Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید مردم را در تامین مالی پروژه‌های بسیار سودده شریک کرد، گفت: بسیاری از مگاپروژه‌ها با اعتبار جاری کشور قابل انجام نیست و این مساله باید با تکیه بر مدل‌های نوین تامین مالی، تحقق یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی» امروز (دوشنبه) در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه آهن، افزود: آینده روشنی را برای راه‌آهن کشور می‌بینم به شرطی که به بخش خصوصی در این بخش بها دهیم و توسعه را به کمک این بخش رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید در این بخش، خساست به خرج داد و باید مردم را در تامین مالی پروژه‌های بسیار سودده شریک کرد و از این طریق زیرساخت اقتصاد را گسترش داد، افزود: باید در حوزه حمل و نقل تحول آفرینی کنیم و از نگاه من این کار، شدنی است.

وزیر راه و شهرساری ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط تحریم، مسئولیت فناورانه‌ترین صنعت کشور را دارا بودم، گفت: محدودیت‌ها و سختی‌ها در حوزه حمل و نقل وجود دارد اما ما در کشور نخبگان فراوانی داریم که توانایی بن‌بست شکنی شرایط موجود را دارند، با این نگاه عبور از شرایط سخت به راحتی امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: حمل و نقل در هر کشوری مهمترین مولفه توسعه است، اگر حمل و نقل مناسب نباشد، صادراتی صورت نمی‌گیرد و حمل نقل بنیاد تحرک اقتصادی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مسئله حمل و نقل، تاکید کرد: کشور ما در یک منطقه منحصر به فرد قرار گرفته و این مسئله به اهمیت حمل و نقل می‌افزاید.

وی ادامه داد: مقدار زیرساخت ریلی که در حال حاضر داریم، آغاز راه است و در این حوزه نیازمند جهش هستیم، در همین راستا برای برخورداری از مزیت حمل و نقل کشور نیازمند تغییر نگاه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: گسست کریدوری باید در شبکه راه آهن رفع شود،  اتصال کریدورها بسیار اهمیت دارد و این مسئله باید با اولویت حل شود، علاوه بر این با دیپلماسی اقتصادی باید سهم کشور در حوزه حمل و نقل را زنده کنیم.

وی به اهمیت توجه به نیروی انسانی برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: اصلی ترین مولفه، نیروی انسانی است اگر درست به این موضوع نگاه کنیم مشکلات، رفع می شود. با نیروی انسانی با استعداد می توان از هر بن‌بستی عبور کرد، پس باید برای حرکت آینده راه آهن به نقطه مطلوب از نیروی انسانی موجود استفاده کنیم.

مراسم معارفه "سید میعاد صالحی" مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری، لشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی مگاپروژه های حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیروی انسانی حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست