Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@22:33:18 GMT

سردار رحیمی: ۱۰۷ باند سرقت در تهران متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۱۹۵۳

سردار رحیمی: ۱۰۷ باند سرقت در تهران متلاشی شد

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در حاشیه چهارمین طرح کاشف پایتخت، افزود: ۳۲۰ عملیات هماهنگ توسط پلیس آگاهی و پیشگیری طی ۴۸ ساعت گذشته برای مقابله با سارقان منزل در تهران و سایر نقاط کشور اجرا شد و ۸۷۶ سارق دستگیر، ۷۲۰ فقره سرقت منزل و بیش از هزار فقره اموال مسروقه نیز کشف شد.

وی درباره تعداد و نوع اموال مسروقه و مکشوفه توسط پلیس، گفت: سه کیلوگرم طلا، ۱۰۰ عدد تلفن همراه، ۲۰ عدد لپ تاپ، ۸۰ دستگاه تلویزیون، ۴۰ عدد تابلو هنری و ده ها فقره اسناد و مدارک اعم از شناسنامه، کارت ملی و شناسنامه از مخفیگاه سارقان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه بیشترین اموال مکشوفه متعلق به حوزه ارز و طلا بود، افزود: در این طرح ۱۰۷ باند منهدم شد و نکته مهم اینکه ۶۳ درصد افراد دستگیر شده، سابقه دار هستند.

رحیمی گفت: در این طرح ۲۱ سارق حین سرقت دستگیر شدند و بیشتر این متهمان با ماموران پلیس درگیر شدند اما مقتدرانه با آن‌ها برخورد شد بخ نحوی که در ۱۰ مورد، تیراندازی بین مأموران و سارقان صورت گرفت.

وی با اشاره به دستگیری ۳۰ نفر از مالخران نیز توضیح داد: رویکرد جدید پلیس با متهمان در اجرای ماموریت‌ها، موضوع محور است و به صورت جدی با بحث سرقت در حال اجرای برنامه‌های خود هستیم.

رحیمی به سارقان هشدار داد: سارقی که در تهران سرقت می‌کند بداند که در هر جای ایران باشد، دستگیر خواهد شد گو اینکه در چند عملیات طرح کاشف متهمان را در شهرهای مرزی کشور دستگیر کردیم و تحویل مراجع قانونی دادیم.

 
 
  
  
 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدودا ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان