Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:23:12 GMT

بازگشت دوره آموزشی سربازی به ۶ هفته

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۱۳۳۶

بازگشت دوره آموزشی سربازی به ۶ هفته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ مرتضی حیدری، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه تاریخ اعزام به مدت یکسال است که در ابتدای هرماه در صورتی که تعطیل رسمی نباشد، انجام می‌شود، گفت: در صورت وجود تعطیلی در روز اول ماه، این اعزام به بعد از روز تعطیل منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دوره خدمت سربازی در مناطق آرام ۲۴ ماه، در مناطق محروم ۱۹ ماه و در مناطق عملیاتی ۱۸ ماه خواهد بود. برای افرادی که غیربومی محسوب شوند خدمت ۲۴ ماهه آن‌ها با سه ماه کاهش ۲۱ ماه خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر فاصله محل سکونت فرد با محل خدمت مشمول بیشتر از ۵۰ کیلومتر باشد این فرد غیر بومی محسوب می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه نحوه توزیع سربازان در بین نیرو‌های نظامی و انتظامی از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح و به صورت سیستماتیک انجام می‌شود، افزود: این توزیع بر اساس ظرفیت مراکز آموزشی نیرو‌های ارتش، سپاه و ناجا و مدارک تحصیلی مشمولان وظیفه عمومی با همکاری سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی و نمایندگان نیرو‌های مسلح تعیین می‌شود.

سرهنگ حیدری درباره بخشودگی افرادی که دارای غیبت هستند، بیان کرد: افرادی که دارای اضافه خدمت سنواتی هستند در صورت ارائه خدمت قابل قبول و رضایت خدمتی فرماندهان مستقیم آن‌ها، حداکثر تا دو سوم اضافه خدمت این دست از افراد قابل بخشودگی است.

او با اشاره به مدت زمان معافیت افراد فارغ التحصیل، دانشجویان انصرافی و اخراجی افزود: افرادی که فارغ التحصیل می‌شوند یک سال تحصیلی فرصت دارند تا خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی کنند، این فرصت برای افرادی که دانشجوی انصرافی و یا اخراجی هستند فقط یکسال تقویمی خواهد بود. لازم به ذکر است که از تاریخ یک مهرماه تا پایان شهریور سال بعد یکسال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه افرادی شامل تعویق خدمت سربازی خود می‌شوند که یکی از موارد موجه را داشته باشند، ادامه داد: افرادی که برگه اعزام خود را دریافت کردند در صورت بروز مشکلاتی از قبیل بیماری، فوت اعضای خانواده، همسر و فرزندان مشمول در صورت متاهل بودن فرد همچنین وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و ... می‌توانند برای یکبار از طریق دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کنند و بسته به نوع درخواست مشمول تاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازند.

سرهنگ حیدری همچنین گفت: سازمان نظام وظیفه عمومی به آن دست از داوطلبینی که در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کرده بودند و منتظر اعلام نتایج خود از سوی سازمان سنجش کشور بودند به مدت یک ماه یعنی تا پایان مهرماه فرصت داد تا فرصت کافی را برای ثبت نام دانشگاه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان درباره انواع کسری خدمت اینگونه توضیح داد: کسانی که پدر یا فرد مشمول دارای سابقه ۳۰ ماه جبهه، ۲۵ درصد جانبازی و یا ۲۴ ماه اسارت هستند، از خدمت سریازی معاف هستند و این معافیت برای یکی از فرزندان خانواده قابل استفاده خواهد بود. همچنین اگر سابقه افراد در جبهه، جانبازی و اسارت کمتر از مدت مشخص شده است، به ازای هر ماه جبهه یا اسارت ۱۲ روز از خدمت سربازی فرد مشملول کاسته می‌شود. همچنین در بحث‌کسری خدمت عمومی برای افرادی که سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس را دارند اعم از اعزام داوطلبانه به جبهه یا دوره سربازی تفاوتی وجود ندارد.

او درباره افرادی که دارای کارت بسیجی هستند، بیان کرد: آن دست از افرادی که دارای بسیجی فعال هستند و دوره ۴۵ روزه تکمیلی بسیج را گذراندند این افراد برابر آیین نامه نظام وظیفه عمومی از دوره آموزشی شش هفته معاف هستند و می‌توانند ادامه خدمت سربازی خود را در سپاه انجام دهند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوره سربازی فرمانده انتظامی استان همدان دوره آموزشی سربازی نظام وظیفه عمومی افرادی که دارای خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ مسعود آرامش اظهارکرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت و معافیت کاغذی (قدیمی) شاغل در ادارات دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی با عنایت به عدم ثبت اطلاعات در سامانه جامع وظیفه عمومی متاسفانه جزء مشمولین غایب غیر مطلق استان محسوب می‌شوند. 
وی افزود: برخی افراد علیرغم فراخوان‌های صورت گرفته تا کنون اقدامی در خصوص دریافت کارت هوشمند انجام نداده اند و این موضوع موجب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی را در سیستم‌های اداری از قبیل صدور گذر نامه، اخذ مجوز خروج از کشور، عدم اختصاص وام‌های صنعتی و کشاورزی را ایجاد کرده است. 
معاون هماهنگ کننده انتظامی استان یزد تصریح کرد: تقاضا داریم این گروه از افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست کارت المثنی پایان خدمت یا معافیت (هوشمند و جدید) را کرده و سپس برای پیگیری در شهرستان‌ها به دایره وظیفه عمومی شهرستان مربوطه و در مرکز استان به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی