Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سارا مدنی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «الکترودهای نوین بر پایه‌ی گرافن جهت به کارگیری در فرایند یون زدایی خازنی» گفت: هدف از اجرای این پروژه، بررسی و کاربرد اکسید گرافن سایز بزرگ برای ذخیره سازی انرژی و همچنین نمک زدایی از آب‌های لب شور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حیطه‌ ذخیره سازی انرژی موضوعی است که در کشور ما مغفول بوده، افزود: تحقیق در قسمت کاربرد ابرخازنی نتایج قابل توجهی را نشان داد و تا این زمان عدد چگالی ظرفیت بدست آمده از آن برای یک سیستم ابرخازنی دو الکترودی و تمام کربنی در قیاس با پژوهش‌های مشابه در کل دنیا عدد بسیار قابل توجه و منحصر به فردی بود.

این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در ابرخازن ساخته شده از هیچ افزودنی یا اتصال دهنده‌ای استفاده نکردیم. در دسترس بودن مواد مورد استفاده در الکترولیت این سیستم ها، از نقاط قوت این تحقیق است.

وی گفت: در قسمت یون زدایی از آب نیز این ماده در تلفیق با موادی مانند نانولوله‌های کربنی و کربن فعال، نتایج قابل قبولی داد. گرم پایین استفاده از مواد فوق الذکر و تاثیر آن با همین میزان اندک می‌تواند پتانسیل خوبی برای تجاری سازی این سیستم‌ها با استفاده از اکسید گرافن سایز بزرگ فراهم کند.

مدنی درباره مزیت‌های رقابتی طرح اظهار داشت: دوستدار محیط زیست، سهولت دسترسی به عمده‌ مواد و امکانات در داخل کشور، اقتصادی و به صرفه بودن پروژه از مزیت‌های طرح به شمار می‌رود.

این محقق گفت: یون زدایی خازنی در صورت تجاری سازی از آب‌های لب شور یا زیرزمینی یا در بازیافت آب‌های کشاورزی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. از سیستم‌های ابرخازنی نیز به عنوان مثال می‌توان برای بازیابی انرژی برای وسایل نقلیه‌ برقی و آسانسورها (قطارها و ترن‌ها مترو ...) بهره برد.

اساتید راهنمای این پروژه کاووس فلامکی و سید حامد ابوطالبی به ترتیب اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مرکز پژوهش‌های دانش‌های بنیادین هستند.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر آب کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر آب انرژی تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر آب کشاورزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یون زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی بی‌واسطه با دانشجویان به گفت‌وگو نشست.

در این برنامه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حوزه کشاورزی، بذر هیبریدی به نمایش گذاشته شد. 

در برنامه «بی‌واسطه» دستاورد محققان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مبارزه با گرد و غبار با عنوان مالچ پاشی به تصویر کشیده شد. 

همچنین نمایشگاه ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان طرح پویش اشتغال در این برنامه نشان داده شد، بر این اساس دانشجویان می توانند شغل مورد نظر خود را در ارتباط با صنایع مختلف بیایند و از دوران دانشجویی وارد شغل مورد نظر شوند. 

در بخشی از این برنامه واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نمایش گذاشته شد، پردیس این واحد دانشگاهی با هدف تبدیل علم به ثروت فعالیت می‌کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جاری، ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که هزار میلیارد تومان آن از فناوری کسب شده است، یعنی ۶۰ درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه و ۴۰ درآمد غیرشهریه‌ای است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است