Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، توضیحاتی را ارائه کرد. - اخبار سیاسی -

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، گفت: واقعیت این است که دادستان محترم نظر رسمی دستگاه قضایی را بر مبنای نامه‌ای که کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بر اساس شکایات واصله مردمی اعلام کرده است که بر این اساس برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: در بحث برگ سبز خودرو با وجود اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شناسنامه مالکیت خودرو را صادر می‌کند و درباره شبهه‌های مطرح شده نیز نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده اما جای تعجب دارد چرا برخی‌ها همچنان می‌خواهند در رابطه با این‌ موضوع مقاومت کنند، البته پاسخ روشن است درآمد هنگفتی از بابت معاملات خودرو نصیب محضرخانه‌ها می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نباید بخاطر حفظ درآمد عده‌ای، هزینه اضافی و بروکرواسی اداری مازاد به مردم تحمیل شود.

خضریان افزود: البته این اختیار هم از شهروندان گرفته نشده است که اگر اشخاصی نیاز می‌بینند نقل و انتقال سند خودرو را از طریق دفاتر اسناد رسمی هم انجام دهند، می‌توانند به این امر مبادرت ورزند. ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این خصوص صراحت دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید مدافع حقوق مردم باشیم، تصریح کرد: آنچه مسلم است ما باید تلاش کنیم تا بروکراسی‌های مازاد را به نفع مردم کم کرده و هزینه‌های شهروندان را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را برای مردم تسهیل کند تا مشکلات مردم در آن قسمت نیز کمتر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس قانون همانطور که دفاتر اسناد رسمی می‌توانستند نقل و انتقال سند خودرو را انجام دهند، نیروی انتظامی هم می‌تواند از طریق صدور برگ سبز این مهم را محقق کند که در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر کسی یا کسانی فکر می‌کنند که نیاز است مجلس این موضوع را شفاف‌تر کند، می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند؛ در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان محترم نیز در این زمینه به طور رسمی اعلام شده است.

انتهای‌پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نقل و انتقال سند خودرو سخنگوی کمیسیون اصل مجلس شورای اسلامی برگ سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

به گزارش ایران جیب، عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم