Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:33:17 GMT

لزوم ترویج فرهنگ سهام داری عامه مردم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۳۹۳۴

لزوم ترویج فرهنگ سهام داری عامه مردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تأکید بر تولید محتوا در اتاق‌های فکر، خواستار ترویج فرهنگ سهام داری و ارتقا آموزش مردم درباره بازار سرمایه شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس افزود: هیئت مدیره سازمان بورس یکی از کانون‌های مهم تصمیم‌گیری در بازار سرمایه است، چرا که در بزنگاه‌های بازار و در کوتاه‌ترین زمان باید تصمیمات بهینه بگیرد و این تصمیمات هر چه حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر بوده و با اخذ مشورت از صاحب نظران بازار سرمایه گرفته شود، نتایج کم نقص تری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد عدم وابستگی و سلامت تیم کنونی هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار را نقطه قوت آن‌ها بر شمرد و گفت: این ویژگی‌ها سبب عدم سوگیری در تصمیمات و ایفای بهتر نقش نظارتی هیئت مدیره سازمان می‌گردد.

خاندوزی تاکید کرد: اعضای هیئت مدیره سازمان بورس باید ملاحظات وزارت اقتصاد را در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی لحاظ کنند تا فرآیند تدوین و اجرای این قانون با کمترین مشکلات انجام شود.

به گفته وزیر اقتصاد اعضای هیئت مدیره در کنار تدابیری که در مورد بازار سرمایه می‌اندیشند، باید بدانند نقش آفرینی بازار سرمایه در تشکیل سرمایه مهم است چرا که اگر به تشکیل سرمایه کمک کند تا بازیگران کوچک و بزرگ اقتصاد نیز تأمین مالی خود را انجام دهند، حتماً کارکرد متفاوتی را می‌توان برای آن متصور شد.

خاندوزی افزود: متأسفانه بازار سرمایه تاکنون در بخش تشکیل سرمایه سهم اندکی داشته و آن کمکی که بخش واقعی اقتصاد از بازار سرمایه بهره‌مند شده، خیلی کمتر از ظرفیت‌های واقعی این بازار است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید به کمک ساز و کارهایی، هم جذابیت بازار سرمایه را حفظ و هم بهره مندی افرادی که منافع اقتصاد ملی را توأمان تأمین می‌کنند، تأمین کرد ابراز امیدواری نمود: اهالی بازار سرمایه نوع مواجهه مدیریت جدید سازمان بورس را به وضوح احساس و از همین هفته‌ی اول در جهت افزایش اعتبار و اعتماد بازار اقدام کنند.

کد خبر 5330189

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار سید احسان خاندوزی بازار سرمایه بازار سهام قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار گمرک ایران قیمت سکه بهار آزادی شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت قیمت یورو رمز ارز قیمت جهانی طلا قیمت طلا دیپلماسی اقتصادی اقتصاد چین بازار سرمایه سازمان برنامه و بودجه هیئت مدیره سازمان بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم