Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور و لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کردند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، محمدباقر قالیباف طی تماس تلفنی با ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مجدد ویاچسلاو والودین به عنوان رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تقویت و تحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

ویاچسلاو والودین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین  است.

وی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کرد. 

بیشتر بخوانید: افزایش یک میلیون تومانی قیمت قیر رئیس سازمان بورس را به کمیسیون عمران کشاند   انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس مجلس محمدباقر قالیباف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس مجلس محمدباقر قالیباف رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه رئیس مجلس شورای اسلامی مشترک عالی پارلمانی گفت وگوی تلفنی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه