Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور انگلیس، در پی کشته شدن یک نماینده مجلس این کشور در دیدار مردمی با رای‌دهندگان خود، از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن، نمایندگان پارلمان انگلیس در ملاقات‌های مردمی خود می‌توانند تحت حفاظت پلیس قرار گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از پولیتیکو، وزیران و مقامات پارلمانی پس از آنکه دیوید آمس، نماینده محافظه‌کار مجلس، در جلسه‌ای در حوزه انتخابیه خود مورد ضربات چاقو قرار گرفته و جان باخت، امنیت نمایندگان مجلس در خارج از پارلمان را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس از انجام تدابیر امنیتی فوری در پی این اتفاق خبر داد اما تصریح کرد که گزینه‌های دیگری نیز در دست بررسی است، اقداماتی از جمله اینکه نمایندگان مجلس در حین ملاقات‌های مردمی خود از حفاظت "نیروهای پلیس" برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات حفاظتی جدید، به سرعت انجام خواهد شد، گفت: ما باید تمام خلاهای امنیتی را ببندیم... این مسئله‌ای نیست که بتوان در مورد آن تعلل کرد.

پیش از این نیز به دنبال قتل "جو کاکس" نماینده حزب کارگر در سال ۲۰۱۶، که در راه ملاقات با رای‌دهندگان خود کشته شد، تدابیر امنیتی بیشتری برای نمایندگان مجلس اندیشیده شد، اما پس از قتل آمس، سخنگوی مجلس عوام انگلیس گفت: کشور ما اکنون نیاز به بررسی این دارد که آیا این اقدامات برای محافظت از اعضا، کارکنان و رای دهندگان، به ویژه در حین صورت پذیرفتن دیدارهای مردمی، مناسب است یا خیر.

لینزی هویل، رئیس مجلس عوام با این حال هشدار داد که قطع کامل ملاقات‌های حضوری مردمی و نبود امکان ملاقات‌ عامه مردم با نمایندگان مجلس، می‌تواند "پایه و اساس دموکراسی ما را" تضعیف کند.

همچنین لیسا نندی، وزیر خارجه "دولت سایه" انگلیس گفت: حصول اطمینان از امنیت کسانی‌که در این ملاقات‌های مردمی شرکت می‌کنند، ایده خوبی‌ است، چرا که حتی اگر از قبل درباره این ملاقات‌ها اطلاع رسانی نشده باشد، مردم [به واسطه شهرت نمایندگان] از آن‌ها مطلع می‌شوند و طبیعتاً خرابکاران هم در میان مردم حضور خواهند داشت.

این سیاست‌مدار انگلیسی که پیشاهنگ مخالفان دولت انگلیس است، گفت: فکر نمی‌کنم هرگز بتوانیم به طور کامل خطر را از بین ببریم، اما می‌توانیم اقداماتی را در راستای هرچه کمتر کردن این خطر انجام دهیم.

پلیس پس از این حمله، "علی حربی علی" ۲۵ ساله، یک انگلیسی با اصلیت سومالیایی را دستگیر کرد. وی طبق "قانون مبارزه با تروریسم" در اداره پلیس لندن در تحت بازداشت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس پارلمان انگلیس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • اخبار ضدونقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود