینی کنم. داور چهارم به من گفت که اورساتو سوت زد و پنالتی آوانتاژ ندارد. می خواهم ذهن خود را از آن صحنه دور کنم و روی کارهایی که باید انجام بدهیم، تمرکز کنم. البته می توانم بگویم اعلام فقط 3 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم یعنی اینکه داور با عمد و با منظور خاصی این کار را کرده است.
امیدوارم یوونتوسی ها در جمع و روبروی دوربین ها هم آن تعریف هایی که در تونل و رختکن از ما کردند، بیان کنند. خودشان هم اعتراف کردند که چقدر مقابل ما به زحمت افتادند. سال ها پیش تیم من بدون اجرای بازی زیبا در تورین برنده شد اما امشب زیبا بازی کردیم و نتیجه نگرفتیم. در هر صورت تیم در مسیر صحیح است.
اختلاف نظر آبراهام و ورتو در مورد زدن پنالتی؟ تامی مطمئن و با انگیزه بود اما در زدن ضربات پنالتی، سلسله مراتب داریم. آبراهام پس از ورتو و پلگرینی، گزینه سوم ما است. اگر ورتو و پلگرینی پنالتی را به او می دانند، مشکلی با این کار نداشتم. ورتو هر 13 پنالتی قبلی خود برای رم را گل کرده بود.
به بچه ها گفتم در چنین بازی هایی باید بدون حسرت به خانه بروید و امشب همینطور شد. خیلی خوب بازی کردیم. کیه زا و کوادرادو را مهار کردیم. در انتقال توپ و جابجایی ها بسیار خوب بودیم اما وقتی مقابل تیمی قرار می گیرید که با آن دو پروفسور [کیه لینی و بونوچی] به خوبی دفاع می کند، کار شما همیشه سخت می شود. احساس می کنم شایسته برد یا حداقل تساوی بودیم. توهین هواداران یوونتوس؟ همین هواداران اگر من را در خیابان ببینند، به سمت من می آیند و می خواهند عکس بگیرند. در ورزشگاه هر اتفاقی پیش می آید و توهین هم می شود که اشکالی ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوونتوس رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، تیم جوانان زاگرس مهاباد در سومین  دیدار خود در این رقابت‌ها، امروز در تبریز به مصاف تیم فوتبال آرکای این شهر رفت که این دیدار در حالی که با نتیجه یک بر صفر به سود تیم زاگرس در جریان بود به علت اعتراض نماینده مهاباد به داوری این بازی نیمه‌تمام باقی ماند.

زاگرس مهاباد در دو دیدار قبلی یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

نماینده مهاباد در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های آرکای تبریز، آبیدر سنندج و عقاب پردیسان قم هم گروه بود.

دیگر خبرها

  • جنجالی در کار نیست: پنالتی بارسا درست بود! (عکس)‏
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • پنالتی مشکوک آرسنال: درست مثل ال‌کلاسیکو (عکس)
  • اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین
  • لیگ یک/ پنالتی جنجالی و ناراحتی پیروز قربانی!
  • قضاوت «کولینایی» داور بازی پرسپولیس و سپاهان | او مثل کولینا فریاد می‌زد و تذکر سفت و سخت می‌داد | اخراج عالیهشاه درست بود اما...
  • پنالتی واضح بود، داور نگذاشت PSG ناامید برگردد!
  • چند فریم از جنجالی‌ترین تصمیم داور بازی پرسپولیس و سپاهان
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود