Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فلاح نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  محروم بودن از فراگیری آموزش های تخصصی و عدم دستیابی مناسب به بازار فروش  را  ۲ چالش مهم در مسیر ایجاد مشاغل خانگی ذکر کرد و افزود: برای رفع این مشکل  مرکز ساماندهی مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و شهرداری کرج  وارد صحنه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  در این راستا همکاری مشترک در ارایه آموزش های لازم برای متقاضیان مشاغل خانگی و دستیابی بدون دغدغه آنان به بازار فروش محصولات  تولیدی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور ، بهترین روش برای ایجاد اشتغال با منابع کم و محدود ایجاد مشاغل خانگی است.

حسین فلاح نژاد با اشاره به تخصیص ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی استان اعلام کرد: این اعتبار از طریق ۲ بانک عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران  به زودی به افراد واجد شرایط معرفی شده پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر به متقاضیان مشاغل خانگی در البرز خبر داد و افزود:  به زودی این اعتبار نیز پس از طی مراحل اداری در اختیار متقاضیان ایجاد و توسعه مشاغل خانگی قرار خواهد گرفت. 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز با استناد به  آمار بیکاری استان توسط مرکز ملی آمار ایران از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان خبر داد و با استناد به نتایج حاصل از  این آمارگیری اظهار داشت :  در تابستان ۱۴۰۰ ، نرخ بیکاری استان البرز با میزان ۹.۱ درصد برای نخستین بار تک رقمی اعلام شده است.

فلاح نژاد از اشتغال و بیکاری به عنوان ۲ موضوع اساسی در اقتصاد نام برد و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری  را دو شاخص توسعه یافتگی در جوامع  عنوان کرد. 

وی اظهار کرد: با آنکه شیوع ویروی کرونا آسیب فراوانی در فضای کسب و کار و دیگرحوزه ها  وارد کرده است، اما نسبت به میانگین کشوری شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بوده ایم.

فلاح نژاد اظهار امیدواری کرد،  با تداوم اجرای برنامه ها و سیاست گذاری های جدید در اشتغال و استفاده از ظرفیت بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی همچنان روند کاهش بیکاری در استان را  شاهد باشیم.

 مدیرکل تعاون،‌ کار ورفاه اجتماعی البرز در ادامه این گفتگو ضمن اشاره به رشد آمار بیمه شدگان اجباری و مقرری بگیران اظهار کرد: علی رغم  شیوع ویروس کرونا مقرری بگیران بیکاری از ۱۵ هزارو ۸۰۰ نفر در فرودین ۹۸ به عدد ۱۲ هزار ۲۰۰ نفر در  تیر ماه ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

این مسوول با تکیه بر آخرین ارزیابی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد،  اداره کل تعاون استان در بحث عملکرد و فعالیت ها در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است. 

 فلاح نژاد افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی از عملکرد ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها، ونیز اعلام نتایج نهایی ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ توسط سازمان اداری و استخدام کشور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز  با رشد  ۱۳رتبه ای نسبت به سال ۱۳۹۸ رتبه اول و رده عالی ارزیابی عملکرد سال ۹۹ را در بین ادارات کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کشور در مجموع ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کرد.

وی  بیان داشت: تحقق ماموریت‌های وزارت متبوع، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، شفافیت و مشارکت در امور، ارتقا سطح پاسخگویی، تسهیل مسیر ارائه خدمت به مردم، بهبود خدمات رسانی، رشد بهره‌وری و شاخص‌های عملکردی اختصاصی و عمومی واجرای مقررات و دستورالعمل‌ها و سایر موارد تخصصی و عمومی از جمله معیارهایی است که از سوی وزارت متبوع جهت ارزیابی و اعلام رتبه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها کرج اشتغال زایی ثبت مشاغل خانگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرج اشتغال زایی ثبت مشاغل خانگی کرج اشتغال زایی ثبت مشاغل خانگی کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی نرخ بیکاری فلاح نژاد کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر،، جواد اوجی، وزیر نفت و سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) برای بررسی حوزه‌های مشترک و رفع چالش‌ها و مشکلات بین دو وزارتخانه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

همکاری دوجانبه درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور توسعه میدان‌های نفتی و گازی، پایداری و استمرار تأمین خوراک، تکمیل زنجیره ارزش، تعیین و تکلیف مطالبات بین دو وزارتخانه و حل چالش‌ها و مشکلات مواردی بود که در این دیدار بررسی شد.

معاونان دو وزیر در این دیدار به بیان نقطه نظرات خود درباره چالش‌ها و فرصت‌های همکاری دوجانبه دو وزارتخانه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

وزیر نفت در این دیدار با اشاره به جزئیات سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها، گفت: پروژه‌های متعددی برای اجرا در بخش بالادستی و پایین‌دستی در صنعت نفت مدنظر است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با قدردانی از وزارت نفت و نقش فعال آن در بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی، گفت: وزارت نفت توانست بخشی قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کند و صادرات نفت را از ۵۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۱.۵ میلیون بشکه برساند.

وی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: اگر صنعت نفت در این طرح‌ها و پروژه‌ها ورود نکند، بسیاری از مصوبه‌های کشور در این زمینه اجرایی نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ورزارت نفت در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح فجرانه کالابرگ نقش مهمی داشته است.

در جریان خصوصی‌سازی شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی در دهه ۸۰ شمسی، بخشی از این شرکت‌ها به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شد. با توجه به این موضوع، همکاری بین وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از گذشته شد.

کد خبر 6099896

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
  • عرضه محصولات خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های عراق و مسکو
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • راهکاری برای تشویق و انگیزه سرمایه‌گذاران تدوین شود
  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟