Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلوگیری از تخریب بنا‌های سنگی و سیمانی به دلیل عدم نفوذ عمقی آب و عدم تغییر ضریب انبساط و انقباض با دما، عدم ایجاد پوسته و جلوگیری از شوره زدن بر خلاف محصولات رزینی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، مقاومت در برابر تغییرات رنگی و ظاهری و جلوگیری رنگ پریدگی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نانوذره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان تنفس در مصالح، جلوگیری از جذب عمیق آلودگی‌ها بر روی سطح، عدم نیاز به تمیزکاری دوره‌‌ای و صرف هزینه‌ بالا برای مواد شوینده و قابلیت آسان تمیز شوندگی از جمله مزیت های پوشش آب گریز نانو است.

بیشترین کاربرد این محصول در صنایع رنگ است و بواسطه ترکیب این محصول در رنگ ها، آلودگی های ایجاد شده در سطوح به صورت خودکار از بین می رود و عملا محصول نیاز به تمیز شدن ندارد.

پوشش های نانوساختار آسان تمیزشونده و آبگریز برای استفاده در سطوح غیرجذبی با خواص پوشش شفاف، محافظت از تار و کدر شدن شیشه، سازگار با محیط زیست، جلوگیری از جذب عمقی آلودگی ها روی سطح، هزینه تمام شده مناسب برای مصرف کننده، جلوگیری از کاهش دید در شیشه ها به واسطه بارندگی، قابلیت آسان تمیز شوندگی و افزایش زاویه تماس قطره آب تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد تولید شده است.

پوشش های نانو ساختار آسان تمیزشونده و آبگریز برای استفاده در سطوح غیرجذبی در نماهای ساختمانی شیشه ای و صیقلی، سطوح و نماهای ساختمانی سنگی، سیمانی، آجری، کارخانه های تولید کننده شیشه، کارخانه های تولید کننده لوازم آشپزخانه و سرامیکی، هتل ها، رستوران ها و بیمارستان ها به کار گرفته می شود.

این پوشش یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و با تولید آن ۳۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود. تلاش شرکت میکرو نرم افزار در ماه‌های اخیر این بوده تا دوام و ماندگاری پوشش را ارتقا داده تا محصولی در تراز نمونه جهانی تولید شود.   پوشش‌های نانو هم اکنون به مدت ۶ ماه بر روی طوح مقاومت ایجاد می‌کنند. تفاوت را در این عرصه می‌توان به وضوح مشاهده کرد که عملا حجم زیادی آب و شوینده در روند بهداشتی و تمیزکاری استفاده نمی‌شود و هزینه مجموعه‌ها را کاهش می‌دهد.

محمد ضرغامی عضو هیئت مدیره یک شرکت تولیدی میکرو نرم‌افزار گفت: نهادهای بالادستی کوچک ترین کمکی که می توانند به شرکت های دانش بنیان بکنند، این است که زمانی یک محصول در شرکت‌های دانش بنیان تولید می شود و استانداردهای لازم را نیز کسب می‌کند، تا حدودی مانع ورود همان محصول به کشور شوند تا فعالان فناور داخلی بتوانند با سایرین رقابت کنند.

این فعال فناور توضیح داد: پوشش‌های نانوساختار آسان تمیزشونده و آب گریز از نانوذرات اکسید تیتانیوم تولید شده اند و برای استفاده در سطوح جذبی با خواص جلوگیری از نفوذ آب به عمق مصالح به کار می‌روند.

بیشتر بخوانید

بازسازی سلول‌های آسیب دیده به کمک نانوژنراتور‌های الکترومکانیکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانو تکنولوژی نانو فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد