Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:11:15 GMT

حفاظت از تنوع زیستی در اولویت محیط زیست تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۵۹۶۹

حفاظت از تنوع زیستی در اولویت محیط زیست تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری در آئین اکران نخستین مستند تنوع زیستی شهر تهران با عنوان «شهر زنده» ضمن قدردانی از تولیدکنندگان مستند شهر زنده و میزبانی شهرداری منطقه ۱۲، گفت: برای ساخت آثار مستند، مشکلات و موانع متعددی وجود دارد به خصوص اگر مرتبط با موضوعات و مسائل محیط زیستی باشد مانند فراهم بودن شرایط و زمان مناسب جهت حضور گونه‌ها و سوژه‌ها و هماهنگی با مراکز طبیعی و مناطق حفاظت شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: در اداره کل محیط زیست بحث تنوع زیستی در کنار سایر مسائل محیط زیستی همچنان اولویت ما بوده و موضوعات مرتبط با آن به قوت خود پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در کنار تولید و اکران مستند تنوع زیستی «شهر زنده»، برگزاری جشنواره عکاسی تنوع زیستی طی سه سال متوالی داشتیم که مورد استقبال علاقه مندان این حوزه قرار گرفت.
انصاری ادامه داد: همچنین کتاب تنوع زیستی شهر تهران بر مبنای پروژه‌های مطالعاتی در مناطق ٢٢گانه با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در دست چاپ است که به زودی منتشر می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار خاطرنشان ساخت: ما با کلانشهری مواجه هستیم که علی رغم تخریب‌ها، ساخت و سازها و آلودگی‌ها که در این مستند به تصویر کشیده شده اند، همچنان تتمه‌ای از زیستگاه‌های طبیعی به جا مانده که بستر مناسبی را برای زیست گونه‌های جانوری و گیاهی فراهم می‌کند که لازم است برای حفظ بقای آنها تلاشی بیش از پیش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده جاجرود و پارک‌های سرخه حصار و خجیر در جوار تهران بعنوان اندوخته‌های طبیعی علی رغم سال‌ها بی مهری هنوز از پتانسیل محیط زیستی بالایی برخوردارند، یادآور شد: ۷ رود دره در تهران بعنوان کریدورهای طبیعی با وجود دهه‌ها تخریب و ساخت و ساز همچنان بسترهای مناسبی برای تنوع زیستی جانوری و گیاهی هستند که نیاز به حفاظت بیشتری دارند.

انصاری در پایان با اشاره به برگزاری پنل تخصصی نقد و بررسی مستند شهر زنده با حضور کارشناسان مربوطه گفت: امیدواریم این مستند بعنوان سرآغازی برای شناساندن اندوخته‌ها و سرمایه‌های طبیعی شهر تهران منجر به حفاظت بیشتر این دارایی‌های ارزشمند پایتخت شود.

کد خبر 5330712

منبع: مهر

کلیدواژه: شینا انصاری شهرداری تهران رود دره شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه واکسن کرونا کمیته امداد امام خمینی شهر تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران عزت الله ضرغامی سازمان تامین اجتماعی هفته ناجا بازگشایی مدارس تنوع زیستی شهر تهران محیط زیست شهر زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی