Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه تن از اسیران زن فلسطینی نیز در همبستگی با زندانیان فلسطینی دربند رژیم اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت امور اسرای فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که 3 اسیر زن فلسطینی از دیروز یکشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت تاکید کرد که «منی قعدان»، «امل طقاطقه» و «شاتیلا ابو عیاده» به نشانه همبستگی با اسرایی که اعتصاب غذا کردند، دست به اعتصاب غذا زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از 250 اسیر فلسطینی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان‌های رژیم اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند.

منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند که در صورت عدم موافقت سازمان زندان‌های صهیونیستی با خواسته‌های اسرا، طی روزهای آینده شمار بیشتری از اسرا دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

این در حالی است که جنبش اسیر فلسطین امروز یکشنبه از شکست جلسات مذاکره با مسئولان زندان رامون و هداریم خبر داد.

«داوود شهاب»، مسئول رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این ارتباط به شبکه المیادین لبنان گفت که به دنبال گسترش اعتصاب غذا در بین زندانیان فلسطینی اداره زندان های رژیم اسرائیل رفته رفته از خشونت و سخت گیریهای خود کم می کند.

وی گفت که این عقب نشینی اشغالگران در گفت وگوی مستقیم با هیئت اسرای جهاد اسلامی دیده می شود.

شهاب افزود که اسیران جهاد اسلامی در زندان های رژیم اسرائیل بر موافقت با همه درخواست های خود آن هم به صورت یکجا و بدون تعیین جدول زمانی تأکید و اصرار دارند.

این مسئول جهاد اسلامی اظهار داشت که ملحق شدن خانم «منی قعدان» از رهبران جهاد به این اعتصاب، در بین افکار عمومی فلسطین به این اعتصاب ها ارزش نمادین زیادی می دهد.

وی گفت که برخی از اسرا دست به اعتصاب خشک زده و از نوشیدن آب امتناع می کنند که تشدید خطرناکی است.

داوود شهاب تأکید کرد: «جنبش جهاد اسلامی آماده است تا حمایت حداکثری از اسرا داشته باشد ولو این حمایت مستلزم ورود به یک نبرد نظامی باشد.»

جهاد اسلامی: 150 اسیر فلسطینی دست به اعتصاب زده‌اند/نبرد اسرا نبرد همه فلسطینیان است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرای فلسطینی فلسطین اسرای فلسطینی فلسطین دست به اعتصاب غذا رژیم اسرائیل جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند. 

براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.

به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.

همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند. اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد. 

ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی با گذشت ۲۰۰ روز در غزه به هیچ هدفی دست نیافته‌است