Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کتاب‌های «تو یک جهانگردی» به تصویرگری خانم غزل فتح‌الهی و «سیمرغ» به تصویرگری آقای محمد بررنگی موفق به دریافت جایزه پلاک دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی کانون، طی اعلام رسمی دوسالانه براتیسلاوا در روز 23 مهر 1400 (15 اکتبر 2021) جایزه بزرگ این جشنواره به «الینا ادریزلا» از کشور اسپانیا اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، تصویرگرانی از کشور‌های مکزیک، فرانسه، کره، روسیه و چین سیب طلایی را دریافت کردند و همچنین تصویرگرانی از کشور‌های ژاپن، آفریقای جنوبی، مکزیک و دو تصویرگر از ایران موفق به دریافت پلاک دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا شدند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی، اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان این حوزه می‌کند.
در این دوره از مسابقه، تعداد 18 کار (110 تصویر) از 15 تصویرگر به این جشنواره ارسال شد که «تو یک جهانگردی» نوشته شهرزاد شهرجردی به تصویرگری خانم غزل فتح‌الهی از انتشارات فاطمی و «سیمرغ» به نویسندگی خانم مرجان فولادوند به تصویرگری آقای محمد بررنگی برگرفته از منطق‌الطیر عطار نیشابوری از انتشارات مدرسه توانستند پلاک این رویداد هنری را برای کشور ایران به ارمغان بیاورند.
نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا هر دو سال یک بار در جمهوری اسلواک آثار تصویرگران کتاب‌های ویژه کودکان را به نمایش می‌گذارد.
این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو، کمیته کتاب برای نسل جوان IBBY، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌هایی مرتبط با هنر‌های زیبا امکان رویارویی تصویرگر‌ها را فراهم کرده و شرایط را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر را فراهم می‌کند.
گفتنی است به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا جلسه داوری بین‌المللی این مسابقه و ارائه مقاله در سمپوزیوم براتیسلاوا به صورت مجازی برگزار و کارگاه تصویرسازی آلبین برونوفسکی منتفی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: براتیسلاوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • فیلم/شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو