Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا گفت: در این دیدار تاکید کردیم که نقشه راه ۲۰ ساله بین دو کشور ایران و ونزوئلا تدوین شود.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز دوشنبه بعد از انجام دور اول گفت وگوهای مشترک با وزیر خارجه ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی با همتای ونزوئلایی خود اظهار کرد: در این دیدار تاکید کردیم که نقشه راه ۲۰ ساله بین دو کشور ایران و ونزوئلا تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از پایان سال میلادی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار می شود و در این کمیسیون در مورد نقشه راه همکاری های ۲۰ ساله دو کشور رایزنی و گفت وگو می کنیم.

وی همچنین افزود: در ماه های آینده سفر آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران را خواهیم داشت و در جریان آن سفر سند همکاری های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس به امضای وزرای خارجه دو کشور خواهد رسید.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه همه این‌ها تاییدی بر این موضوع است که روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می کند، گفت: دو کشور در زمینه های فنی، اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری، معدن و انرژی می توانند این همکاری ها را گسترش دهند و پتانسیل خوبی بین دو کشور در این زمینه وجود دارد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در سال های اخیر توافقات خوبی بین دو کشور به امضا رسیده و بخش مهمی از آن در حال اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد: ایران از مردم ونزوئلا رئیس جمهور مادورو و تمامی نهادهای قانونی در ونزوئلا حمایت می کند و سیاست های آمریکا علیه ونزوئلا را غیرسازنده می داند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: ایران دستگیری یک دیپلمات ونزوئلایی در دماغه سبز توسط آمریکایی ها و استرداد آن به آمریکا را راهزنی می داند و آن را تعرض به حاکمیت ملی ونزوئلا قلمداد می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در مسیر همکاری های دو جانبه بین ایران و ونزوئلا اکنون کالاهای ایرانی در شهرهای مختلف ونزوئلا در دسترس مردم این کشور قرار دارد، گفت: این فرصت خوبی برای تجار ایرانی برای گسترش همکاری ها و فعالیت هایشان در ونزوئلاست. متقابلا زمینه هاو فرصت هایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که تجار ونزوئلایی می توانند از آن استفاده کنند. این زمینه ها فراهم شده است که جزئیات آن اطلاع رسانی می شود.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: در همین جا از بخش خصوصی کشور دعوت می کنم که به فرصت های موجود در ونزوئلا برای سرمایه گذاری توجه کند. ونزوئلا فرصت خوبی برای گسترش همکاری های همه جانبه در زمینه های مختلف است و ما می توانیم در بخش های گوناگون از این فرصت استفاده کنیم.

برچسب هاامیر عبداللهیان ونزوئلا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: امیر عبداللهیان ونزوئلا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو وزیر امور خارجه کشورمان ایران و ونزوئلا بین دو کشور وزیر خارجه همکاری ها زمینه ها ۲۰ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان در اولین ملاقات خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا