Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم اخگری عضو هیأت علمی سازمان پزشکی قانونی و متخصص سم و داروشناسی گفت: یکی از مشکلات بزرگ کشور ما استفاده از دارو‌های تقلبی است که با برچسب کاملا گیاهی در بسیاری از عطاری‌ها توزیع می‌شوند.

وی ادامه داد: این توزیع از طریق شبکه‌های ماهواره‌‎ای انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از افراد از طریق اینترنت و شبکه‌های مجازی، این دارو‌ها را به دست مصرف کننده می‌رسانند. خیلی از مردم هم برای کاهش وزن و جوانان به قصد ایجاد عضله در توده بدنی آنها را استفاده می‌کنند.

اخگری مطرح کرد: افراد به منظور ترک پرخاشگری، ترک اعتیاد و خیلی‌ها به قصد تقویت قوای جنسی از ترکیبات متنوع استفاده می‌کنند که این ترکیبات اصلا ترکیبات خالص گیاهی نیست. حتما باید توجه کرد که از دارو‌ها و ترکیباتی استفاده شود که روی آن‌ها تاییدیه، مجوز وزرات بهداشت و برچسب سلامت ثبت شده باشد و همیشه به اصالت دارو توجه داشته باشند.

این متخصص سم و داروشناسی افزود: اگر در حین استفاده از این دارو‌ها عوارض جانبی را حس می‌کنید، مطمئن باشید که دارو‌ها و ترکیبات با یکسری از مواد ترکیب شده اند. ترکیب شدن این‌ها به این صورت است که یکسری قرص‌های مخدر را می‌کوبند و آن را داخل کپسول قرار می‌دهند و به دست مصرف کننده می‌رسانند. چون این دارو‌ها دوز مشخصی ندارند، فرد را به مقادیر سمی و حتی مرگ پیش می‌برند و افرادی را داشته‌ایم که از این دارو‌ها و ترکیبات به قصد کاهش وزن و ترک اعتیاد استفاده کرده و دچار مسمومیت شدید شده اند.

بیشتر بخوانید

هزینه خدمات متخصصان داروسازی در بیمارستان ها اعمال می شود


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروی گیاهی داروی گیاهی قرص گیاهی شبکه های ماهواره ای دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در بازرسی ماموران انتظامی از یک واحد صنفی در شهرستان فلاورجان هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص های ترک اعتیاد غیر مجاز کشف و ضبط شد .
سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست :اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز