Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف داروی کاهنده کلسترول -استاتین- خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استاتین‌ها داروهایی است که کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد، پزشکان معتقدند که کلسترول بد خون می‌تواند به سفت و باریک شدن شریان‌ها منجر شود که علت اصلی حملات قلبی و مغزی در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مطالعات انجام شده از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون نشان می‌دهد که مصرف قرص‌های کاهنده کلسترول (استاتین‌ها) می‌تواند با بیماری کووید -۱۹ مقابله کند.

هم اکنون پژوهشگران بیشتری با انجام دادن آزمایشات مشابه به این نتیجه رسیدند که این داروهای ارزان قیمت می‌تواند به عنوان پیشگیری کننده از ابتلاء به کووید -۱۹ عمل کند و حتی خطر مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد. اخیراً گروهی از محققان مطالعه جدیدی در زمینه تأثیر داروی استاتین بر پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن انجام دادند و داده‌های سلامتی مربوط به ۹۶۳ هزار و ۸۷۶ را ارزیابی کردند. افراد شرکت کننده در این مطالعه بالای ۴۵ سال سن داشتند.

۱۶۹ هزار و ۶۴۲ نفر از افراد مورد بررسی در این مطالعه از داروی استاتین استفاده کرده بودند که تقریباً ۱۷ درصد افراد مورد بررسی را تشکیل می‌دهد. در پایان مطالعه دو هزار و ۵۴۵ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست دادند، ۷۶۵ نفر آن‌ها از داروی استاتین استفاده کرده بودند در حالی که هزار و ۷۸۰ نفر آن‌ها از این دارو مصرف نمی‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استاتین‌ها تا حدودی می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ نقش داشته باشد به طوری که میزان مرگ و میر در این زمینه را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که ادامه استفاده از استاتین‌ها در طول همه گیری هیچ ضرری ندارد و حتی تأثیر پیشگیران متوسطی نیز بر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ دارد.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شده است.

کد خبر 529598

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در جهان کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مرگ و مير مرگ و میر ناشی از کرونا داروی های استاتین کلسترول خون کاهش کلسترول خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرگ و میر ناشی بیماری کووید کاهش می دهد استاتین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف سیگار باعث بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلاء به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را ازدست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

کد خبر 6096974 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب