Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  شین‌هوا، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، امروز (یک‌شنبه) مکالمه‌ای تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای خود از عربستان سعودی، داشت که در بخشی از آن دو طرف درباره ایران رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در ابتدای این مکالمه وزیر خارجه چین گفت: «چین و عربستان باید ارتباطات راهبردی نزدیکتری برای مواجهه با وضعیت ناپایدار کنونی در سطح بین‌المللی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وانگ یی با اشاره به آن‌که دیپلماسی در خاورمیانه همواره برای چین مطرح و اولویت در این میان همواره با عربستان سعودی است، گفت: «پکن تمایل دارد شریک همیشگی و پایداری برای ریاض باشد بنابراین منتظر روابط دوجانبه و در سطحی عمیق‌تر با عربستان سعودی هستیم.»

در بخشی دیگری این مقام ارشد چینی اشاره‌ای به توافق هسته‌ای ایران کرد و گفت: «موضع چین در قبال توافق هسته‌ای ایران همواره مشخص است و حمایت ما از سازوکار ممانعت از ترویج سلاح اتمی و امنیت و ثبات در خاورمیانه و خلیج فارس است.»

وانگ یی در ادامه گفت: «چین نگرانی عربستان سعودی برای حفظ امنیت در خاورمیانه را درک می‌کند، اما توافق هسته‌ای ایران دستاوردی در زمینه چندجانبه‌گرایی است و چین مثل همیشه نقش سازنده خود را برای ازسرگیری روند مذاکرات ایفا خواهد کرد.»

در مقابل فصل بن فرحان نیز گفت: «روابط عربستان و چین بسیار مهم است و عربستان همواره چین را شریکی راهبردی قلمداد کره است.»

او در ادامه از وانگ یی برای ابراز مخالفت چین برای مداخله در امور داخلی عربستان سعودی تشکر کرد و گفت در مقابل عربستان نیز برای امورداخلی چین چنین مخالفتی را ابراز می‌کند.

در بخشی دیگر فیصل بن فرحان نیز به توافق برجام اشاره کرد و گفت: «عربستان سعودی اهمیت ویژه‌ای برای نقش چین در روند مذاکرات هسته‌ای قائل است و انتظار دارد که نقش چین در روند ازسرگیری مذاکرات احیای برجام همچنان نقشی مهم باقی بماند.»

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

پربیننده ترین نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق مشخص شد برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته ایران در مذاکرات هسته‌ ای اقدام در برابر اقدام را دنبال خواهد کرد / مسیر مذاکرات از مسیر اقتصاد کشور جدا می شود علل چرخش سعودی‌ ها در برابر ایران علیه ایران مواضع سختگیرانه تر اتخاذ کن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان توافق هسته ای ایران عربستان سعودی وانگ یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر