Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:23:47 GMT

عدالت یکی از مهمترین راه های وحدت است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۱۰۴۴

عدالت یکی از مهمترین راه های وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام عباس دانشی به مناسبت هفته وحدت با حضور در اردوگاه شهید ناصری ساوه و در بین مسلمانان اهل سنت، ضمن تبریک این ایام با تاکید بر وحدت و انسجام میان مسلمانان اظهار کرد: پیامبر اسلام کاملترین و مقرب ترین انسان در همه عالم بود و تنها کسی بود که توانست تا دو قدمی عرش خدا برود و بر همه اسرار عالم آگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از بارزترین شاخصه های پیامبر اسلام امر به وحدت و محبت و دوستی بود و اگر مسلمانان به درس های پیامبر به درستی توجه میکردند سرنوشت این چنینی سراغ جوامع اسلامی نمی آمد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مسلمانان چاره ای جز وحدت ندارند تاکید کرد: اگر مسلمانان در سراسر دنیا با هم متحد شوند هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آن را ندارد چراکه دین ما دین کامل و کتاب آسمانی ما کتاب نجات بشر است.

دانشی تصریح کرد: اگر میبینید که دنیا مسلمانان را به جان هم انداخته، به خاطر ترس از گسترش قرآن است چون میدانند که اگر قرآن به گوش عالمیان برسد از سایر کتب دینی پیروی نمیکنند چراکه قرآن نسخه کاملی از سایر کتب دینی است.

وی با بیان اینکه با گذشت ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن همچنان کلمه ای در آن دچار تغییر نشده گفت: قرآنی که اکنون در برخی موزه ها نگهداری میشود و قدمتی هزارساله دارد با قرآنی که امروزه در حال چاپ است کلمه ای تفاوت ندارد و خود این موضوع معجزه ای در جهان هستی تلقی میشود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: برخی کتب دینی به جز قرآن بارها دستخوش تغییرات شده و اکنون از آنها چند نسخه وجود دارد اما طبق تایید کارشناسان جهان قرآنی که با دست خط صحابه پیامبر و امام علی (ع) در آن دوره نوشته شده با قرآن های امروزی برابر است که این نشان از عظمت و قدرت پروردگار و کامل بودن دین اسلام است.

دانشی با تاکید بر این موضوع که کتبی مثل شاهنامه و مثنوی ها و دیگر کتب این چنینی دستخوش تغییرات شده گفت: معجزه الهی یعنی قرآنی که امروز در دست چند میلیارد انسان با زبان های مختلف در حال استفاده است با قرآنی که در دست پیامبر خدا بود تفاوتی نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه قدرت های بیگانه برای جلوگیری از گسترش اسلام و قرآن، به هر کاری دست زده اند گفت: اگر رفاقت ها و محبت ها و صمیمیت ها در دنیای اسلام باشد و هر مسلمانی بداند وظیفه اش نسبت به محبت به سایر ادیان و مذاهب چیست بخش مهمی از این راه را پیموده ایم.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین راه های وحدت این است که اولا به دین و آیین هم احترام بگذاریم و دوما در صورت حکومت شیعه بر سنی یا سنی بر شیعه عدالت و کرامت را رعایت کنیم و بدانیم که پیامبر خدا برای همه مردم دنیا محبت و مودت و دوستی میخواهند.

دانشی خاطرنشان کرد: ما مسلمانان باید تفاوت مذهبی هم را درک کنیم و بدانیم هر مذهب و آیین اعتقادات و رسوم خاص خود را دارد و مذهب به عنوان یک ارتباط بین فرد و خدای فرد است که از بدو تولد تا برزخ با اوست.

وی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان گفت: رهبران افغانستان بعد از موفقیت در جنگ شوروی و غلبه بر توپ و تانک و جنگنده اما نتوانستند بر تفرقه پیروز شوند و به همین دلیل آمریکایی ها مسلط به امور افغانستان شدند و ۲۰ سال مسلمانان این کشور را قتل عام کردند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه وحدت بین شیعه و سنی بر هر دشمنی مقابله می‌کند، از همه مسلمانان خواست در مقابل افرادی که به دروغ بین مسلمانان اختلاف افکنی میکنند ایستادگی کرده و در گسترش وحدت بین شیعه و سنی و سایر مذاهب تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عدالت دین وحدت شیعه سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود