Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:08:56 GMT

صدای خودم را می‌شنوم و می‌نویسم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۵۲۷۳

صدای خودم را می‌شنوم و می‌نویسم

ایسنا/ایلام نویسنده و شاعر خردسال ایلامی گفت: داستان را در ذهنم آماده می‌کنم بعد، آن را در دفترم می‌نویسم. وقتی تمام شد آن را ویرایش و تصحیح می‌کنم.

 «سایدا حاتمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به تبعیت از پدر و مادرم که مشاهده می‌کردم شعرهایشان را ضبط و بعد مکتوب و ویرایش می‌کردند من هم شعرهای که به ذهنم می‌آمد را ضبط می‌کردم و پس از نوشتن، ویرایش می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تالیف اولین کتاب شعرش، «سیبیل بابام چه نازه!» افزود: این کتاب 12 صفحه و 9 تا شعر دارد و از موضوعاتی مانند مسواک زدن، گلدان، میوه‌ها، حیوانات تشکیل شده است.

حاتمی گفت: بیش از 300 جلد کتاب در کتابخانه‌ی شخصی سایدا دارم، اگر بدانم کسی به کتاب و کتابخوانی علاقه دارد، از او زمینه مطالعه‌اش را می‌پرسم و بعد به او کتاب هدیه یا امانت می‌دهم البته مداوم کتاب می‌خرم و به کتابخانه اضافه می‌کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک مجموعه دعای کودکانه و دو مجموعه از نقاشی‌هایم و یک داستان با نام «آن روز در خانه‌ی دادا» را در دست چاپ دارم. اما داستان کوتاه «آن روز در خانه‌ی دادا» که ماجرای کرونایی شدن یکی از عروسک‌های من است به زودی چاپ خواهد شد.

حاتمی در مورد موضوع نوشته‌ها و شعرهایش گفت: داستان را در ذهنم آماده می‌کنم بعد آن در یک دفتر می‌نویسم. وقتی تمام شد آن را ویرایش و تصحیح می‌کنم. برای نوشتن از فکر و ذهنم هم استفاده می‌کنم. از کتاب‌هایی هم که خوانده‌ام نکته‌های مهم را پیدا و استفاده می‌کنم. من خیلی کتاب می‌خوانم و موضوع شعرهایم را از داخل کتاب‌ها و یا اطرافم و محل زندگی‌ام و گاهی هم از فکر و خیال خودم استفاده می‌کنم.
وی در مورد حس خوب کتاب خواندن و اینکه کتاب چیزهای مفید، خواندنی و قشنگ در هر صفحه‌اش دارد و گنجینه لغاتم را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: یک کتاب خوب باید زیبا، خواندنی و دارای مفهوم باشد. بتوانم با جملاتش ارتباط برقرار کنم. همچنین تصویرگری کتاب، خیلی خوب و قشنگ باشد و تعداد صفحاتش به انداره‌ی باشد که خواننده را خسته نکند.
 
سایدا علاقمندی خود را مطرح شدن به عنوان یک نویسنده‌ی معتبر پس از جراحی قلب عنوان کرد و گفت: من به نویسندگی علاقه دارم و دوست دارم کلی کتاب برای هم سن و سال‌های خودم بنویسم چون اینقدر کتاب را دوست دارم که به دوستانم توصیه می‌کنم اگر از کتاب به عنوان یک یار مهربان استفاده کنند و او را بخوانند از خواندن کتاب لذت می‌برند.

گفتنی است سایدا حاتمی در جشنواره شعر کردی منال (بخش شعرخوانی)، جشنواره (چروو) قصه‌گویی به زبان کردی‌ ایلامی و مسابقه کتابخوانی نماز مورد تقدیر قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه ایلام نويسنده خردسال كتاب تالیف کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران اعتراف کرد: خودم به همه چیز پشت پا زدم

اشکان خطیبی در گفت‌وگو با رادیو فردا به شرایط سخت زندگی خارج از ایران اعتراف کرد و گفت: خودم به همه چیز پشت پا زدم. دیگر توانایی کار کردن ندارم. اصلا از کیفیت کارهایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم. واقعا سخت است؛ بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد.

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • فیلم| اعتراف اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران؛ خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • فیلم| اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران اعتراف کرد: خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟