Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار است وضعیت بازارهای روز کوثر مورد بررسی قرار گرفته و ادامه کار این مجموعه بازارها با یک نگاه کامل‌تری پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی تأسیس مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته، عمده خدماتی که توسط شهرداری ارائه می‌شد مربوط به خدمات شهری بود و امروزه با توجه به شرایط ویژه‌ای که پیش آمده، درخواست‌ها از شهرداری افزایش پیدا کرده و مجموعه خدمات شهری نیز توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زیر مجموعه حوزه خدمات شهری وظایف ذاتی شهرداری‌ها مانند پاکیزگی شهر، جمع‌آوری و مدیریت پسماند، حفظ و توسعه فضای سبز و مواردی از این قبیل است، افزود: اغلب حدود ۴۰ درصد از بودجه شهرداری برای این حوزه هزینه می‌شود و بیشترین تعداد پرسنل و جامعه کارگری شهرداری نیز در معاونت خدمات شهری انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این کمیسیون با نام بهداشت سلامت و خدمات شهری برای اولین بار در دوره چهارم شکل گرفت که در شورای دوره ششم به سبب آنکه عمده وظایف خدمات شهری، سلامت محور است و این حوزه ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست دارد، تمام وظایف شورا در این حوزه‌ها در یک کمیسیون جمع شده است.

وی افزود: این حوزه پیشانی عملکرد حوزه شهرداری است و شهروندان بیشترین تماس را با عملکرد این مجموعه دارند بنابراین اگر خدمات شهری عملکرد خوبی نداشته باشد به نسبت دیگر حوزه‌ها بیشتر مورد توجه و انتقاد خواهد بود.

تأثیر پاکیزگی در گردشگرپذیری اصفهان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در نگاه ملی و بین‌الملی به عنوان یک مرکز گردشگری محسوب می‌شود، ادامه داد: بخشی از این موضوع مرهون خدمات شهری مناسب شهر و اقدامات خوبی است که برای پاکیزگی و زیبایی شهر شده است.

صادقیان با اشاره به سازمان‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری افزود: اصفهان یکی از بهترین آرامستان ها را در بین شهرهای ایران دارد که در مدت کرونا علی رغم سختی‌های بسیار عملکرد خوبی را در تاریخچه خدمت خود رقم زد.

وی با بیان اینکه ایمنی شهر وابسته به سازمان آتش نشانی است، اظهار کرد: این سازمان پر جمعیت با پراکندگی مناسب است و نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود؛ پنج درصد از عوارض ساخت‌وساز نیز برای تجهیز و به روزرسانی این سازمان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت سازمان زیباسازی، گفت: این سازمان می‌تواند در سلامت روانی مردم تأثیر بگذارد که امیدوارم مانند دوره چهارم شورا که شکوفایی در این سازمان رقم خورد، در این دوره نیز باز هم شاهد اقدامات خوب و تأثیرگذار برای شهر و شهروندان باشیم.

صادقیان افزود: نواقصی نیز در سازمان‌های وابسته به حوزه خدمات شهرداری می‌بینیم مانند وضعیت بازارهای روز کوثر که قرار است مورد بررسی قرار گرفته و ادامه کار این مجموعه بازارها با یک نگاه کامل‌تری پیش رود.

صادقیان گفت: به طور متوسط سرانه هر شهروند روزانه نیم کیلوگرم تولید پسماند است که با توجه جمعیت اصفهان بین ۹۰۰ تا یک‌هزار تن در ماه زباله تولید می‌شود بنابراین شهروندان باید دقت کافی را در تفکیک زباله‌های خانگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: آلودگی‌های ناشی از شیرابه این پسماندها یکی از مباحث مهم زیست محیطی شهر به حساب می‌رود که در این دوره تصمیم داریم با استفاده از فناوری‌های به‌روز داخلی دفن پسماند را به حداقل ممکن برسانیم.

نقش خدمات شهری در ارتقای کیفیت زندگی

صادقیان تصریح کرد: با توجه به شعار شورای ششم باید علاوه بر توسعه فضاسازی و کالبدی شهر توجه ویژه‌ای بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شود و حجم عظیمی از این اتفاقات مثبت در حوزه خدمات شهری رقم می‌خورد که برای رسیدن به این مهم باید یک تعامل همه جانبه با تمامی سازمان‌های مدیریت شهری شکل گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در راستای مطالبه گری باید تعامل داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای مرتفع کردن مشکلات شهر استفاده کنیم بدین سبب قرار بر این شد تا بتوانیم با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استاندار به صورت دوره‌ای جلساتی را برگزار و از ظرفیت‌های استانی و ملی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت شهری باید به واکسیناسیون جمعی تاکید داشته باشیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۳ درصد شهروندان واکسینه شده و ایمنی‌لازم را در برابر کرونا دارند این در حالی است که با مطالعاتی که در دنیا انجام شده با واکسیناسیون جمعی ۸۳ درصد از مردم، ورود به بخش مراقبت‌های ویژه کاهش می‌یابد بنابراین از همه شهروندان انتظار داریم با واکسینه کردن خود از جامعه در برابر شیوع پیک‌های آینده محافظت کنند.

کد خبر 529610

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان خدمات شهری پسماند شهري آرامستان آرامستان باغ رضوان بازارهای روز کوثر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس کمیسیون سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات وعده صادق گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»