Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد که براساس آن خودرو به صورت محدود وارد کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن: واردات محدود خودرو به کشور انجام خواهد شد.

«روح الله عباس پور» افزود: کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است و در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت از کمیسیون خواست برای ساماندهی بازار خودرو مهلتی تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که وی برنامه‌ای ۶ ماهه برای مسائل مربوط به صنعت خودرو مانند افزایش تولید، تعدیل قیمت و... دارد.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس تاکید کرد: به رغم اینکه وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی به دلیل ارز موردنیاز با واردات خودرو مخالف هستند ولی کمیسیون صنایع و معادن به دنبال واردات خودرو بدون تحمیل فشار به منابع ارزی کشور است.
علی صبوری، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست در ارتباط با واردات خودرو گفت: واردکنندگان خودرو درخواست واردات خودرو بدون انتقال ارز داشتند و با توجه به مخالفت های وزارت صمت و انجمن ها بالاخره در مجلس این موضوع مصوب شد.
وی در ادامه این گونه بیان می کند: این موضوع که با واردات خودرو بدون انتقال ارز، ارزهای خارج از کشور تبدیل به کالا می شود و به ایران باز می گردد بسیار خوشایند خواهد بود اما زمانی که از جانب خودروسازان داخلی به مدت ۵سال درخواست یک میلیارد دلار بدون انتقال ارز برای قطعه و خودرو سازی شد، مورد توجه قرار نگرفتند در صورتی که اگر محقق می شد بسیاری از خط تولیدهای خودروسازی از کار نمی افتاد و اکنون در زمینه قطعات ریز تراشه و الکترونیکی خودروسازی مشکلات بسیاری وجود نداشت.
علی صبوری تاکید کرد: گفته ها حاکی از آن است که ۳ میلیارد دلار ارز بدون انتقال برای واردات خودرو پرداخت می شود در حالی که یک میلیارد دلار ارز که باعث ارزش افزوده و ایجاد شغل می شد به خودروسازان داخلی پرداخت نشد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر واردات خودرو با قاعده مشخص و اصول معینی انجام شود مشکلی به وجود نمی آید و از آن جایی که برای واردات خودرو سقف مشخصی تعیین شده است و قیمت خودروهای وارداتی قابل مقایسه با خودروهای داخلی نیست، واردات خودرو تاثیر چندانی بر بازار خودروهای داخلی نخواهد گذاشت.
صبوری افزود: امیدوارم بعد از واردات خودرو، خدمات و قطعات پس از فروش خودروهای وارداتی هم تامین شود و مردم پس خرید این خودروها دچار مشکل نشوند.

 

زهرا قرمزچشمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات خودرو بدون بدون انتقال ارز کمیسیون صنایع صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما با توجه به آغاز سال جدید تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

گفتنی است؛ تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

کد خبر 6095892

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو