Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجتبی میرزایی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با سابقه ۱۴ ساله در برگزاری این رقابتهای قرآنی هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم در خصوص این مسابقات را انجام داده است و این سومین سالی است که خراسان رضوی میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسابقات و فعالیت‌های قرآنی به عنوان فعالیت محوری و مبنایی در کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور مورد توجه ویژه این کانونها قرار دارد.

مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: مسابقات مرحله استانی مدهامتان، در شرایط خاص شیوع کرونا و محدودیتهای ناشی از آن به شکل غیرحضوری و متمرکز توسط ستاد تهران برگزار شد اما با توجه به تغییر وضعیت شیوع کرونا در ماه جاری، مرحله نهایی به شکل حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مشهد برگزار می‌شود.

میرزایی‌نسب گفت: مرحله مقدماتی و استانی این رقابتها با حضور مجازی ۱۲ هزار و ۷۲۰ نفر شرکت کننده از ۲۹ استان کشور برگزار شد که در نهایت از این تعداد ۶۵۲ نفر به عنوان منتخبان استانها مورد تجلیل قرار گرفته و از آن میان ۸۷ نفر به بخش کشوری راه یافتند.
وی داوری این رقابتها را بر عهده داوران مسابقات بین المللی و ملی دانست و گفت: ترکیب هیات داوران رقابتهای برادران بر عهده آقایان یاری‌گل از تهران در بخش تجوید، سیدجواد سادات‌فاطمی از خراسان رضویی در بخش وقف و ابتدا، محمدصادق زارعان در بخش حُسن حفظ از آذربایجان شرقی، عباس هاشمی در بخش لحن مسابقات از استان بوشهر، حامد ولی زاده نیز در بخش صوت آذربایجان غربی خواهد بود و محمد مقومی، نظارت بر مسابقات بخش برادران را بر عهده خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: خانم ها خطیب در بخش وقف و ابتدا از خراسان رضوی، هیبتیان در بخش صوت از اصفهان، کوچکی در بخش لحن از تهران و شبانی قهرودی حُسن حفظ و الماسی در بخش تجوید داوری رقابت های خواهران را برعهده خواهند داشت و ناظر این بخش نیز استاد موسوی‌نیا از خراسان رضوی است.

میرزایی نسب افزود: آقایان در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن و اذان به رقابت می پردازند و خواهران در ۲ بخش قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در این مسابقات شرکت می کنند.

وی گفت: در مرحله استانی از مجموع ۱۲ هزار ثبت نام شده، چهار هزار نفر زن بودند و حاضران در مرحله نهایی نیز ۲۲ نفر زن و ۶۵ نفر مرد هستند.

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان ویژه اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد

مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: در مرحله کشوری مسابقات سن شرکت کنندگان ۱۶ تا ۳۲ سال است و در این دوره برای نخستین بار همه شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی عضو کانونهای فرهنگی هنری مساجد بوده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز گفت: از میان ۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور، خراسان رضوی و اصفهان با داشتن هزار و ۸۰۰ کانون، بیشترین کانونهای فرهنگی هنری را دارند.

محمد ابدالی‌تکلو افزود: برای نخستین بار چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان فقط مختص اعضای کانون ها برگزار شده است چرا که معتقدیم اگر ثبت نام تخصصی باشد این امر باعث می شود جوانان و نوجوانان به انگیزه حضور در مسابقات مدهامتان، برای حضور در کانونهای فرهنگی هنری مساجد ترغیب و تشویق شوند.

وی گفت: هر استان حداقل یک شرکت کننده و حداکثر هفت شرکت کننده در این رقابتها دارد و استانهای خراسان رضوی، تهران، گیلان و اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد شرکت کنندگان را دارند.

ابدالی تکلو اظهار داشت: آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان ۲۷ مهر و اختتامیه آن ۲۹ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهره‌های مطرح قرآنی و فرهنگی در مشهد برگزار می‌شود.  

هزار و ۸۲۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۱۳۰ هزار عضو در خراسان رضوی فعال هستند.

"مُدهامتان" آیه ۶۴ سوره الرحمن و کوچکترین آیه قرآن است که تنها از یک کلمه "مُدهامتان" تشکیل شده که به معنای "دو باغ سبز و سیراب است که از غایت سبزی رنگشان به سیاهی زند".  این کلمه در زبان عربی تثنیه "مُدهامه" است.

برچسب‌ها حفظ قرآن مشهد کانون فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم قرآن تلاوت قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حفظ قرآن مشهد کانون فرهنگی هنری مساجد حفظ قرآن مشهد کانون فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم قرآن تلاوت قرآن ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانونهای فرهنگی هنری چهاردهمین دوره خراسان رضوی بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری جشنواره قرآن و عترت حیات با شعار حس یک انتخاب تازه که امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: نیاز و عطش مردم با گذشت زمان به مفاهیم قرآن بیشتر می‌شود و این موضوع بتوان شاهد مثالش را در حوزه فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان پیدا کرد.

وی ادامه داد: قرآن ریشه در زندگی مردم و ملت دارد و هر چند روز هم حس نیاز به آن بیشتر شده‌است.بسیج دانشجویی اجرای برنامه جشنواره حیات با شعار حس یک انتخاب تازه که با زاویه جدید ورود به مفاهیم قرآنی پیدا می‌کند، قرآن را در متن زندگی تغییر می‌دهد.

وی با اعلام اینکه مدت زیادی از اطلاع‌رسانی این جشنواره نگذشته است، افزود: بیش از دوازده هزار نفر در نه رشته ورود داشته و ارزیابی شدند. مرحله نهایی این جشنواره نیز در مشهد مقدس ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه با ۴۰۰ نفر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: محوریت جشنواره موضوع سبک زندگی است.توجه به اینکه قرآن در متن زندگی جاری و ساری باشد و آنچه در این شرایط و فضای متلاطم به انسان آرامش می‌دهد، مفاهیم قرآنی است.

وی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رخ داده نوید دهنده جنس صداهایی است که در متن قرآن آمده که یاریگر مظلوم باشیم و صدای حقیقت جویی در تمام عالم در حال شنیده شده است. این جشنواره سال نخستی است که برگزار می‌شود امیدواریم سالهای بعد حوزه بین الملل را به آن اضافه کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: اقبال دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف جای خودش را باز کرده است. استحکام مفاهیم اسلامی با مضامین قرآنی قابل انتقال به نسل جوان است.

قاسمی در پایان گفت: شبکه کردن کسانی که کنش گری در خصوص مسائل قرآنی دارند، بسیار اهمیت دارد و صرفاً برگزاری رویداد و جلسه نمی‌تواند کمک کننده باشد. با شبکه کردن کسانی که به دنبال مفاهیم قرآنی تلاش می‌کنند با فهم دقیقی از مسائل، به دنبال تلاش برای حل کردن آن برمیاییم.

در ادامه محمد بابایی دبیر جشنواره قرآن و عترت حیات گفت: جشنواره حیات از آبان سال گذشته آغاز شد ۸ هزار نفر در نه رشته ثبت نام کردند. در این جشنواره، دانشجو را به سبک زندگی سوق می‌دهیم تا روز به روز با مفاهیم قرآنی جلو ببریم. مرحله استانی از اول ماه رمضان تا آخر این ماه برگزار شد.

وی با اعلام رشته‌های این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف هنری برپا می‌شود.پنج رشته آوایی، یک رشته کتبی و سه رشته هنری از جمله رشته‌های این جشنواره است.

بابایی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تخصص نیستیم، اظهارداشت: ما به رشته‌هایی پرداختیم که خودش به تنهایی چندین بخش را در برمی‌گیرد. همچنین رویداد طرح ملی راویان قرآن از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره است.

کد خبر 6097477 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند