Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:40:14 GMT

روسیه دعوت کرزی و عبدالله به نشست مسکو را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۹۵۵

روسیه دعوت کرزی و عبدالله به نشست مسکو را رد کرد

سفارت روسیه در افغانستان در بیانیه‌ای گزارش‌ها درباره دعوت از رئیس جمهور سابق و رئیس سابق شورای عالی مصالحه افغانستان برای حضور در نشست مسکو را تکذیب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت روسیه در کابل با انتشار بیانیه‌ای حضور «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس سابق شورای عالی مصالحه این کشور در نشست مشورتی مسکو را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که کرزی و عبدالله در فهرست شرکت‌کنندگان در این نشست نیستند و از آن‌ها دعوت صورت نگرفته است.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به «عبدالله عبدالله» رئیس سابق شورای عالی مصالحه افغانستان به «طلوع نیوز» گفته بود که روسیه از عبدالله و «حامد کرزی» برای حضور در نشست مسکو دعوت کرده است.

سومین نشست مشورتی مسکو 20 اکتبر (28 مهر) برگزار می‌شود و قرار است «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در رأس هیئتی برای شرکت در این نشست عازم مسکو شود.

روسیه: انتظار پیشرفت غیرمنتظره‌ای در نشست مسکو برای افغانستان وجود نداردروسیه از کرزی و عبدالله برای حضور در نشست مسکو دعوت کرداعلام آمادگی طالبان برای شرکت در نشست مسکوروسیه: انتظار داریم طالبان هفته آینده در نشست مسکو شرکت کند

به گفته «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه، در این نشست مسکو قرار است مشورت‌های خود را درباره چگونگی حل و فصل سازنده مشکلات افغانستان به طالبان منتقل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین تصریح کرد که مانند بسیاری از دیگر کشورها، برای روسیه مسئله مبارزه با مواد مخدر و مقابله با تهدیدات تروریستی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نشست مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت