Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان عوارض ارزش‌افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان عوارض پرداختی از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها، گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری، عشایر، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان زنجان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیش از ۳۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به شهرداری و دهیاری‌های شهرستان ابهر واریز شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۴۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به حساب شهرداری، دهیاری و عشایر شهرستان ایجرود واریز شده و بیش از ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان به حساب شهرداری، دهیاری و عشایر شهرستان ماهنشان واریز شده است.

این مسئول ادامه داد: مالیات بر ارزش‌افزوده به‌عنوان یکی از روش‌های جدید دریافت مالیات، جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند و مالیاتی است که همه عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات به عنوان مؤدیان نظام مالیاتی باید علاوه بر بهای کالا یا خدمت عرضه شده، به‌صورت درصدی از بهای فروش کالا یا خدمات، در زمان فروش از خریداران اخذ و به‌صورت دوره‌ای (فصلی) به حساب مشخص شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

رضوی تصریح کرد: چنانچه مالیات بر ارزش‌افزوده به شکل موثر و مطلوب اجرا شود، بسیاری از حلقه‌های زنجیره مبادله‌های اقتصادی که در وضعیت موجود از نظارت دستگاه مالیاتی و بخش مالیات بر درآمد خارج است، کنترل می‌شود و به این ترتیب بخش مالیات بر درآمد از پایه متحول خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یک قانون ملی - محلی است و به‌گونه‌ای که از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، ۳ درصد آن تحت عنوان عوارض ارزش‌افزوده صرف هزینه‌های عمران شهرها و روستاها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده حساب شهرداری واریز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند