Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برنامه چهار ماهه ویژه‌ای برای پایش و کنترل آلودگی هوا در فصل سرما پیش‌بینی شده که شامل یک برنامه اجرایی نظارتی و اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی است که از ابتدای آبان ماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید محمودی در نشست کمیته تخصصی پیشگیری آلودگی هوا که بعد از ظهر روز گذشته در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهارکرد: اولویت اصلی ما در ایام پیش رو نظارت و پایش‌های محیط زیستی در حوزه آلودگی هواست چراکه در فصل سرما در کنار آلودگی هوا و پدیده اینورژن به احتمال زیاد و با توجه به مدل‌های پیش بینی آب و هوایی و کاهش بارندگی، با کانون‌های گرد و غبار در استان تهران مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر این اساس از هم اکنون برنامه پایشی چهارماهه‌ای پیش بینی شده است که شامل اقدامات اجرایی، نظارتی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول می‌شود، گفت: بر اساس این برنامه در بخش پایش‌ها علاوه بر کنترل صنایع کوچک‌مقیاس و واحدها صنفی و شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی همچنین مراکز معاینه فنی و پمپ بنزین‌ها، سوخت مصرفی صنایع بزرگ مقیاس و برخی واحدهای صنعتی خصوصا در شرایط اضطرار آلودگی هوا بصورت روزانه در کل استان پایش و بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه به لحاظ جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان اجازه مصرف سوخت مازوت را به هیچ وجه نخواهیم داد، تصریح کرد: در این برنامه حتی واحدهایی که دارای سامانه پایش لحظه‌ای هستند و یا اقدام به خوداظهاری کرده‌اند، به‌طور روزانه و هفتگی بازدید و رصد خواهند شد.

محمودی همچنین از برپایی گشت و پایش‌های مشترک با بخشداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این گشت‌ها بیشتر برای مقابله و برخورد با کانون‌های آلودگی به‌خصوص معضل ضایعات‌سوزی و پسماندسوزی در حاشیه شهرها خواهد بود و در این زمینه انتظار قانونی این است که همراهی مناسبی از سوی دستگاه های مسئول صورت پذیرد.

وی همچنین از کلیه بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی خواست از هم اکنون موضوع معاینه فنی سرویس‌های خودرویی و استانداردسازی موتورخانه‌های خود را در دستورکار قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه پایشی در شش ماهه نخست سال اشاره و اظهارکرد: در گشت و پایش‌های نیمه نخست امسال دراستان تهران ۶۴۰۳ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی تحت پایش قرارگرفتند که این پایش‌ها منجر به ۹۲۷ مورد نمونه برداری و صدور ۱۶۵۰ اخطاریه شد.  

وی افزود: با عنایت به معضل مهم استان تهران در حوزه آلودگی هوا علاوه بر پایش‌های صورت گرفته از سوی ادارات تابعه، در شش ماه نخست سال ۳۳۹ مورد پایش آلودگی هوا به‌طور جداگانه از سوی معاونت محیط زیست انسانی صورت گرفته است.  

محمودی در ادامه گفت: از میان پایش‌های انجام شده ۲۰ واحد متخلف پلمب و ۲۸۷ واحد آلاینده نیز به محل مورد تایید محیط زیست منتقل شدند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مراکز دفع و مدیریت پسماند استان نیز به‌طور ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: تیم کارشناسی این اداره کل در شش ماه نخست ۱۰۶ مورد بازدید و پایش از این مراکز انجام داده و با ۲۴۶ تخلف صورت گرفته در زمینه مدیریت و امحای پسماند در کل استان برخورد قانونی شده است.  

وی در خصوص خوداظهاری محیط زیستی صنایع نیز گفت: در شش ماه نخست امسال، ۲۳۷۵ واحد مورد خوداظهاری قرار گرفتند و ۱۲۷۲ مورد از خوداظهاری‌ها برای بررسی صحت و سقم آن مورد پایش قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یادآور شد: در خصوص صنایع آلاینده  در دوره اول ۴۴۵ واحد در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند که این واحدها به علت تخلفات قانونی در حوزه‌های آلودگی هوا، آلودگی پساب و آلودگی پسماند در لیست مذکور قرار گرفته‌اند.  

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودی در پایان در خصوص بررسی استعلام احداث و بهره برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در نیمه اول سال جاری اظهارکرد: با عنایت به قرارگیری در سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی  ۱۰۴۱ استعلام بررسی کارشناسی شده که از این میان، ۷۶.۱۷ درصد استعلامات با رعایت قوانین، مقررات و اجرای تمهیدات محیط زیستی مورد موافقت قرار گرفته است.

انتهای ‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا سوخت صنایع اداره کل محیط زیست استان تهران مازوت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران کل حفاظت محیط زیست استان تهران آلودگی هوا شش ماه پایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب