Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، حامد رحیمی نصرنویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در نخستین تجربه‌ی فیلمسازی خود، چاله نقطه صفر را جلوی دوربین خواهد برد.

چاله نقطه صفر روایتی در زمان واقعی است که به‌گونه‌ای متفاوت پیامدها و تبعات جنگ را نکوهش می‌کند. این فیلم کوتاه با بیان و زبانی فرامرزی و بی زمان و مکان مخاطب را به شکلی متفاوت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بمباران خبری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال فوادیان و هوتن شاطری پور بازیگران چاله نقطه صفر است.

جشنواره داکا هند نخستین محفل رقابتی حامد رحیمی نصر در مقام کارگردانی سینمای کوتاه خواهد بود.

رونمایی از پوستر و تیزر فیلم کوتاه «گوزن»

فیلم کوتاه گوزن به نویسندگی و کارگردانی هادی بابایی‌فر و تهیه‌کنندگی مشترک هادی بابایی‌فر و محمود غفاری در بخش داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

سانس‌های نمایش فیلم کوتاه «گوزن» در جشنواره فیلم کوتاه تهران به این شرح است: «سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، در سالن‌های ۱ و ۷ پردیس ایران مال، بین ساعات ۱۵ تا ۱۶:۳۰»، «سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، سالن ۶ پردیس ایران مال(ویژه خبرنگاران)، بین ساعات ۱۹:۳۰ تا ۲۱ »، «چهارشنبه ۲۸ مهرماه، سالن‌های ۱ و ۷ پردیس ایران مال، بین ساعات ۱۹ تا ۲۰:۳۰ »، «پنجشنبه ۲۹ مهرماه، همزمان در سالن‌های ۲ و ۸ پردیس ایران مال، بین ساعات ۱۷:۳۰ تا ۱۹»، «شنبه ۱ آبان ماه،  سالن‌های ۲ و ۸ پردیس ایران مال، بین ساعات ۱۲ تا ۱۳:۳۰»

احسان بخشی‌زاده و خداداد بخشی‌زاده بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

توجه به بحران‌های روحی کودکان در «قلط دیکطه‌ای»

تولید فیلم کوتاه قلط دیکطه‌ای به نویسندگی و کارگردانی علی‌سام صادقی با پرداختن به مساله بحران روحی کودکان و نوجوانان به پایان رسید.

علی‌سام صادقی با اشاره به تاثیر مخرب والدین در هویت‌سازی غلط فرزندان، تاکید کرد: به خاطر فقر فرهنگی، نه فقط در ایران که در غالب جوامع جهانی و همچنین آموزش و تعلیم و تربیت نادرست در خانه و جامعه، ما کم‌تر از آگاهی و دانشی برخورداریم که بتوانیم در آینده تاثیر مثبتی بر جامعه بگذاریم. من در فیلم «قلط دیکطه‌ای» به مسائل کودکان و تاثیر رفتارهای مستقیم و غیرمستقیم والدین بر شکل‌گیری هویت آن‌ها پرداخته‌ام.

وی با بیان این‌که ما فکر کردیم چه می‌شود اگر جز حرف‌زدن و ایراد گرفتن یا تکرار یکسری اخبار منفی، بتوانیم کاری برای کودکانی انجام بدهیم که آینده جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: حدود ۶ ماه تحقیق و پژوهش‌هایی درباره مسائل روانی و روحی داشتیم و با پزشکان متعدد گفتگو کردیم. در نهایت متوجه شدیم روان‌شناسان معتقدند تیپ شخصیتی هر فرد و کالبد روحی و روانی‌اش از زمان تولد تا سن ۱۳،۱۴ سالگی شکل می‌گیرد و پس از آن تقریباً فرد دیگر همان آموزه‌ها را تکرار می‌کند.

کارگردان قلط دیکطه‌ای عنوان کرد: سعی داشتم فیلم را با تمرکز بر این موضوع و جلب توجه والدین و آدم‌هایی بسازم که می‌خواهند بچه‌دار بشوند و از این طریق، نوری هرچند کوچک بر نقطه‌های تاریکی از روابط و رفتار والدین با فرزندان بتابانم تا شاید جز غر زدن و تکرار اخبار کلیشه‌ای، بتوانیم اقدام موثری را صورت بدهیم.

در خلاصه‌ داستان این فیلم آمده است: «پسر ده‌ساله‌ای به نام پارسا، درگیر یکسری اتفاق ساده و در عین حال پیچیده می‌شود؛ اتفاقاتی که برای کودکان این سن و چه بسا خیلی از ما رقم می‌خورد و تاثیر بسزایی در آینده فرد دارد.»

سحر حق‌شناس، فرید دلاور، مهسا جوادی، حامد ربیعی، محمدپارسا شکفته و برسام بلوچی در قلط دیکطه‌ای ایفای نقش می‌کنند.

برچسب‌ها سینمای ایران تولید فیلم فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران تولید فیلم فیلم کوتاه سینمای ایران تولید فیلم فیلم کوتاه پردیس ایران مال فیلم کوتاه بین ساعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، منصور حاجی حسینی گفت: شهر زیرزمینی کاریز کیش، بیست و چهار سال پیش عملیات ساخت آن آغاز شد.

وی افزود: این مجموعه دارای موزه‌ای با آثار تاریخی، تصاویری از روند ساخت شهر زیرزمینی و نوزده نقشه تاریخی خلیج فارس است.

وی گفت: نقشه‌های خلیج فارس از دوران‌های تاریخی پادشاهی اسکندر، توران، روم باستان و سایر دوران‌ها برای بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

سرمایه گذار شهر زیرزمینی کاریز کیش افزود: این نقشه‌ها که نسخه اصلی آنها در اختیار وزارت امورخارجه قرار دارند، قدمتی بین صد تا دویست و پنجاه سال دارند.

قدیمی‌ترین سند تاریخی که در آن به نام خلیج فارس اشاره شده است مربوط به الواح هخامنشی است که در کانال سوئز کشف شده است و قدمت آن به بیش از دو هزار و پانصد سال می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند