Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه نشست‌های نخبگانی مشترک علمای شیعه و سنی در سه شهر به صورت مجزا انجام می‌شود، عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه وحدت در زندگی اجتماعی برای هر جامعه‌ای زمینه‌ساز امنیت، ارتقا، رشد و کمال است، اظهار کرد: برای جامعه‌ای که با آموزه‌های الهی می‌خواهد زندگی مادی و دنیوی خود را ساماندهی کند، ایجاد اتحاد در بین آحاد مردم با انواع انسجام مانند اتحاد مذهبی در همه حوزه‌های مختلف ضروری و شرط رسیدن به کمال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه رسیدن به اتحاد حقیقی این است که وحدت با شیوه‌های زندگی الهی به تحقق برسد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) از این فرصت برای فرهنگ‌سازی نهایت استفاده را داشتند و با مدیریت عالی خود از مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) به نام هفته وحدت یاد کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برای تعظیم این امر بسیار مهم دینی یعنی وحدت بین مسلمین و به منظور جریان‌سازی هر ساله برنامه‌های متنوعی دارد، افزود: این برنامه‌ها در قالب جشن‌های وحدت در مساجد شهرهای تلفیقی مانند آستارا، رضوانشهر و تالش که برادران شیعه و سنی در قرون متوالی با هم زندگی خوبی را در سایه وحدت و اخوت داشتند، انجام می‌شود.

مهدوی به دیگر برنامه‌های هفته وحدت در استان اشاره کرد و گفت: نشست‌های علمی در اقشار مختلف علمی تحت عناوینی مانند «رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه»، نشست دانشگاهی «بیداری اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی» با محوریت امامین انقلاب اسلامی و نشست علمی دانشگاهی «مسجد، پایگاه وحدت اسلامی و انسجام ملی» با رویکرد تفکرات تمدنی امامین انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم و دفاع مقدس یکی از تجلی‌گاه‌های وحدت خالصانه اهل تشیع و تسنن در دفاع از کیان اسلامی بوده است، ابراز کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا در شهرهای تلفیقی یکی از محورهای برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه نشست‌های نخبگانی مشترک علمای شیعه و سنی در سه شهر به صورت مجزا انجام می‌شود، عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش بزرگ روحانیون با عنوان «صهیونیسم، دشمن مشترک اسلام و مسلمین» امسال با توجه به وقایع آذربایجان و نفوذ، فتنه و شیطنت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در منطقه با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا برگزار می‌شود.

مهدوی برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «صهیونیسم، دشمن مشترک اسلام و مسلمین» را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: محوریت مورد مطالعه برای شرکت در این مسابقه کتاب «مثلث مقدس» است و افراد می‌توانند برای شرکت در آن و دریافت نسخه الکترونیکی کتاب، پیامکی حاوی نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره همراه به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ ارسال کنند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و همکاری نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان و دستگاه‌های متولی در این شهرها اجرایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری برنامه‌های هفته وحدت این است تا جوانان بیشتر بدانند که صهیونیسم دشمن جدی اسلام است و در قرن اخیر در هر جا اختلافی رخ داده، زمینه‌ساز همه این فتنه‌گری‌ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته وحدت وحدت شیعه و سنی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می شود شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان