Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری،با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۲۰۰۰ متر بارش مخلوط باران و برف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این وضعیت تا اواخر روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: همچنین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۸ و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه بارشی سطح استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی به‌ویژه در مناطق ساحلی و جلگه‏‌ای، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، مه آلود شدن، کاهش دید و ریزش سنگ در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول در پایان گفت: توصیه بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، برداشت شالی رسیده کشت دوم و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها مورد تاکید است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی مازندران پیش بینی هوای مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات

سمیه ملاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق الگوهای هواشناسی به واسطه نفوذ امواج کم دامنه امروز آسمانی نیمه ابری خواهیم داشت.

وی افزود: برای پنج شنبه کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بارش پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: با افزایش فعالیت این سامانه از اواخر وقت جمعه تا عصر شنبه رگبار و رعدوبرق و کاهش دما مورد انتظار است.

وی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۳ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۷ درجه برسد.

کد خبر 6093916

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در مازندران
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان