Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@11:36:49 GMT

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۴۷۷۲

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز شاهد کاهش محسوس دما در استان هستیم.

به گزارش جماران، محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز دوشنبه ۲۶ تا صبح جمعه ۳۰ مهرماه، میزان دمای زنجان با کاهش محسوس مواجه شده و سرمازدگی محصولات کشاورزی، محتمل است.

وی افزود: با توجه به کاهش میزان دمای کمینه‌ استان زنجان به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد، در اغلب مناطق به ویژه مناطق سردسیر احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: توصیه می‌شود اقداماتی همچون جمع‌آوری و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های مناسب، استفاده از تهویه مناسب، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبارها و سالن‌های مرغداری، تسریع در برداشت محصول انگور و جمع‌آوری کشمش‌های خشک شده در بارگاه‌ها و انتقال به محل مناسب، عایق‌بندی و محافظت از کندوها و اجتناب از استقرار آنها در ارتفاعات، انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: کود ندادن به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل کاهش دما، تخلیه آب و جمع‌آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار و استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی در مناطق سردسیر را به کشاورزان، باغداران و دامداران این استان توصیه می‌شود.

رحمن‌نیا یادآور شد: هوای زنجان از امروز رو به سردی خواهد گذاشت و این وضعیت جوی محصولات کشاورزی و باغی استان را در شرایط تهدید سرمازدگی قرار می‌دهد. میزان دمای زنجان طی مدت یاد شده بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری بوده و بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید نیز برای برخی مناطق استان زنجان پیش‌بینی می‌شود. فردا (سه‌شنبه) نیز این شرایط جوی مشابه می‌تواند حاکم باشد اما بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان دمای فعلی شهر زنجان ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است. صبح امروز زنجان با دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان چهارمین مرکز سرد استان کشور به ثبت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سرمازدگی دمای هوای زنجان سرمازدگی محصولات کشاورزی سرمازدگی کشاورزی کشاورزی زنجان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا درجه سانتیگراد استان زنجان میزان دمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت سامانه، هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان صادر شد که در راستای به کارگیری تدابیر لازم و کاهش خسارت‌ها بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه هاو مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

صابری گفت: جوامع محلی و روستاییان ساکن در این مناطق نیز تا اطلاع ثانوی از چرای دام در نقاط مرتفع و در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر نیز برای استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های مربوطه نیز به این هشدار توجه و تدابیر لازم را اعمال کنند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با پنج درجه بالای صفر سردترین مناطق آذربایجان غربی بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت بین مثبت ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 6098012

دیگر خبرها

  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور