Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا «محمد رضا رضایی کوچی» در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، افزود: برنامه‌ریزی این بود که براساس برنامه ششم توسعه حداقل ۳۰ درصد مراکز حمل بار به شبکه ریلی متصل شود که امروز کمتر از ۱۰ درصد محقق شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه به علت عدم تکمیل شبکه ریلی در کشور کانون‌های بار به شبکه متصل نیستند، ادامه داد: مثلاً خط آهن را به مراکز استان‌ها برده‌ایم ولی به بن بست رسیده‌ایم؛ راه آهن به شیراز رسیده اما به بوشهر و یزد متصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس گفت: از دلایل کامل نشدن شبکه ریلی این است که همه بار مالی پروژه‌ها بر دوش دولت است و برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جاذبه ایجاد نکرده‌ایم. 

به گفته نماینده مردم جهرم در مجلس، تلاش‌ها برای جذب فاینانس خارجی انجام شده اما نتیجه چشمگیر نبوده و استقبال نمی‌شود. برای کمک به دولت هم در قانون برنامه ششم توسعه، تأمین ۲۰ درصد فاینانس خارجی را به وزارت نفت منتقل کرده ایم اما نتیجه ای حاصل نشد.

وی به اهمیت حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت ریلی کشور اشاره کرد و گفت: مجلس پشتیبان ریل‌گذاری برای توسعه راه‌آهن و رفع مشکلات است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مزیت جغرافیای ایران مبنی برقرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا از هند و چین به اروپا خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌هایی که شده است در تکمیل کریدورهای ریلی موفق عمل نکردیم در حالی که امروزه در دنیا ترانزیت کالا یکی از منابع اصلی درآمد دولت‌ها است.

رضایی کوچی ادامه داد: درعین حال توجه به توان داخلی و ظرفیت خدمات فنی مهندسی باید مد نظر قرار گیرد و صادرات خدمات مهندسی می‌تواند منجر به ایجاد درآمدی معادل درآمد ریلی کشور شود.

وی به طرح دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال اشاره کرد و گفت: درخواست ما از وزیر راه و شهرسازی این است که در ساخت یک میلیون مسکن با اتکا به توان داخلی برنامه ریزی شود.

به گزارش ایرنا، مراسم معارفه «سید میعاد صالحی» مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز( دوشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری، لشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

برچسب‌ها کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد

خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت:لایحه مالیات های مستقیم به نظر می رسد یک لایحه با احکام موثری باشد انهم در راستای اهدافی که نظام برای رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید می تواند کشور را از واردات کالاهای خارجی بی نیاز کند، بیان کرد:به واسطه حمایت از بخش تولید ما می توانیم تجهیزاتی که از خارج وارد می شود را خودمان تولید کنیم و مانع از خروج ارز شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: این شعار یک اصل بوده و می تواند اینده کشور را به درستی ترسیم و یک بارقه امیدی در جهت رونق اقتصادی باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه اجرای صحیح ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و سایر مشکلات را نیز برطرف کند، بیان کرد: حمایت های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد چراکه  این سرمایه گذاری می تواند شاخصه های این مناطق را به درستی ارتقا دهد و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مناطق محروم به شاخصه های حداقلی نیز دست پیدا نکرده اند، تاکید کرد: یکی از دلایلی که سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری به این مناطق، رجوع نمی کند، دریافت مالیات های سنگین است  از این رو معافیت های که در این لایحه برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده است،بسیار عالی است و باید شرایط بدین نحوه می شد.

وی تاکید کرد: ما نباید از سرمایه گذاری که اهلیت دارد و به دنبال رونق اقتصادی و تولید در مناطق محروم است، مالیات اخذ کنیم. بنده مطمئن هستم اگر سه قوه در برخورد با قانون گریزان، لایحه فوق را مبنا قرار دهند، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و امیدی برای آینده کشور ترسیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر لایحه فوق را مبنای کار قرار داده و به درستی آن را اجرایی کرده و احکام مناسبی در راستای حمایت از تولید در آن پیش بینی کنیم، حتما افق روشنی در رابطه با مباحث اقتصادی ، اشتغال جوانان و همچنین تولید و سرمایه گذاری در مناطق محروم پیش روی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه می تواند سازوکار مشارکت مردم در اقتصادی را تسهیل کند، بیان کرد: همواره وقتی مردم به موضوعات ورود می کنند، ما در آن بخش ها پیروز می شویم.به هرحال اگر این لایحه اجرایی و مصوب شود عدالت مالیاتی در کشور رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد:هر کشوری در سطح دنیا که پیشرفت و توسعه داشته است، از طریق رونق تولید به توسعه دست پیدا کرده اند و یکی از الزامات حمایت از تولید هم معافیت و کاهش های مالیاتی است. بنابراین این لایحه می تواند ترسیم کننده عدالت مالیاتی در کشور باشد.

دیگر خبرها

  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!