Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:02:25 GMT

وظیفه شهرداری در ورزش قهرمانی تسهیل‌گری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۵۲۷۹

وظیفه شهرداری در ورزش قهرمانی تسهیل‌گری است

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: ما مخالف حمایت از ورزش قهرمانی نیستیم، اما در این بخش وظیفه شهرداری تسهیل‌گری است و حمایت اصلی از ورزش قهرمانی وظیفه دستگاه‌های متولی به نظر می‌رسد.

سیدحسین علوی در در نطق پیش از دستور دهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، به مناسبت ۲۶ مهرماه، روز تربیت بدنی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی و ورزش فرصت مناسبی برای پرداختن به مسائلی است که شهروندان در کنار ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بسیاری دیگر به دنبال آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه زندگی در کلانشهرها شکل وسیع اجتماعی و پیچیده‌ای به خود گرفته و هویت جغرافیایی شهرها و امکانات طبیعی قابل تغییر و تنوع‌بخشی به آن، توسط مدیران شهر یک دغدغه و مسئولیت تلقی می‌شود. همچنین برنامه‌ریزان محیط‌های ورزشی براساس مدیریت زیر ساخت‌ها و متغییرهای فضای ورزشی برای افراد جامعه درصدد رشد کیفیت و بهره‌بری هستند.

وی افزود: ورزش اساساً موضوعی بین‌بخشی است و موفقیت کشورها در حوزه ورزش مرهون هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط با ورزش به‌ویژه نهادهای آموزشی، باشگاه‌ها و شهرداری‌ها است و برخی کشورها، دارای سازوکار ویژه‌ای برای برقراری ارتباط نهاد متولی ورزش با شهرداری‌ها و اعمال سیاست‌های کلان خود در سطحی خرد هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری‌ها به واسطه برخورداری از پیوندهای مردمی و ساختارهای خرد محلی بهترین نهادها برای پیاده‌سازی طرح‌های توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای با رویکرد سلامت‌محور هستند و از این رو برقراری ارتباط با این نهادها از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از وظایف اصلی در شهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، شهر امام مهربانی‌ها این است تا مهربانی را برای تمامی اقشار مردم به منصه ظهور برساند.

وی گفت: سیاست مدیریت شهری این است که در چند بخش به کمک ورزش بیاید. اول ورزش بانوان است که معتقدیم اگر کمک شود اثرات شگرفی را در این حوزه شاهد خواهیم بود. همانطور که همین حالا دو بانوی نوجوان مشهدی توانستند در عرصه جهانی در رشته وزنه‌برداری با حجاب اسلامی بدرخشند و تاریخ‌ساز شوند و این موضوع نشان می‌دهد که برای حمایت جدی‌تر از ورزش بانوان باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. 

علوی‌مقدم تصریح کرد: بخش دیگری که به دنبال تقویت حمایت آن هستیم ورزش همگانی است، زیرا اعتقاد داریم این موضوع رابطه مستقیم با سلامتی و نشاط جامعه دارد. ورزش محلات و توزیع امکانات در مناطق کم برخوردار و شناسایی استعدادهای ورزشی در این مناطق نیز در دستورکار جدی شورای شهر و مدیریت شهری مشهد قرار دارد. همچنین باشگاه‌های ورزشی سطح محلات در صورت حمایت و البته نظارت مدیریت شهری می‌توانند به ایستگاه‌های توسعه سلامتی و خط مقدم ارائه خدمات ورزشی به مردم محسوب شوند.

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه هر سازمان، ورزش، سلامت کارکنان و کارگران زحمت‌کش شهرداری به عنوان نهادی خدمت‌رسان و عمومی نیز از جمله اولویت‌های شورا و مدیریت شهری است. موضوع دیگر نیز ورزش قهرمانی است که به صراحت می‌گویم ما مخالف حمایت از ورزش قهرمانی نیستیم، اما در این بخش وظیفه شهرداری تسهیل‌گری است و حمایت اصلی از ورزش قهرمانی وظیفه دستگاه‌های متولی به نظر می‌رسد. امکانات شهرداری متعلق به همه مجاوران و زائران بارگاه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و از جمله ورزشکاران عزیز است، اما این حمایت‌ها در حوزه ورزش باید دارای چارچوب خاص باشد و به همین جهت کمیسیون ویژه ورزش و جوانان را شکل دادیم.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید در راستای توسعه ورزش، تسهیل امور مربوط به آن و ایجاد ساختارهای لازم برای ورزش مانند ساخت سالن ورزشی یا زمین‌های ورزشی روباز تا می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، اما اگر شهرداری بخواهد شخصا قهرمان‌پروری یا باشگاه‌داری کند در وظایف دستگاه‌های متولی این امر، دخالت مستقیم کرده است. اگر ورزش همگانی به‌صورت فراگیر و در لایه‌های مختلف زندگی شهری و بر اساس خلاقیت‌های متنوع، البته کارآمد و به‌دور از رفتار گزارش‌دهی و آماردهی‌های غیر واقعی روند رو به رشد خود را انجام دهد، قطعا در حفظ شاخص‌های سلامت در زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی و کاهش معضلات اجتماعی اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد ورزش قهرمانی ورزش قهرمانی مدیریت شهری شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در مورد شایعات مربوط به باشگاه‌داری شهرداری تهران نوشت: «با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعداد‌های برتر و همچنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.»

دیگر خبرها

  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها