Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@15:05:40 GMT

کیهان در صف منتقدان دولت!

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۲۲۷

کیهان در صف منتقدان دولت!

کیهان نوشت: شهریور ماه امسال در پی درخواست تعدادی از شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی از رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، ایشان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور تأکید کردند که طبق درخواست کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدابراهیم رئیسی هم به وزرایش دستور داد واردات لوازم خانگی از دو شرکت کره جنوبی ممنوع شود.

این اقدام با استقبال فعالان بازار و مردم مواجه شد، از طرفی گزارش‌های میدانی هم حکایت از آن داشت که مردم در سال‌های اخیر با خروج برند‌های خارجی لوازم خانگی، گرایش بیشتری نسبت به خرید و مصرف لوازم خانگی ایرانی دارند، ولی این انتظار به حق را نیز دارند که تولیدکننده داخلی، افزایش کیفیت و کاهش قیمت را در دستور کار قرار دهد. با این حال بررسی‌های جدید نشان می‌دهد برخی تولیدکنندگان در برابر این اقدام حمایتی مجموعه نظام از تولید ملی، به جای تمرکز بر افزایش حجم و کیفیت تولید، قیمت‌ها را افزایش داده‌اند!

برخی تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در حالی طی چند روز اخیر نسبت به افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها اقدام کرده‌اند که بازار در رکود قرار داشته و نرخ ارز هم روند نزولی خود را طی کرده است. برخی از فروشندگان لوازم خانگی در مورد دلایل افزایش قیمت‌ها می‌گویند: این یک شگرد است که تولیدکننده با افزایش قیمت‌ها نماینده‌های خود را ترغیب به خرید کالای بیشتر می‌کند این در حالی است که باید کالا‌ها فروخته شود تا انبار‌ها فضای لازم برای کالا‌های جدید را داشته باشند.

ایسنا هم در این زمینه گزارش داد: پیش‌تر رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفته بود شنیده‌ها حاکی از این است که شرکت‌ها می‌خواهند پنج درصد محصولات خود را گران کنند.

عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به سؤالی درباره میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال درخواست‌هایی از سوی تولیدکنندگان به انجمن فرستاده شده که انجمن هم آن‌ها را برای بررسی و ثبت به سازمان حمایت فرستاده که آمار دقیقی از درخواست‌های قبول شده، نداریم. اما این درخواست‌ها مربوط به دو ماه گذشته نیست.

با توجه به اینکه میزان افزایش قیمت در شرکت‌های مختلف متفاوت است، نمی‌توان میانگین دقیقی از افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری عنوان کرد، اما با توجه به مولفه‌ای اثرگذار از جمله افزایش ۳۹ درصدی هزینه‌های دستمزد و تورم سالانه، انتظار افزایش ۱۵ درصدی قیمت انواع لوازم خانگی از ابتدای امسال دور از انتظار نیست!

گفتنی است قیمت ماشین لباسشویی ایرانی بعضا از ۱۰ میلیون تومان فراتر رفته است و یخچال داخلی هم قیمت‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیونی را تجربه می‌کند. البته نرخ محصولات خارجی به مراتب گران‌تر از داخلی هاست مثلا یخچال ساید کره‌ای به بیش از ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روزنامه کیهان دولت سیزدهم لوازم خانگی لوازم خانگی افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد

منابع تجاری از احتمال افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند پس از افزایش قیمت شاخص نفت خاورمیانه در ماه جاری میلادی احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از هفت منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در ماه ژوئن ممکن است با ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش حدود ۳ دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین شود که بالاترین سطح از ماه ژانویه تاکنون به‌شمار می‌رود.

داده‌های رویترز نشان داد افزایش قیمت‌ها پس از قرار گرفتن شاخص نفت دوبی و عمان در ساختار پیش‌بهین (Backwardation) برای نخستین و سومین ماه میلادی به‌وجود آمده و به‌ترتیب با ۸۳ و ۹۶ سنت افزایش از ابتدای ماه جاری نسبت به میانگین ماه گذشته رشد داشته است.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل محدودیت در عرضه نفت همزمان با کاهش تولید نفت خام اعضای اوپک‌پلاس و سود بالای نفت کوره، قیمت رسمی فروش نفت خام برای نفت متوسط و سنگین عربی هم‌تراز با نفت خام سبک عربی افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی‌شده «روایس» آغاز کرده و صادرات نفت ترش نوع متوسط را کاهش داده است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد