Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:12:49 GMT

آغاز وزش طوفان زرد در نقش جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۴۵۴۰

آغاز وزش طوفان زرد در نقش جهان

ایسنا/اصفهان بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی از فردا آغاز می‌شود که سپاهانِ آماده به حرکت می‌خواهد طوفان خود را در ورزشگاه خانگی خود در جدالی سخت مقابل مس رفسنجان شروع به وزیدن کند، تیمی که در دومین سال حضور خود با سرمایه گذاری منطقی می‌خواهد در قامت مدعی ظاهر شود.

پرونده لیگ برتر فوتبال در بیست و یکمین دوره خود از فردا (سه شنبه- ۲۷ مهرماه) با دیدارهای پیکان- نفت‌ مسجدسلیمان، پدیده مشهد- آلومینیوم اراک و نساجی مازندران- فجر سپاسی از ساعت ۱۶ و سپاهان مقابل مس رفسنجان از ساعت ۱۸ باز می‌شود، روزی که در آن فجر سپاسی به هفت سال غیبت خود در لیگ برتر پایان می‌دهد و سپاهان در اندیشه اولین پیروزی خود و صدرنشینی در هفته اول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهانِ مدل ۱۴۰۰ محرم نویدکیا با فصل گذشته متفاوت است، فصلی که در آن محرم اولین تجربه مربیگری خود را کسب می کرد، هرچند سپاهانی ها تا آخرین لحظه خوب جنگیدند و بازی های تماشایی و با کیفیتی به نمایش گذاشتند.

هر چند طوفان زرد آسیا با نایب قهرمانی پس مدت‌ها به آسیا برگشت، اما افسوس قهرمانی و از دست دادن جام حذفی بر دل هواداران این تیم ماند، نتایجی که می توانست هواداران این تیم پرطرفدار ایران را بر ابرها سوار کند و مربی پرانرژی و خوش برخورد آنها وعده خود بر پیاده روی قهرمانی مسیر تهران تا اصفهان را به فصل بعد موکول نکند.

سپاهان نقل و انتقالات خود را خیلی زودتر از رقبا شروع کرد. تیمی که می دانست در پایان فصل حداقل ۴ مهره اصلی خود را دیگر نخواهد داشت، نیازمند حاج‌صفی، محبی و استنلی بود که فصل قبل از این تیم جدا شده بودند و باید جانشینانی به همان کیفیت به تیم اضافه می‌شدند.

کریستوفر نت از اتریش و نیما میرزازاد از نساجی دو دروازه بانی بودند که برای این فصل رویای پیراهن شماره یک سپاهان را در سر می پرورانند، هر چند محرم گفته با توجه به شرایط ترجیح می دهد لیگ را کریستوفر شروع کند.

مصلح، ترکمان و منصوری نیز نفراتی بودند که از سپاهان جدا شدند. اضافه شدن ریگی و احمدزاده در کنار رفیعی و نفراتی چون سلمانی، کریمی، رفیعی، نورافکن، حسینی و حتی خلعتبری این اجازه را به نویدکیا می دهد که بتواند تغییرات مدنظر خود را برای هر بازی انجام دهد.

 اما در میان تمام خریدهای سپاهان شاید بمب نقل و انتقالات این فصل انتقال هوشمندانه شهریار مغانلو بود، سپاهانی ها با باشگاه مجارستانی وارد مذاکره شدند و او را با محبی معاوضه کردند تا خط حمله زهرداری برای مدعیان داخلی و آسیایی خود داشته باشند.

نکته پر رنگ نقل و انتقالات سپاهان در کنار بازیکنان اسمی که داشت، اضافه شدن بازیکنان جوانی از تیم‌های پایه سپاهان بود، بازیکنانی که به اصطلاح در مکتب سپاهان پرورش یافتند، این مسئله موجب شد تا انگیزه در بین بازیکنان نوجوان و جوان سپاهان بیش از گذشته شود و آنها برای رسیدن به تیم نویدکیا عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند، هرچند سرمربی آرام و باهوش سپاهانی‌ها در روز رونمایی از تیمش از بازیکنان جوان تیمش خواست صبور و پرتلاش باشند تا بتوانند آینده‌ای خوب برای خود رقم بزنند.

طوفان زرد آسیا برای وزیدن خود در لیگ و بازی‌های آسیایی در اولین گام خود در نقش جهان، میزبان مس رفسنجانی است که در دومین سال حضور در لیگ برتر با سرمایه گذاری بیشتر و خریدهای باکیفیت تر چشم به بالای جدول و حتی گرفتن سهمیه آسیا دارد.

ربیعی – سرمربی مسی ها که بازیکنان زیادی را از دست داده است توانست بازیکنان خوبی را جایگزین رفتگان تیمش کند، فایز الرشیدی و زهیر سلیمان دو بازیکن عمانی هستند که به پیشنهاد برانکو راهی رفسنجان شدند تا اولین خارجی های این تیم کرمانی محسوب شوند، فرشاد محمدمهر، علیرضا تقی زاده، مهدی ترکمان، مهدی حسینی و مجید علیاری از دیگر بازیکنانی هستند که این فصل پیراهن مس را بر تن می‌کنند.

تقابل تفکرات دو مربی جوان در کنار تیم‌هایی که خوب و با کیفیت بازی می کنند و نتایج فصل گذشته بیانگر آن است که دو تیم رقابت سختی در اصفهان خواهند داشت، آیا سپاهانی‌ها می‌توانند لیگ را سه امتیازی شروع کنند؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ليگ برتر فوتسال تيم فوتبال سپاهان مجید علیاری جام حذفی شهریار مغانلو محمدرضا ساكت محرم نويدكيا کریستوفر نت سپاهانی ها لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، علی کردانی که شب قبل از بازی حساس مقابل سپاهان با هدیه ویژه ای از سوی کاپیتان استقلال تهران روبرو شده بود و با انگیزه مضاعف به مصاف سپاهان رفته بود، در این بازی عملکرد قابل قبولی داشت.

کردانی که در تمامی بازی های این فصل ملاثانی به میدان رفته و ۱۲ کلین شیت به ثبت رسانده، مقابل ستاره های ملی پوش سپاهان عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت و تحسین بازیکنان و سرمربی حریف را بدنبال داشت.

کردانی در نیمه اول که سپاهان تیمی سراسر هجومی بود، به خوبی توانست مقابل ستاره های نامدار زردپوشان و دیگر بازیکنان هجومی سپاهان مقابله کند و در چندین صحنه عکس العمل های خوبی را انجام داد.

کردانی که در دقیقه 40 دروازه اش روی ضربه سر کاوه رضایی فرو ریخت، بجز این گل در باقی صحنه ها روی هوا مرد شماره یک ملاثانی بود. در شروع نیمه دوم که سپاهان برای زدن گل های بعد تلاش می‌کرد، توانست از دروازه خود محافظت کند و اوج کار او، موقعیت تک به تکی بود که از کاوه رضایی گرفت و در ادامه مانع از پنالتی گرفتن رضایی شد.

سیاوش اکبرپور نیز در کنفرانس های قبلی خود از گلر تیمش یاد کرده بود و او را به خاطر مسائل فنی و اخلاقی برای دیگر بازیکنان حاضر در لیگ آزادگان،  یک الگو معرفی کرده بود.

این گلر توانست جواب اعتماد سرمربی خود را در یک بازی بزرگ بدهد و عملکرد قابل قبولی داشت. پنالتی که رضاییان در دقیقه 117 وارد دروازه استقلال ملاثانی کرد، باعث شد تا کردانی نتواند روز خوب خود را با پیروزی جشن بگیرد ولی عملکرد او در یادها باقی می ماند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • قرارداد اوسمار باید تمدید شود
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • تیم فوتبال سپاهان راهی یک چهارم نهایی شد
  • آقای گل سپاهان را راهی یک چهارم نهایی کرد
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!