Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده در نشست خبری با موضوع «چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران» با اعلام اینکه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران همزمان با هفته وحدت از ۲۹ مهر تا ۲ آبان برگزار می‌شود گفت: یکی از مهم‌ترین رویداد‌های هنری کشور در هفته وحدت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:این جشنواره در باغ موزه وزیری با قدمتی ۱۷۰ ساله برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران تا سال ۹۸ در کرمان به صورت حضوری برگزار می‌شد بیان کرد: در این سال تعداد مهمانان ما به ۳۰۰ نفر رسید و متأسفانه با شیوع کرونا از سال ۹۹ امکان برگزاری جشنواره به صورت حضوری وجود نداشت و مجبور شدیم جشنواره را به صورت کاملاً مجازی برگزار کنیم.

او گفت: امسال پخش زنده برنامه‌ها را نخواهیم داشت و اجرا‌های جشنواره با تأخیر در آپارات و اینستا پخش خواهد شد.

علیزاده افزود: کرمان میزبان ۱۱۰ مهمان جشنواره ملی موسیقی نواحی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال این جشنواره با حضور تعداد محدودی از مهمانان و هنرمندان و با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

علیزاده گفت: بر این اساس حدود ۷۰ تا ۷۵ نفر از هنرمندان و ۴۰ نفر از عوامل اجرایی به صورت حضوری در جشنواره شرکت می‌کنند و در مجمع کرمان میزبان ۱۱۰ مهمان این جشنواره خواهد بود.

او نکوداشت پیشکسوتان موسیقی نواحی و برگزاری نمایشگاه عکس را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد و گفت: هماهنگی‌هایی با میراث فرهنگی انجام شده است تا تور‌های گردشگری به صورت محدود امکان بازدید از جشنواره را داشته باشند.

علیزاده با اشاره به فعالیت کمیته‌های ۱۲ گانه اجرایی جشنواره افزود: همچنین ستاد اجرایی استانی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیز تشکیل شده است.

او گفت: همچنین با هشت فرمانداری شهرستان‌های کرمان برای برگزاری جشنواره مذاکره کرده‌ایم، تاکنون سیرجان در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

علیزاده بیان کرد: اختتامیه جشنواره ساعت ۱۸ روز دوم آبان با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود البته در حال رایزنی برای حضور وزیر در این آئین هستیم. اجرا‌های اختتامیه متناسب با روز میلاد پیامبر اکرم (ص) است.

علیزاده بیان کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده، کرمان از حیث جایگاه و ساز‌های موسیقی نواحی از تنوع بالایی برخوردار است. جشنواره موسیقی نواحی برند کرمان است و ما از آن دفاع می‌کنیم.

او گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم کرمان به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی انتخاب و تکلیف این مساله برای همیشه روشن شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان کرد: بلاتکلیفی در این زمینه باعث می‌شود هر سال تا نزدیکی زمان برگزاری جشنواره نتوانیم برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی نواحی فرهنگ و ارشاد جشنواره ملی موسیقی نواحی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد