Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:01:43 GMT

همه امور شرافت و حرمت خود را از مردان الهی می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۴۳۷۳

همه امور شرافت و حرمت خود را از مردان الهی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، مدرس حوزه علمیه قم و مرجع تقلید شیعیان روز دوشنبه در پیامی به یادواره شهدای طلاب و روحانی زنجان در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: عاشورای سالار شهیدان، سخنرانی دینی امام راحل در مدرسه فیضیه قم و به استقبال شهادت رفتن مردان بزرگ در ۱۵ خرداد، حرمت لیالی قدر، ۱۹ و ۲۱ رمضان از جمله مکان‌ها و زمان‌هایی است که از انسان شرف و بزرگی یافتند و در تاریخ ماندگار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شرف انسان جز بندگی ذات الهی نیست و این انسان به برکت راهنمایی ائمه معصومین (ع) و عمل به دستورات دینی به مقام عصمت می‌رسد که فرشتگان نیز از او بوی فضیلت استشمام می‌کنند و شهدا به این درجه از شرف و انسانیت رسیدند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه استان پربرکت زنجان آثار فراوان علمی و عملی داشته و بزرگانی از حکمت، کلام و عرفان، سهرودی ها و بزرگان فقهی، علما و رادمردان سیاستمدار از این سرزمین هستند تاکید کرد: از این پس نیز باید مفاخر برتری از این استان قیام، ظهور و طلوع کنند و این مائده الهی به برکت خون شهدا به خصوص شهدای قرآنی و طلاب گسترده شده است که باید از آن بهره بالایی برده شود.

وی افزود: به برکت خون شهدای پرافتخار و پرفضیلت، نظام، امت و جامعه اسلامی از هر گزندی در امان خواهد بود.

آیت الله جوادی آملی برگزاری کنگره ملی یادواره شهدا را حق شناسی از آنان عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگامی شهدا همان مسیری است که خداوند در قرآن کریم به انسان‌ها توصیه کرده است.

وی با بیان اینکه شرف انسان از ذات اقدس الهی است، خاطرنشان کرد: زمین و زمان، تاریخ و جغرافیا و همه امور شرافت و حرمت خود را از مردان الهی می‌گیرند وگرنه ظرفی خالی هستند که ذاتاً" شریف نیستند.

کد خبر 5330581

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی دفاع مقدس جنگ تحمیلی علما و روحانیون ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان شیراز سیدابراهیم رئیسی هفته وحدت عکس استانها ایلام شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: خانواده شهدا سنگربانان انقلاب هستند و صیانت از آنان هم مقام با صیانت از خون شهیدان است‌.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان کرد: دشمن فرهنگ جامعه و بخصوص ایثارگران را نشانه رفته است تا نسل ایثارگر را از مسیر و ریل شهدا خارج کند.

وی تصریح کرد: ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند و ما می‌بایست آنان را در برابر هجمه‌های دشمن صیانت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ امروز متمرکز بر هویت ملی، مذهبی و افکار است و راه مقابله با آن آگاه سازی نسل جوان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حسن هنرمند عنوان کرد: برپایی ۱۱ هزار یادواره شهدا در مدارس استان قم، پیگیری مشکلات مسکن جامعه ایثارگری و احراز جانبازی بیست از هزار نفر بخشی از اقدامات بنیاد شهید قم بوده است.

کد خبر 6088775

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی