Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، طبق تفاهم‌نامه همکاری که میان مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید همکاری‌های این دو نهاد در حوزه پژوهشی و رتبه‌بندی آغاز شد.

این تفاهم نامه به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم و فناوری، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی، ترویج علم مورد نیاز آموزش و پژوهش مبتنی بر نیازهای ملی، کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی - پژوهشی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، رصد کردن پیشرفت‌ها و تحولات علمی در حوزه‌های علوم و فناوری شکل گرفت و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد و مبادله آن سه سال شمسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم صالحی عمران گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه حضوری کشور با فعالیت ۱۸۰ دانشکده در سراسر کشور است. امسال نیز پذیرش دانشجوی خوبی داشتیم و شاهد تغییر رویکردی در جامعه نسبت به مهارت گرایی و تخصص آموزی هستیم.

وی در ادامه از تفاوت در ساختار و چارچوب‌های عملکردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور سخن گفت و تعریف شیوه محاسبه و برآورد جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور را خواستار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: به هنگام اعلام نتایج نگران رتبه بندی هستیم چرا که شیوه عملکردی و ساختاری این دانشگاه با مدل‌های موجود منطبق نیست و ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد.

صالحی عمران گفت: برای نمونه به وضعیت اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها اشاره می‌کنم این دانشگاه در آموزش‌های مهارتی، کادر ثابت نمی‌گیرد. در حال حاضر هزار نفر حق التدریس داریم که از نیروهای خبره حوزه صنعت هستند. به دلیل ماهیت دروس عملی و برنامه‌های درسی این دانشگاه امکان جذب هیأت علمی به صورت دائمی وجود ندارد. همچنین از اساتید دانشگاه نیز درخواست مقاله‌های IsI نمی‌شود.

وی با اشاره بر اینکه ارسال فایل متن کتاب‌ها، طرح‌های پژوهشی، پایان نامه‌ها و سایر مدارک علمی منتشر شده یا موجود در دانشگاه برای ثبت در پایگاه‌های اطلاعاتی ISC به منظور غنی سازی منابع علمی، مطابق تفاهم نامه، از تعهدات دانشگاه در اجرای این طرح است، افزود: ارسال مجموعه کامل مقالات کنفرانس‌ها، سمینارهای ملی و بین المللی و متن سخنرانی‌های علمی و مجلات دانشگاه به ISC، همکاری دانشگاه در خرید مجلات و منابع علمی مورد نیاز ISC از کشورهای دیگر، مشارکت و همکاری در برگزاری همایش‌های مرتبط با مأموریت‌های ISC بر اساس ضوابط، چاپ کتاب‌های مورد توافق با لوگوی های مشترک برخی دیگر از تعهدات دانشگاه است.

کد خبر 5330510 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام حکم انتصاب دانشگاه علامه طباطبایی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه جامع علمی کاربردی نخبگان دانشگاه های ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشگاه فنی و حرفه ای تفاهم نامه رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز